Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
Takže dítě si na mobilu může číst, dítě si může hrát hru samo nebo s kamarády. Děti si můžou o hrách povídat atd. Tedy v tomto je to podobné. Nějaké procento dětí radši sedí, jiné děti se radši baví a problém není mobil samotný. Problém je to, co s ním děti dělají a v jaké míře.
Ano, kyberšikana je obří problém a to nejen ve škole, ale i mimo školu. A je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem pro omezení mobilů o přestávkách.
Jsem naprosto přesvědčená, že žádnému dítěti digitální detox mezi 7,30 a max 15,30 (a to ne každý den, spíše do 12,00) nijak neuškodí ani mu nezbrzdí technologický rozvoj. Naopak mu poskytne kontakt s reálným světem a spolužáky.
Potíž nespočívá pouze v mobilech na školách, ale v rodičích. To jsou často sociopaté horší potomků bez schopnosti někoho vychovat. Je jednoduší dát dětem mobil ať neotravují než se jim věnovat. Na druhou stranu umožňuje mobil paranoidním jedincům mít neustálý dohled nad svým potomkem.
Nedávno jsem na FB zjistila, že existují i matky, které dávají svým dětem do tašky tajně permanentní odposlech s nahráváním. A není jich úplně málo. Asi doufají, že nachytají učitele na něčem, za co by ho mohly perzekvovat. Že tím překračují zákon, je jim zcela jedno.
Stojím si plně za vším, co jsem napsal. Je to pokrytecké a alibistické. A nevím, proč to nenapíšete přímo mě. Ať se to tedy zakáže všem i učitelům ať je to spravedlivé. Nemám rád dvojí metr. Hezký den.
Jsem učitel. Mobil ráno vyndám z kabelky a v poledne zkontroluji , jestli mi někdo nevolal ( mám nemocné rodiče). Fakt nemám čas v průběhu pracovního dne (pokud nemám volnou hodinu a nedělám něci na počítači) sjíždět soc. sítě. O přestávce jsem ráda, když stihnu záchod. Takže asi tak. Mobil do hodiny jsem si vzala za posledních cca 5 let třikrát: když mojí mamince operovali infarkt, když mi rodila dcera a když jsem čekala dovoz pomůcek do školy a paní v kanceláři (která to řeší obvykle) byla nemocná.
Dáváte jako pozitivní případ kreslení si a nebo čtení. Proč koukání do knížky je bráno jako pozitivní a koukání do mobilu jako negativní?
Co když by si teda celá třída četla a všichni by seděli jak tlupa zombies vedle sebe s nepřítomným výrazem a očima na knížce? Chtěla byste pak zakázat čtení o přestávkách?
Kreslení a čtení knih rozvíjí kreativitu a fantazii. To, co děti sjíždějí na mobilech (soc.sítě, hry, ev.dokonce nepřípustné stránky), to nerozvíjí absolutně nic. A to jsem nezmínila, že se stále řešily nějaké problémy - náznaky kyberšikany, nevyžádané a nechtěné focení a nahrávání atd. A kromě toho - dětí, které si čtou a kreslí je vždy jen určité procento ve třídě (řekněme 10 - 20%) , zbytek se hýbe a komunikuje. Což zase přispívá k jejich lepším vztahům, socializaci atd.
Mám špatné zkušenosti s lidmi obecně a nevím, zdali to lze redukovat na pohlaví a v jakém poměru.
Pouze neukotvené a vyprahlé, případně velmi a skrytě sobecké ženy agitují proti mužům obecně
Ale já mám muže obecně ráda 🙂 Mám úžasného manžela (současného - bývalý byl přesně to, co jsem výše popsala...a proto je bývalý 😉 ). Moje dcery mají prima partnery...takže rozhodně nemám důvod zatracovat muže obecně - ale prostě těch machistických dinosaurů je pořád dost.
Hele, my jsme hráli fotbal, kopali si s kde čím, házeli po sobě houbou. To se učitelům nelíbilo. Teď jsou děti ticho a zase je to špatně. V tomhle směru ideální model neexituje a nikdy nebude.
Já bych si představil něco jako poličku s telefony v okolí katedry učitele, kam žáci dají telefon. Můžou si na něm kteroukoliv přestávku zkontrolovat zprávy a případně odpovědět na zprávu a vzít si ho mimo by mohli jen o určených přestávkách a nebo se svolením učitele během hodiny.
Možná to vidím moc snadno, ale kontrola by byla stejná jako v případě, že by děti měly nechat mobil ve skříňce. Pokud by si ho student vzal do třídy, tak na to učitel dojde jedině tak, že ho nachytá s mobilem tam, kde nemá. Naprosto stejně učitel může nachytat děti s mobilem, když ho nemají mít a nebo na místě, kde ho nemají mít.
Určitě by si to každá škola musela zařídit nějak po svém, ale tohle je první, co mě napadlo. A mělo by to platit jen pro ZŠ. Na střední by se používání o přestávce už řešit nemělo, pouze v hodině. Ale tam je pak nebezpečí kyberšikany. Na druhou stranu ta může vznikat hned před školou atd. Takže to je věc, kterou by škola a rodiče měli řešit tak nějak obecně pořád.
U nás musí mít děti mobil vypnutý v tašce. Použití je možné pouze v hodině, pokud to nařídí učitel (hledání inf., slovník, natáčení videí, animace, focení, kalkulačka atd.). O přestávce (včetně polední pauzy) zákaz. Pokud si žák potřebuje zavolat nebo napsat rodičům zprávu, tak požádá o povolení dozor. Funguje to. Děti se spolu opět baví, povídají, kreslí si, čtou, hrají pinčes a fotbálek (hýbou se). Před zákazem seděli jak tlupa zombies vedle sebe s nepřítomnými výrazy a očima na mobilu. Fakt horor.
Už u mých dětí jsme si my rodiče odhlasovali to, že při vyučování, a pochopitelně ani o přestávkách, děti nesměly mít mobily. Základ byl v tom, že o přístávkách děti seděly a zíraly do mobilů a nebavily se. Tak škola přišla s tímto nápadem a my rodiče to odsouhlasili - někteří rodiče byli proti. Ale výsledek byl super - děti to braly jako fakt a od učitelů jsme měli zpětnou vazbu, že děti se už zase baví mezi sebou. Já jsem pro zákaz používání mobilů ve školách.
Souhlasím s vámi. U nás na škole už to takhle je 2 roky - a naprostá změna chování dětí. Fakt se osvědčilo.
Tak že si nepamatuji, že mají donést zrní, je docela normální, ne? I dospělí si píši poznámky. Děcku ráno někde řekne za týden dones zrní, pak má další vyučování, pak družina, pak kroužky a než mi má možnost to říct, tak už je večer. Na to mají snad být sešitky, kde se napíše. Na tolikateho a tolikateho donést to a to. Nebo tehdy a tehdy je bruslení, zúčastním se ANo-Ne. Podpis. Já si taky takovou informaci přečtu v práci na poradě a pak celý den držím v hlavě, že mám odepsat učitelce. Tak bych přece večer s dětmi skontrovala sešit se sděleními, podepsala známky a hotovo.
Nikdo přece dětem nebrání, aby si to napsaly - my je k tomu vyzýváme, ale to je moc práce...a některé si to i napíšou, ovšem pak se pro změnu do notýsku zapomenou podívat.
Tak je super mit do kabinetu telefon,ktery nikdo nezvedne,behem konzulacnich hodin tam nikdo neni,protoze se s ucitelem musite dopredu domluvit dopredu.Ale domluvit se s nim nemuzete,protoze Vam ten telefon nevezme a na zpravu do Bakalaru neodpovi.Takze tomu rikam smysluplna komunikace a nasimi uciteli.Kdyby takto clovek fungoval ve svoji praci,tak ho nejspis vyhodi.
Dávám svůj telefon žákům z mé třídy - ostatním ne. A i takto jsem často "potřebována" večer nebo o víkendu.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Požádá 😂😂😂🤦 aby mohl napsat na svém telefonu svým rodičům jako fakt a vy s takovou odpornou buzeraci souhlasíte. Nevím kdo je to větší despota
1 odpověď
Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
122
Sledujících
2
Sleduje
Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
122
Sledujících
2
Sleduje
Rodiče s tím souhlasili, děti to akceptují, učitelům to vyhovuje. Proč to vadí vám? Ono se vás snad nějak týká, jak to máme my na škole?