Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
Vondruška je postkomunistický dinosaurus, osobnostně velice ješitný a háklivý člověk, který obtížně snáší i faktickou kritiku (ve svých detektivkách má spousty - fakt spousty - faktických historických chyb toho typu, jichž by se historik dopouštět neměl). Ale to se dá pisálkovi detektivek odpustit (i když historikovi ne). Co se mu odpustit nedá, je jeho hlásání vlastního patentu na rozum a "jediné pravdivé názory" na dnešní společnost. Jeho trapně často používané: "...jako historik vím, že..." se mezi skutečnými historiky stalo příslovečným. Pro vysvětlení: Používají to tehdy, když chtějí uvést nějakou úplnou ptákovinu nebo blud. 😄 Vondruškovy poslední knihy radím obejít obloukem.
Nechte si tu hloupou propagandu. Někdo, kdo prodává trička s masovým vrahem Putinem mi nestojí ani za odplivnutí. Totální odpad. Článek ve stylu: ti Rusové jsou tak milí...no a co, že tak trochu vraždí děti v cizí zemi - zato mají moc rádi kočičky - a mají jich nejvíc na světě. Fakt se vám ze sebe nedělá blivno?
Mám technickou poznámku/dotaz: JAK se docílí toho, aby dítě, které první třídu nezvládlo, opakovalo ročník? V současné době do učitel doloží známkami - dítě má nedostatečné nebo N (nehodnocen - pokud se výkon úplně vymyká hodnocení). Pokud nebude mít učitel známky, aby rodiči (a ev. PPP) doložil, že by si dítě mělo první ročník zopakovat...JAK toho dosáhne? Přitom právě první ročník je ten, kde má propadnutí (zopakování ročníku) ten úplně největší smysl. protože v 1: třídě se učí základní dovednosti - číst a psát. V druhé třídě už s ním nikdo slabikovat a procvičovat písmenka nebude...tam už se předpokládá, že toto děti umí. Dítě, které za 1. ročník nezvládlo funkční čtení, se ve školní docházce prostě ztratí. Bude zaostávat už pořád, nebude zvládat, stíhat, rozumět. Čili - jak se taková situace bude řešit? Odpověď by mne opravdu moc zajímala.
Absolutně mne může vytočit, když čtu: pomáhat manželce. Jaké pomáhat? Je to jejich společné dítě a společná domácnost. Takže podílet se. Podílet se na výchově a péči o děti, podílet se na obstarávání domácnosti, podílet se na finančním zabezpečení rodiny. Ti dva lidé jsou partneři - nikoli šéf a podřízený nebo řidič a závozník.
Protože mnoho (a téměř se nezdráhám napsat většina) rodičů s dětmi nemluví, nepovídá si, netráví čas. A nebaví se s nimi ani o osobnějších tématech, než je Druhá světová. Když začínám v 8. třídě v přírodopise rozmnožovací soustavu, vždycky začínám otázkou, kdo o těchto věcech s rodiči už mluvil. Obvykle se hlásí méně než čtvrtina dětí. A to, pěkně prosím, ve věku, kdy už dívky dávno menstruují - ale vlastně neví proč. Mají obvykle jakýsi pojem o tom, že znakem těhotenství je vysazení krvácení - ale proč a jak to funguje - to absolutně netuší. Většina čtrnáctiletých dívek nezná pojem ovulace. Většina čtrnáctiletých kluků netuší, že v těla mají nějakou prostatu. Většina dětí nejen, že netuší, v kterém roce se jejich rodiče narodili - ale často ani neví, jakou práci jejich rodiče dělají - občas znají jméno firmy...ale jestli je tam maminka šéfkou nebo uklízečkou - žádný "ánung". Při výběru SŠ běžně narážíme na to, že všechno, co o profesích a práci vědí - vědí ze školy. Kdyby rodiče aspoň vedli děti ke sledování nějakých kvalitních filmů. Dříve jsem se při výuce některých historických témat mohla odpíchnout od knihy, kterou většina dětí četla (už jsem holt stará, no) ...později aspoň od filmů s touto tématikou - dnes už se není o co opřít. Vinnetou, Robin Hood, Robinson...nic. Nebo třeba Vlasy, Jesus Christ Superstar, Nepřítel před branami, Na Západní frontě klid...nic. Klasické pohádky: Císařův pekař, Noc na Karlštejně...nic. Všeobecný přehled nulový, není kde brát.
Je to opravdu smutné. Léta jsem měla ve zvyku se nejen při výuce Křížových výprav odkazovat na Robina Hooda, ale při výuce neolitu na Osadu Havranů, při výuce Karla IV. na Noc na Karlštejně, při výuce Rudolfa II. na Císařova pekaře, při výkladu o hippies na Vlasy...teď? Pusto a prázdno. A co třeba Vinnetou? NIC! Nejen, že povětšinou nečtou - a pokud vůbec čtou, tak hlavně fantazy...ale ani nekoukají na klasická filmová díla. Nedávno jsem narazila na to, že děti v 6. třídě netušily, co znamenají slova karavana, cisterna, totem, brod, vor, úl... prostě přestávají umět mluvit vlastním jazykem - protože doma s nimi zjevně nikdo nemluví - a ani s nimi netráví společný čas třeba u knížek nebo filmů.
Výuka o sexuálních menšinách je dávno realitou, není vůbec důvod kolem toho dělat takové rituální tance. Je to naprosto samozřejmou součástí sexuální výchovy, která je realizována částečně v rámci biologie člověka a částečně v rámci výchovy ke zdraví. Naprosto nechápu přístup rodičů, kteří by toto chtěli z výuky vynechávat - s čím se žák potká v realitě spíš - s homosexuálem nebo s hlavonožcem? Ovšem hlavonožce, samozřejmě, učíme. Co ho může více trápit - že si není jistý svou genderovou identitou - nebo, že si není jistý, jestli je křemen tvrdší než živec? Ovšem o výuce nerostů nikdo nepochybuje. Nic proti hlavonožcům a nerostům, samozřejmě je z výuky nevynechám - ale pro budoucí reálný život našich dětí jsou o dost méně podstatní než schopnost orientovat se v sexualitě vlastní - a schopnost bez problému přijmout sexualitu mého bližního, i když je odlišná od mé.
V podstatě to je na stejném principu, jako bývala šlechtická manželství v minulosti, většinou sjednaná rodiči. O erotickou přitažlivost v nich absolutně nešlo, důležité bylo, aby partneři tvořili tým a podporovali se navzájem - a pokud si hledali diskrétně sex jinde, tak se to bralo jako normální. Pokud bylo potřeba zplodit potomky, tak to nějak zvládli, pokud už bylo dědiců dostatek, tak se nijak nepřemáhali.
Samozřejmě, že by to bylo potřeba. Protože takto máme v běžných třídách občas i žáky, kterým nepomohl ani ústav výchovné péče nebo psychiatrická léčebna. Jinak řečeno - specialisté si s ním neporadili ani při individualizované péči - ale běžný učitel si s nimi má poradit v běžné třídě spolu s dalšími 20 a více dětmi. Má to stejnou logiku, jako by pacient, odmítnutý specializovaným chirurgem jako neoperovatelný, chtěl aby mu operaci provedl praktický lékař ve své ordinaci na středisku. A běda, jestli to nezvládne správně!
Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
122
Sledujících
2
Sleduje
Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
122
Sledujících
2
Sleduje
Žena potřebuje muže, pokud je jí s ním všestranně lépe než bez něj. Tak je to jednoduché. A obráceně to platí taky.
1 odpověď