• Pokračování:

    Nechci zde zatahovat politiku, ale spojení Karla Janečka s webem Znesnaze21 tj. založení nadačního fondu v době, kdy se připravoval na prezidentskou kampaň ve mně také nevzbuzuje příliš sympatií. Pokud tento fond dotuje provoz Znesnaze21, pak již opravdu nechápu, proč strhává 4% ze zasílaných darů a proč DONIO toto nepotřebuje. Ještě jednou tedy moc děkuji všem, kteří přispívají potřebným na kteroukoliv sbírku (a nemusí to být zrovna Odkaz 1  , pod každou sbírkou je i řada jiných) Ty, kteří nepřispívají, rozhodně nijak neodsuzuji, jen bych prosila o empatii s těmi, kteří pomoc nutně potřebují, ať už je to z jakéhokoliv důvodu. Všem pak přeji, aby se do podobné situace, kdy by sami potřebovali pomoc, nikdy nedostali.

    Jinak všem přeji krásné a šťastné prožití vánočních svátků s tím, že bychom měli být všichni vděčni za to, když patříme mezi ty, kteří svými příspěvky mohou pomáhat druhým a ne mezi ty, kteří tuto pomoc nutně potřebují. Není to samozřejmost a hranice mezi tím, kdo pomoc může nabídnout a tím, který ji potřebuje, může být někdy neskutečně tenká, ať už jde o náhlou ztrátu nejbližších kvůli šílenému střelci nebo o doživotně postižené dítě v důsledku COVID epidemie. S žádnou z těchto tragédií, která jim od základu změní život, obdarovaní nepočítali, tak jim zkusme alespoň trošku pomoci, ať už si pro svůj příspěvek vyberete kteroukoliv sbírku (na internetu je jich bohužel k dohledání obrovské množství).

  • Vždy zůstávám stát v úžasu nad dobročinností lidí v naší zemi, kteří svými dary velmi často suplují např. nedostatek zdravotní pomoci. Také by mne nikdy nenapadlo závidět lidem, pro které je pomoc určena. Ať si každý představí sebe na jejich místě. V Česku je takovýchto závistivců bohužel také poměrně dost a proto mne nesmírně těší, že těch, kteří chtějí pomáhat, je převaha. Diskutovat s těmi, kteří závidí i pěkné počasí na pohřbu, asi opravdu nemá smysl. Nemohu však souhlasit s těmi, kteří srovnávají Znesnaze21 s platformou DONIO s tím, že se jedná o stejně fungující weby.

    Jde o to, že Znesnaze21 si ze všech darů ponechává 4%, kdežto Donio předá obdarovaným 100% daru. O tom, že se nejedná o malé částky, svědčí i obrat, přiznaný na stránkách tohoto webu Znesnaze21, který činí přes 330 milionů (tj. přes 13 milionů příjmů pro web Znesnaze21). Nejsem ekonom, ale provoz jedné internetové stránky a případné bankovní poplatky určitě nestojí takové peníze. Na serveru DONIO jsou tyto poplatky nulové, předají 100% daru a o případný příspěvek pouze slušně požádají v průběhu zadávání výše daru (s možností poslat pouze dar bez nutnosti přispět na provoz Donio). Můžete si to stejně jako já vyzkoušet např. na této sbírce:

    Odkaz 1  , případně si na platformě DONIO můžete vybrat z celé řady jiných sbírek, váš dar bude potřebným na rozdíl od Znesnaze21 předán celý. (více se mi sem již nevešlo, takže dále viz další příspěvek)

  • Mě nejvic překvapuje, ze si někdo objedná vodu do ostřikovačů pres internet. Kolik ušetřili, jestli vubec něco?

    Nevím, co Vás na tom překvapuje, se dvěma dětmi opravdu nemám čas lítat po obchodech a shánět nemrznoucí kapalinu. U Allegro mám zaplacenou službu Smart, u které je doprava až domů zdarma, takže jsem chtěla ušetřit čas, abych se mohla věnovat svým dětem. Ne každý chce ušetřit peníze, to bych Vám ale asi nevysvětlila. Když tady tak sleduji diskusi, tak je to o spíš o kritice kupujících, kteří si dovolili koupit na Allegro třeba počítač nebo kapalinu do ostřikovačů, namísto kritiky prodejců, kteří takovéto zboží nabízejí, bohužel ve zcela jiné kvalitě, než pak skutečně dojde. To ale opravdu není problém kupujících, ačkoliv se to někteří diskutující snaží tvrdit. Nebo že by to byli diskutující, kteří lobují za Allegro?

  • Nevíte někdo, jak donutit Allegro ke komunikaci, když s vámi komunikovat nechce, resp. odpovídá pouze na to, co se mu hodí? Konkrétně jde o to, že jsme v naší rodině (konrétně Věra Hanáková) zakoupili v listopadu kapalinu do ostřikovačů s deklarovanou teplotou do minus 40stupňů. Tuto kapalinu jsme na začátku prosince vyměnili v autě, dle návodu prohnali všemi hadičkami. Bohužel za pár dní, když teplota klesla k minus 20 stupňům, vše zamrzlo a následně popraskalo. Začali jsme vše řešit s prodejcem, který se však nejdřív různým lhaním vymlouval, nakonec sice nesprávný popis sice uznal, ale vinu za chybný popis svádí na Allegro, které prý zaměnilo popis s letní kapalinou.

    Opakovaně jsme v diskusi bezvýsledně žádali Allegro, ať se k tomu vyjádří, zda je na vině Allegro nebo prodejce, do dnešního dne bez odpovědi, odhadnutá škoda na autě je cca 6 tisíc korun. Přitom jsme na Allegro napsali, že k této škodě došlo u rodiny, která zoufale bojuje s nepřízní osudu kvůli těžce postiženému dítěti, které nutně potřebuje vozit několikrát týdně na opravdu drahé rehabilitace. Za tím účelem byla dokonce vyhlášena veřejná sbírka Odkaz 1   , kde Češi (i Slováci) naštěstí štědře přispívají. Tato zoufalá situace je známa i polskému prodejce i firmě Allegro, nikdo však nereaguje na opakovaně zasílané dotazy, zda a kdo vlastně odpovídá za to, že díky chybnému popisu v nabídce a chybějícímu popisu na tekutině došlo ke škodě. Moc děkuji za odpověď, případně i za jakýkoliv příspěvek do sbírky nebo alespoň za její sdílení na sociálních sítích.

  • Ještě jednou zdravím za Allegro, Martino.

    Podařilo se nám Vaši objednávku vyhledat a když začneme tím nejdůležitějším - prodejce vrácení zboží akceptoval a platbu již vrátil. Posílal ji před víkendem, pak nějaký ten čas na zpracování bankou, ale i tak byste peníze již měla evidovat zpět.

    Jsme rádi, že se chybu podařilo napravit a mrzí nás, že zkušenost s nákupem a následným řešením nebyla dobrá.

    Co se smazané recenze zboží týče, tam evidujeme e-mail, kde jste nás žádala o možnost její úpravy. To u nás znamená recenzi smazat a Vy pak máte možnost udělit novou. Takovou informaci v odpovědi na Váš e-mail vidíme. Recenze, kterou jste udělila přímo prodejci, je pak stále na webu. Za každé udělené hodnocení přímo na webu Allegro jsme opravdu rádi. Právě to totiž nabízí zákazníkům transparentní možnost, podle které se při nákupu rozhodnout. Často se tu zmiňovalo číslo 500 negativních recenzí. K tomu je asi dobré zmínit i 25 000 pozitivních. Můžete nám ale věřit, že to negativní číslo nebereme na lehkou váhu; každou recenzi poctivě monitorujeme a vyhodnocujeme.

    Reakci od prodejce způsobem, jak píšete v článku, bychom ani my nepoužili. Ale pro kontext je asi fér a důležité zmínit, že ještě předtím vybídl k odeslání zboží zpět s tím, že Vám vrátí platbu. To nám jako řešení přijde adekvátní.

    Časový harmonogram pak vychází na 1 a půl pracovního dne na nabídku řešení od nahlášení problému a 4 dny od odeslání vráceného zboží k vrácení platby. Slovy skoro už klasika - not great, not terrible. Určitě bychom (a umíme to) chtěli vidět řešení ještě rychlejší.

    Vážený pane Davide, s velkým zájmem jsem si přečetla Vaši reakci za Allegro. Chtěla jsem se zeptat, jakým způsobem lze s Allegro komunikovat v případě, že Allegro komunikaci odmítá, resp. odpovídá pouze na to, co se mu hodí. Konkrétně jde o to, že jsme v naší rodině (konrétně Věra Hanáková) zakoupili před zimou kapalinu do ostřikovačů s deklarovanou teplotou do minus 40stupňů. Tuto kapalinu jsme na začátku prosince vyměnili v autě, dle návodu prohnali všemi hadičkami. Bohužel za pár dní, když teplota klesla k minus 20 stupňům, vše zamrzlo a následně popraskalo. Začali jsme vše řešit s prodejcem, který se však nejdřív různým lhaním vymlouval, nakonec ale nesprávný popis sice uznal, ale vinu za chybný popis svádí na Allegro. Opakovaně jsme v diskusi bezvýsledně žádali Allegro, ať se k tomu vyjádří, zda je na vině Allegro nebo prodejce, do dnešního dne bez odpovědi, odhadnutá škoda na autě je cca 6 tisíc korun. Přitom jsme na Allegro napsali, že k této škodě došlo u rodiny, která zoufale bojuje s nepřízní osudu kvůli těžce postiženému dítěti, které nutně potřebuje vozit několikrát týdně na opravdu drahé rehabilitace. Za tím účelem byla dokonce vyhlášena veřejná sbírka Odkaz 1   , kde Češi naštěstí štědře přispívají. Nezdá se vám přístup těchto lidí diametrálně odlišný od toho, co předvádí polský prodejce a firma Allegro, která této rodině vůbec nereaguje na vznesený dotaz, zda a kdo vlastně odpovídá za to, že díky chybnému popisu v nabídce a chybějícímu popisu na tekutině došlo ke škodě.Děkuji za odpověď, případně za příspěvk

  • Já s vámi nesouhlasím, majitelé sice sehnali pro ně nějaký nábytek, ale plně vybavený a zařízený byt to není, spí jen na matracich na zemi, stolek a židle obyčejný plastový nábytek, je to jedna větší místnost, za kterou najednou dostanou 12.000,-Kč, Čech by jim to za to nedal, opravdu byt není pěkný, tak toho majitelé využili a spíše mi přijde, že na Ukrajincích dost vydělávají, nebo jiný příklad starý nábytek z 80tyvh let byt velký 2+kk v paneláku bez jediné úpravy, majitelka chce za to 18.000,- Kč, opět vidím, že jen Ukrajince využívá, navíc je to důchodkyně, takže k důchodu dostává krásných 18000,- Kč, Čech by to za tak hrozný byt nedal, tak si tady prosím nevymýšlejte, že Ukrajinci dostali to nejlepší a že se nikdo na nich neobohacuje, celý systém dávek je špatně nastavený, i samozřejmě české rodiny mohou mít problémy.

    Nesouhlasit můžete, ale to je asi tak to jediné, co můžete. Navíc směšujete dvě otázky - způsob nastavení příspěvků a vybavení bytu. Kdyby zde šly přiložit přílohy, ráda Vám přiložím účty z IKEA za nábytek, konkrétně poschoďové postele, matrace, povlečení, peřiny, nádobí. Vše dostali nové. Starší dostali pouze lednici a automatickou pračku (kterou tam ale dle předpisů vůbec mít nemuseli). Také prosím nesměšujte příspěvky od státu s nějakým Vaším příkladem, za který nějaká důchodkyně údajně chce 18 tisíc. Jednak sama píšete, že to pouze chce (já mohu chtít modré z nebe a neznamená to, že je dostanu), ale hlavně to není o Ukrajíncích, ale prostě o nabídce a poptávce. Navíc jsem nikde nepsala, že Ukrajinci dostali to nejlepší, ale pouze jsem popsala, jak byl vybaven byt, který měli ode mne. Vy s tím asi osobní zkušenost nemáte, když si pomáháte příklady, které jste slyšela. Také je otázkou, kde ten byt je. Pokud Ukrajinci chtějí zůstat v Praze (je jich tam třetina), tak se nesmějí divit cenám. Z Vašeho příspěvku jsem navíc nepochopila, zda se Ukrajinců zastáváte, nebo naopak kritizujete příspěvky státu pro ně. Navíc článek byl m.j. o tom, že Ukrajinci podvádějí přepisováním dětí na babičky, aby od státu dostali víc, než jim ze zákona náleží. V tom ale mají dost velkou praxi i jiní občané České republiky,kteří se v nárocích na dávky výborně orientují, viz např. aktuální diskuse o složence z Úřadu práce s částkou 96 tisíc za péči o své vnuky. Mi osobně proto opravdu nevadí, že stát přispívá na bydlení i Ukrajincům,Vás ale asi něco hodně žere, že závidíte jak jim, tak důchodkyni

  • A na to, že si vodu a energie každý platí sám, jste přišel jak? V článku jsem tuto informaci nenašla. Podrobnosti nájmu, uvedeného v článku, samozřejmě neznám a nehájím (i mi se zdá 15 tisíc za jeden pokoj hodně), ale energii na vytápění a vodu si nehradí nájemník sám, ale hradí ji majitel bytu ve formě záloh, které budou za rok 2023 zúčtovány v dubnu 2024, kdy už ubytovaní Ukrajinci mohou být dávno úplně jinde (a je jedno, jestli v Německu, nebo naopak na Ukrajině). Takže když na bytě vznikne nedoplatek v důsledku spotřebovaného tepla a vody (případně jiné škody na vybavení bytu), jen velmi těžko bude majitel bytu tyto částky vymáhat po ubytovaných Ukrajincích. Takže souhlasím s Vámi, majitel bytu se opravdu může divit, pokud se proti takovéto (velmi pravděpodobné) situaci nebrání např. vyšší měsíční částkou, kterou jste ve svém příspěvku napadal. Výši nájmu nehájím, ale bez znalosti podrobností (tj. např. co vše nájemné zahrnuje, zda byla složena kauce a pod.) bych si nedovolila ji kritizovat. Omlouvám se za poněkud příkrý tón mého příspěvku, ale mám trochu problém s kritikou těch, kteří toho o daném problému moc neví. Další samostatnou otázkou je to, že majitel do pořízení bytu investoval poměrně nemalé finanční prostředky, které by si jinak s mnohem menším úsilim mohl nechat zúročit v bance - při nijak nepřemrštěné ceně bytu 2 miliony to dělá 120 tisíc ročně. To ale většina lidí nevidí (nebo nechce vidět). Další otázkou je, zda a jak je v této částce zahrnuta spotřeba vody a tepla (možná i dalších energií), na to již ale prostor tohoto příspěvku nestačí 🙂.

    Znova tedy opakuji, že (stejně jako Vy) neznám podrobnosti, např. zda je spotřeba vody (a to i teplé) a tepla je v této částce zahrnuta pouze zálohově a v jaké výši (v tom případě budou Ukrajincům uhrazené zálohy vráceny v rámci vyúčtování a vyšší nájemné je vlastně jakousi kaucí, rozloženou do měsíčních splátek, protože Ukrajinci většinou nemají - nebo nechtějí mít - peníze na řádnou kauci) nebo je tato spotřeba zahrnuta v nájemném jako paušál. I v tomto případě jde možná o obranu, aby celková spotřeba nepřevýšila vybíraný nájem, kdy musíte počítat i s tím, že majitel bytu musí za byt platit SVJ a dále do bytu investoval nejen vybavení, ale i nemalou částku na pořízení samotného bytu, takže očekává alespoň přiměřený zisk, který rozhodně nedosáhne takového zisku, který by realizoval, kdyby peníze nechal na 6% úrok ležet v bance a dostal by 120 tisíc ročně. Ale to už jsme úplně někde jinde, protože do hry vstupuje inflace a to, že peníze, uložené do bytu, jsou proti inflaci chráněny jinak, než peníze v bance. Ale ani to nemusí být vždy pravda, ceny bytů po jejich růstu nejenže stagnují, ale začínají klesat.

    Ale jak jsem již psala, pokud se Ukrajincům nelíbí výše nájmu, nic jim nebrání najít si po roce bydlení zdarma byt s nižším nájmem a ne naříkat nad tím, že se je stát snaží po roce opravdu velkých výhod snížením příspěvků přimět k začlenění mezi normální občany a snažit se to všemožně obcházet.

  • A na to, že si vodu a energie každý platí sám, jste přišel jak? V článku jsem tuto informaci nenašla. Podrobnosti nájmu, uvedeného v článku, samozřejmě neznám a nehájím (i mi se zdá 15 tisíc za jeden pokoj hodně), ale energii na vytápění a vodu si nehradí nájemník sám, ale hradí ji majitel bytu ve formě záloh, které budou za rok 2023 zúčtovány v dubnu 2024, kdy už ubytovaní Ukrajinci mohou být dávno úplně jinde (a je jedno, jestli v Německu, nebo naopak na Ukrajině). Takže když na bytě vznikne nedoplatek v důsledku spotřebovaného tepla a vody (případně jiné škody na vybavení bytu), jen velmi těžko bude majitel bytu tyto částky vymáhat po ubytovaných Ukrajincích. Takže souhlasím s Vámi, majitel bytu se opravdu může divit, pokud se proti takovéto (velmi pravděpodobné) situaci nebrání např. vyšší měsíční částkou, kterou jste ve svém příspěvku napadal. Výši nájmu nehájím, ale bez znalosti podrobností (tj. např. co vše nájemné zahrnuje, zda byla složena kauce a pod.) bych si nedovolila ji kritizovat. Omlouvám se za poněkud příkrý tón mého příspěvku, ale mám trochu problém s kritikou těch, kteří toho o daném problému moc neví. Další samostatnou otázkou je to, že majitel do pořízení bytu investoval poměrně nemalé finanční prostředky, které by si jinak s mnohem menším úsilim mohl nechat zúročit v bance - při nijak nepřemrštěné ceně bytu 2 miliony to dělá 120 tisíc ročně. To ale většina lidí nevidí (nebo nechce vidět). Další otázkou je, zda a jak je v této částce zahrnuta spotřeba vody a tepla (možná i dalších energií), na to již ale prostor tohoto příspěvku nestačí 🙂.

  • Začíná se ozývat lobby, která z pěněz pro Ukrajince slušně ždímá stát. Plat 20 tisíc a nájem 15.000 Kč. Taková čáastka za jednu místnost je hodně přehnaná. Alespoň se v článku hovoří o jedné místnosti. Anebo pletou hrušky s bramborama. Dlužno říci, že spousta naších lidí také bere plat okolo 20.000 Kč a musí platit nájem.

    Možná máte pravdu, ale nutno také zohlednit to, že většina bytů pro Ukrajince je plně vybavena a to nejen nábytkem, ale i spotřebiči, ledničkou, pračkou, mikrovlnkou, povlečením, peřinami, atd., dále že v té ceně je ji spotřeba veškerých energií a to i v zimním období a dále že tyto nájmy nejsou nijak kryty kaucemi, na které Ukrajinci většinou nemají. Takže pronajímatelům reálně hrozí, že jednoho dne najdou prázdný byt a požadovat něco po Ukrajincích je dost iluzorní. Navíc Nikdo jim přitom nebrání, aby si našli levnější pronájem, pokud se domnívají, že je majitel bytu vykořisťuje. Bohužel mám nyní aktuálně reálnou zkušenost, kdy jsem po půl roce přebírala od Ukrajinců zpět byty, celá řada věcí chyběla, celá řada věcí poškozená (nová plovoucí podlaha, rozbité umyvadlo) a když jsem po nich např. chtěla, aby vrátili alespoň všechny klíče od bytu, tj. i ty, které si bez našeho vědomí nechali vyrobit, chtěli po mně, abych jim ty klíče zaplatila. Vůbec se jim přitom nezdálo divné, že by jim měly zůstat klíče od mého bytu, ze kterého se stěhují a po půlroce, kdy za bydlení neplatili vůbec nic, chtěli dostat 100Kč za klíče. Mimochodem, obě rodiny si za dobu pobytu z humanitárních dávek našetřili na auto. Bylo mi z toho dost smutno a přišla jsem o elán, se kterým jsem v minulosti přistupovala k poskytování pomoci uprchlíkům(dočasně volný byt jsme zcela zdarma nabídli na FB dispozici již v únoru loňského roku, kdy ještě nikdo netušil, jak štědrý bude stát následně k uprchlíkům i k poskytovatelům ubytování(a já zase netušila, jak se nám tito uprchlíci odvděčí, až budou byty opouštět

  • Pro normální čtenáře připojuji odpověď tiskové mluvčí Oberbank na mou snahu získat informaci, za jakých podmínek banka poskytne deklarovanou úrokovou sazbu 6,5%, která je uvedena v tabulce s poznámkou, že jde o individuální sazbu (ale přesto je autorkou článku srovnávána s úrokovými sazbami ostatních bank, které jsou standardně pro všechny klienty). Tisková mluvčí Oberbank p. Heiserová mi po poměrně složitém naléhání napsala:

    "Reagujeme na nabídky na trhu, prakticky to znamená, že aktuálně nabízíme úrok kolem 5 % p.a., u vkladů nad 5 mil. se posouváme k 5,5 % p.a. a na výrazně vysoké vklady v řádech desítek milionů je to třeba až 6,5 % p.a."

    Jinými slovy, standardní sazbou se Oberbank ani nepřibližuje k úrokovým sazbám celé řady dalších bank a bohužel se k těmto bankám nepřibližuje ani se sazbou 5,5% při vkladu nad 5 mil. (tzn. z poloviny nepojištěného).


    Z uvedené informace je patrné, že individuální sazba je opravdu hóóóódně individuální a podle mne nemá mezi sazbami, které jiné banky poskytují na běžné vklady, co dělat, protože srovnávat takovouto sazbu s ostatními sazbami na běžné vklady stále považuji za klamavou reklamu a raději uložím peníze do VÚB, která s klienty navíc komunikuje podstatně transparentněji a navíc systém daňového domicilu umožní velmi zajímavé daňové úlevy u celé řady klientů, viz již zmíněný článek