Je zvláštní, že žena měla údajně svolení od babičky dítěte. Tak proč babička nezasáhla sama? Vždycky mě učili, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Bohužel v dnešní době se dost pěstuje kult dítěte a rodiče jim tolerují naprosto vše. Jestli je to jejich leností nebo neschopností se o dítě postarat nehodnotím. Bohužel si neuvědomují, že když v dětství nenastaví dítěti hranice, v dospělosti už to nedohoní a z dětí vyrostou sobci, kteří budou hájit pouze své zájmy a kašlat na jakákoliv společenská pravidla.
Nový stavební zákon je totální průšvih státu, na který ovšem nejvíc doplácejí řadoví úředníci na obcích, kteří se s vypětím všech sil snaží vyhovět liteře zákona v nedokončeném a neodzkoušeném systému bez patřičného proškolení - metodiky se teprve vytvářejí. Je to názorná ukázka toho, jak přesně se digitalizace dělat nemá.
Ano, třikrát ano!!! Asi nejdůležitější na tom v současné době je, aby toto pochopili a za rozhodnutí se postavili i rodiče. Pokud to dětem bude sděleno, jako věc, se kterou souhlasí jak škola, tak i rodiče, děti se na této změně poměrně rychle přizpůsobí. Pokud ovšem děti doma uslyší, jakou kokodákovinu si to zase ti blbí učitelé ve škole vymysleli, bude s přijímáním tohoto opatření velký problém. A v zájmu rodičů by mělo být, aby se děti ve škole učily bez zbytečného rozptylování. Ostatně rodiče, které s tímto nařízením nesouhlasí, mohou zajistit přestup svého potomka na jinou školu. Myslím, že naopak zájemců o školu bez mobilů bude víc než dost.
Jsem přesvědčená, že právě v nejednotnosti názorů a přílišném liberalismu tkví většina problémů ve školství a je to následně přenášeno i do dalšího života. Autority v podobě učitelů jsou neustále zpochybňovány nekritickými (vůči svým dětem) rodiči, kterými je často učitel dehonestován (místo, měl ses to líp naučit řeknou, no jo, ten blbec si na tebe zasedl....) a dítě si z toho odnáší určitý vzorec chování. Pak se divíme, že slušnost a úcta se vytrácí. Oháníme se demokracií, ale to, co předvádíme, není demokracie, ale anarchie. I demokracie má svoje pravidla, která je potřeba dodržovat, respektive demokracie je o tom, většina si odhlasuje tato pravidla a menšina se jim musí přizpůsobit. A ne, že budeme žít ve světě bez pravidel, kde osobní svoboda jedince bude vyzdvihována nad zájem celé společnosti.
Právě proto, že ten "krůček" směrem dolů autor neudělal (otázkou je proč?), není tolik třeba smekat ... Mzdy nebo platy ve 13. třídě jsou všude nějak "přijatelné", v 9. nebo 10. třídě jistě ne. Navíc diferenciace směrem "nahoru" vždy progresívně stoupá ...
Takže pane autore, ještě jeden analytický pokus o těch mzdách do 30 tis. Kč ..., aby to bylo kompletnější.
Reagovala jsem hlavně na jeho analýzu platů jako takovou - že právě většinou mediálně porovnáváme neporovnatelné a že i kdybychom nakrásně zrušili polovinu úředníků, tak na rozpočet státu to bude mít vliv minimální. A vzhledem k tomu, že teď už mají úřady většinou podstav, protože nemohou sehnat kvalifikované lidi, tak by se služby občanům ještě výrazně zhoršily.
Tak před autorem tohoto článku sekám. Vyjádřil naprosto přesně, jak se věci mají. Jen je škoda, že neudělal ještě malý krůček směrem dolů, do měst a obcí. Tam totiž průměrný úředník není zařazen do 13. platové třídy (tu totiž nemá ani ředitel úřadu), ale do 9. třídy. A tam se pohybujeme mezi cca 25 - 35 tisíci korunami. Takže asi tak....
Další krok k tomu, jak obrat lidi. Už v současné době se můžu rozhodnout, že budu v soukromém zařízení a doplácet buď z našetřených peněz nebo za podpory rodiny. Ale byla tam ta garance, že na účtu dotyčného zbydou aspoň nějaké peníze (a řekněme si na rovinu, že 15 % důchodu opravdu není mnoho). A to, že dnes je situace, že když je potřeba umístit seniora do nějakého zařízení, tak je to spíš zoufalství, kde se zrovna uvolní místo, nahrává různým vykukům, kteří z toho chtějí pouze těžit peníze, je fakt. Kdyby se stát místo zbrojení, placení stíhaček, které dostaneme za X let a dotování válek v cizích státech, staral raději o své občany, kteří ho v minulosti svou prací živili, měli bychom se všichni fajn.
Dokud si vrcholní představitelé neuvědomí, že zákony mají chránit především slušné občany státu a nezačnou podle toho konat, tak se nic nezmění a násilí bude narůstat.Ti, kteří tato násilí páchají se u soudu hájí lidskými právy. Ne, oni už nemají žádná práva. Ty ztratili ve chvíli, kdy spáchali tyto trestné činy. Měli by dostat opravdu tvrdé tresty a pokud jsou občany cizích států, bez vyjímky vyhoštěni. A myslím, že teď už je, ne za pět minut, ale za minutu dvanáct...
"Jména hloupých na všech sloupích", říkávala moje babička. Zajímala by mě mentalita těchto lidí, kteří cítí potřebu svoji maličkost zvěčnit úplně kdekoliv. Dala bych mu opravdu exemplární pokutu, vyčíslila znehodnocení památky a poté dala doživotní zákaz vstupu do země. Myslím si, že by si podruhé takovou pitomost rozmyslel.
Pravdou je, že platy Čechů jsou ostudné, zvlášť poslední dobou ve veřejné správě - viz. plastová tabulka č.1, kdy cca její třetina je pod minimální mzdou... A evidentně to nikoho netrápí, v podstatě ani odbory. Když je pak vypsaná nějaká vysokoškolská pozice a můžete nováčkovi podle tabulek nabídnout 24 tis. hrubého, tak se vám každý akorát vysměje. Po 32 letech máte v základu cca 32 tis. Ten osobní příplatek toho taky moc nedožene. No, prý se možná letos přidá (po dvou letech) celých 5%....🤣
Takhle to vždycky bylo, je a bude... Na určité školy je vždycky převis a nedostanou se na ní ani zdaleka všichni žáci, kteří mají předpoklady ji vystudovat. Ale neviděla bych v tom vůbec žádnou tragédii. Ti, kteří jsou opravdu šikovní, si cestu ke svému vysněnému povolání vyšlapou vždycky, i když to možná budou mít trochu složitější. Na druhou stranu je právě tento neúspěch může posílit a v důsledku mohou být v životě úspěšnější než kdyby to všechno vyšlo napoprvé. Už dávno se ví, že dětem by se neměly umetat cestičky, a naopak by měly zažívat i neúspěch, aby se naučily tato traumata překonávat, pracovat s nimi, aby z nich vyrostli zdraví, sebevědomí lidé. Přiznejme si, že málokteré dítě chce OPRAVDU samo od sebe jít na gymnázium, protože pro jeho vnímání je to něco příliš nekonkrétního. Že by MĚLO jít na gymnázium mu ve většině případů vysvětlí právě rodiče. A děti přebírají vzorce chování svých rodičů, takže jde jen o to, jak se nepřijetí na nějakou školu bude prezentovat v rodině. Jestli jako tragédie nebo jako holý fakt.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evidentně jediný, kdo nepochopil, k čemu výtah slouží, je paní Třeštíková... 😄 😄 😄