Před stůj by měla být ale předzvěst, tj. oranžové světlo, které znamená, že na dalším návěstidle buse stůj, aby vlak stačil zpomalit... U vlaku nelze mít zelenou a hned červenou... Tedy nemělo by to být, pokud je vše funkční... Což tady nebylo, protože toto vše řídí zabezpečovací zařízení, které zde nebylo...
Takže otázka je, kdo a kdy vlastně ovládá návěstidla, když to nedělá vlakový zabezpečovač? Hlavně se mi to jeví, že není provázán zabezpečovač na trati-autoblok a staniční odjezdová návěstidla...
U nástupišť jsou cestová návěstidla, tak pokud nebylo na odjezdovem volno, tak je vše jasné… Vy si myslíte, že vlakový zabezpečovac staví vlakové cesty? 🤦🏼♀️
Jak je mozne jezdit bez dnes jiz standartniho zabezpeceni ? To jako vazne byla ta moderni stanice ktera mela chranit lidske zivoty a jejich pohodli bez dvojteho zabezpeceni a spolehala pouze na lidsky faktor navic kdyz takove zabezpeceni u nas funguje jiz desitky let? Takze me nezkolaudujou barak protoze nemam dvere do koupelny ale stanice se budou uvadet nasemi ministri do provozu i bez standartnich zabezpecovacich systemu?
A říká vám něco výluka? Evidentně je tu každý odborník …
Navštívila ano, jen zabezpecovac v celém uzlu Pardubice není... A navestidla mají mít i předzvěst, o té není nikde ani slovo... Odjezd měl na zelenou, ale na dalším mu skočila rovnou červená...
Za mne to vidím spíše na chybu dispečer, že poslal nákladní na špatnou kolej, tzv.nespravnou...
Však píšete, že mel na volno a na dalším návěstidla měl na stůj…. Takže mel zastavit u navrátila stůj…
No hezky obhajuješ úmyslné snížení bezpečnosti železniční dopravy. Mě to osobně připadá neakceptovatelné odstranit bezpečnostní prvek s tím, že se ušetří pár jednotek milionu v investiční akci za 6 miliard. A pak doufat že se snad nic nestane.
Já nic neobsahuji, jen vycházím z toho jak to je. Však termín spuštění ETCS je jasně stanoven…. Vy jste určitě z těch, co musí mít pravdu za každou cenu. Kdyby jste byl právník a souseda by vykradl zloděj… tak zloděje z toho vysekáte a se souseda uděláte vyniká… nechci už se k tomu vyjadřovat! Proste projel na červenou! Bohužel tohle bude mít pořad před očima …😔
MIREL (LS zabezpečovač) tam klidně mohli dát zpět, po by byl pakatel proti celé investici.
Jako takové staniční ZZ fungovalo a než se pustí ETCS, tak jsou tam do té doby omezení… jako když auto najede na přejezd. Je tam jak zvukové, tak i světelné a mechanické upozornění, ale stejně tam auto vjede… proč? Kdyby rychlík jel pomaleji ze stanice, možná by se to taky nestalo… viděl by, že proti němu jede náklad s včas by zastavil…
No tuto informaci, že tam nefunguje žádný systém měli dát před tou nehodou. Spousta lidí by si asi rozmyslela a rozmyslí, než by do takového vlaku sedla. Ta trať je přetížená a otázka nestojí jestli selže lidský faktor, ale kdy.
Navíc tady píšete na trati… na trati zabezpečení je, ale tohle se stalo ve stanici, kde návěstidla byla plně funkční… pokud jste mel na mysli ETCS, tak se všude píše, že výhradní provoz bude 1.1.2025 tyto informace jsou dostupné i pro celou veřejnost… trosku si pletete pojmy… proste projel návěstidlem… bohužel stalo se, snad se už taková situace nestane… 🙏🏻 Jančura lépe proškoli své zaměstnance… dřív chapi dělali v dílnách a posunovali ve stanicích, teď bohužel hlavně u soukromníků jdou di plného provozu
Tak na hlavní tahu ještě nemáme novy zabezpečovac a ani stary… 😳
Takže na hlavní trati v ČR se jezdí jen dle schopnosti lidi-strojvedoucích, dispečerů apod?
Za mne pochybení projektu přestavby koridoru a spatna koordinace…
Tak na trati zabezpečení je… tady se to stalo ve stanici, kde bylo návěstidla plně funkční…
Můžete zde uvést, kdo o tom věděl a kde a jak se to měla dozvědět veřejnost? Nechat takhle bez jakéhokoli zabezpečení jezdit vlaky min. půl roku je dle mého názoru opravdu na prokurátora pro odpovědné manažery i s ministrem .. Něco málo o drážním provozu vím, neboť jsem se tím několik let živil a zajímalo by mě, jak byl provoz organizován. Pokud dostal strojvedoucí písemný rozkaz, měl jet s dvojnásobnou opatrností, jako každý normální člověk, který byl vyrozumění o možnosti zvýšeného nebezpečí! A už vůbec nemluvím o příkazu jet proti návěsti stůj!!! Tam jsou pravidla ještě přísnější.
Takže chcete říct, že když návěstidlo bylo na stůj a vlak i přesto projel, takže ZZ nefungovalo? Takže kdyby jste jel autem, přejel by jste na červenou a pak by jste tvrdil, že semafor nefunguje…? No nevím …
Přečtěte si jeho knížku a zjistíte jakej byl. Další ubožák co měl všechno, ale vnitřně nic a stěžoval si jakej je chudáček. Neznal nic jinýho než přepych. To mě dost vytáčí, já neměl nic, příbuzní se ke mě chovali jak k h..vnu a nedopadl jsem jak on. On byl několikrát na smrtelný posteli a nedokázal přestat s ničím a tolik odvykaček, na který bohužel obyčejnej smrtelník nemá peníze a nestačílo to. Nikdo ho prosím nelitujte, takový peníze co měl on, většina z nás nevydělá, to že se dožil takovýho věku je zázrak
Evidentně si jeho knížku nečetl… jinak by jsi nenapsal takovou kraviny! Na penězích nezáleží, někdy to s nimi bývá v mnoha životech těžší.
17
Sledujících
0
Sleduje
17
Sledujících
0
Sleduje
Právě, jak bylo uváděno i svědky, RJ odjížděl na zelenou z Pardubického nádraží. Pak následovala ale červená na dalším návěstidle, asi první návěstidlo autobloku před Pardubice zastávka.
Dle mne tam chyběla sladěnosti návěstidel stanice/uzlu a trati...
Vlakový zabezpečovač nestaví vlakové cesty, ale zajišťuje provazby návěstidel, nedovolí kolize - dvě zelené proti sobě apod. Tady jak je jasně uvedeno bylo vše POUZE na lidském faktoru...
A pokud jel NEx po nesprávné koleji-jak to vypadá z fotek a videí, což při autobloku klidně může, tak na předělu TZZ a SZZ je riziko mimořádky dost velké...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud by však jel po nesprávné koleji dostal by rozkaz… už podle zveřejněného videa co teď koluje (nejspíš z vlečky ČD) projel na červenou začal brzdit a jak nebyla odbržděna souprava, tak vůz za nim se zlomil… Mašina hlásila, že je bez kódu a strojvedoucí to ignoroval a potvrzoval… I přejezdy jsou zabezpečeny světelně, zvukově a i mechanicky, ale stejně tam auto vjede… Prostě se stalo a i kdyby tam vše bylo, neznamená to, že by se to nemohlo stát.