Možná v době covidu pochopili, že takováto "škola" již není školou na úrovni doby, ale slouží vesměs jako levné odkladiště děcek...
Páni barevní (Černý a Zelený), Vy asi moc nepřicházíte do styku s "týnejdžry" a pravděpodobně nejezdíte MHD. Jinak byste si museli povšimnout, že dnes děti a mládež nedělají téměř 24 h nic jiného, než že hledí neustále do mobilu.
Že by se to nějak výrazně projevilo na jejich vzdělanostní úrovni, jsem zatím nezjistila. Ale vím, že do školy přicházeli dnešní žáci unavení, nevyspaní (našli se dokonce tací, co si nosili s sebou i polštářky, aby mohli na lavicích dospávat propařené noci) v tom lepším případě a v horším dennodenně zaspávali a přicházeli do vyučování třeba až v poledne.
A to už i před covidem. Někteří na tom byli v důsledku již tak zle, že končili vyčerpaní v nemocnici, a když je tam nechali pár dní bez internetu prospat, tak se z toho na chvíli zmátořili. Pro tyto generace se staly internetové hry drogou. Nemají čas ani zájem číst nebo sledovat televizi či rozhlas. Možná ještě sem tam zajdou do kina, ale ani to už moc mezi nimi nefrčí i z finančních důvodů.
V podstatě jsou dnešní děti takoví osamělí střelci, protože se moc nedruží, ze školy rychle utíkají domů, aby si mohly v klidu zase pokračovat ve svých hrách. Rodiče tvrdí, že jejich syn nebo dcera chodí spát již ve 20 h, ale nekontrolují, co ve skutečnosti téměř až do rána pod peřinou dělají.
Nechci házet všechny do jednoho pytle, protože jsou i funkční rodiny, kde se život dětí odvíjí opačně - děti jsou naopak přetěžovány nejrůznějšími volnočasovými aktivitami a soukromým doučováním.
Je to přesně tak. Lépe se to snad nedá ani napsat. To se tady ale asi nesetká s pochopením. Ale lidem se musí otevírat oči za každou cenu. Je to nesmírně důležité a zásadní znát pravdu. To už učil naše předky i velevažený Mistr Jan Hus. Nebojme se říkat otevřeně pravdu!👍👌👏
Pane Zelený, dva roky online výuky během covidu se na dětech a mládeži podepsaly velmi negativně. Zlenivěly, odvykly si učit se.
A to, že se jim vše odpouštělo a známkovalo se bez řádného ověření jejich znalostí a dovedností, se dnes podepisuje také na jejich přístupu k dalším životním povinnostem.
Nepoznala jsem v životě moc dětí, které by v sobě měly vrozený smysl pro disciplínu, byly samy od sebe pilné a měly tzv. "sicflajš".
Vy tady pořád operujete na všech diskusích s tím, jak učitelé donekonečna blábolí před tabulí 100 let to samé.
40 let své praxe jsem se pořád učila nové věci a přizpůsobovala se novým generacím mladých lidí, i já jsem stále objevovala něco, co jsem dříve nevěděla nebo neuměla.
Děti potřebují chodit do školy z jiného důvodu, než Vy si myslíte. Nemáte ponětí, kolik dětí dnes trpí psychickými poruchami a bojí se chodit do školy právě proto, že si zažily dlouhodobou izolaci v uzavřeném světě s online výukou. Nesuďte podle své zkušenosti se školou.
Také jsem nebyla ve školách vždy se vším v souladu a myslela si, že se dozvídám zbytečnosti, a jak jsem byla v životě pak kolikrát ráda, když jsem z hloubi své mysli vydolovala něco, co tam přece jen navzdory mému nesouhlasu uvízlo.
A jsem ráda i za to, že nejsem jednostranně zaměřena pouze na svůj obor, ale díky různým předmětům ve škole mohu rozumět i jiným důležitým otázkám. Bez internetu si již nedokážu svůj život dnes představit, protože je to knihovna lidstva. Je to skvělý sluha pro lidi, kteří v ní umí hledat.
Nejprve se naučte gramatiku a až poté dávejte moudra. Kvalita vašich podnětů je též mizivá.
Pane Doxanský, já jsem reagovala na nesrozumitelný text pana Martina Matějky: neznám slova - progranování a vrutální; to, že nepoužívá diakritiku, jsem přičetla jeho lenosti a že neumí skloňovat - jaký stylem - je hrozné. Ve svém příspěvku o žádných gramatických nedostatcích nevím. Ráda se nechám od Vás poučit - jsem učitelka češtiny a na bezchybném vyjadřování si celkem zakládám.
A Vy jste již při svém zrodu věděl, co budete v životě potřebovat a co je pouhopouhý balast?
Jste GÉNIUS!
To, co Vám připadalo ve škole jako zbytečnost, naopak někoho v dalším životě může živit, protože se v tom našel.
A i o tom je základní školství.
Kde by se vzali všichni vědci z různých oborů a kdo by Vám na internetu poskytl dnes všechny ty vědomosti, které si tam tak rád sám vyhledáváte a z nich se učíte. Myslíte si, že asi nějaká AI!
Viďte!
Hlavně bych se zajímal o to, co mi k něčemu v životě bude k užitku a ne tunami balastu, které se dnes našprtám a zítra zapomenu. Efektivita nula nula nic. A tak pořád dokola skoro 20 let dětství a mládí. Promarněný ztracený čas. Tečka.😪
A Vy jste již při svém zrodu věděl, co budete v životě potřebovat a co je pouhopouhý balast?
Jste GÉNIUS!
Škoda, že nemáte nic k tématu. Ano píšu jako prase, copak potřebujete vysvětlit? Můžeme se bavit i bez osobních útoků, že 😉
Co je progranování, vrutální? Diakritiku Vám nepočítám, chápu, že jste líný z mobilu. Skloňujeme "jakýM stylem". Jaký útok jsem na Vás použila? Jen jsem konstatovala, že Vám bohužel nerozumím, takže byste se mohl vrátit do školy a doučit se češtinu.
K tématu reaguji na jiného respondenta.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici psaný obsah výkladu, tak má větší šanci na osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih, ne poslechem. Školství je tu dnes jen samo pro sebe ne pro žáky a studenty a jejich blaho a prospěch. Je to instituce zcela zastaralá a nefunkční. Nemá v dnešní době sebemenší opodstatnění pro svou existenci. Bohužel smutná pravda.😪🤕👎
Vy jste si ve svém sáhodlouhém nic neříkajícím textu sám odpověděl slůvkem, že žák něco může.
Člověk se ale nenarodí s tím, že ví, co má na internetu vyhledat a poučit se o tom sám. Od toho je tady právě ta škola, která žáky provází tím, o co se mají zajímat a co mají zkoumat.
Myslíte si, že byste se někdy sám od sebe zajímal o nějakou Tróju nebo třeba monzunové deště, či Shakespearova Hamleta, šíření zvuku nebo světla ...?
Ucit progranovani na papir. Slaba vyuka IT
Jaky stylem se uci dejepis. Kvanta dat, ktery je jednodussi si najit kdyz je clovek potrebuje jednou za zivot nez se je ucit.
V matice je vrutalni tempo misto aby se procvicovala ta důležitá latka. Da se jit predmet po predmetu a vsude se da tretina az polovina vyskrtat
Myslím, že Vy se potřebujete vrátit do školy, abyste se doučil česky. Není Vám vůbec rozumět.
Pane Martínku, kde jste vzal ten týden prázdnin? 28. je státní svátek pro všechny, včetně rodičů, a k tomu mají žáci pouze 2 dny odpočinku ve formě podzimních prázdnin.
Fascinuje mě, jak na jednu stranu veřejnost, včetně Vás, křičí, že jsou děti ve školách zbytečně přetěžovány a zahlcovány informacemi a pak se na druhou stranu rozčilujete, že jim někdo dopřál 2 dny volna navíc, které před rokem 89 nebývaly.
Melete tu nesmysly, protože za každou cenu chcete o něčem psát, ale nic Vás nenapadá.
Autorka zřejmě neovládá ani základní matematiku, jinak by nepsala nesmysly. O zastaralých údajích už ani nemluvím.
Asi jste přehlédl, že autorka ke svému článku využila AI. A ta, jak známo, čerpá z informací, které se vyskytují někde na internetu. Takže tam asi nic novějšího bohužel není a nebo prostě není dokonalá.
Aha, tak proč Jurečka snižuje důchody bývalým stařičkým komunistickým papalášům? Neměl by navrhnout i snížení důchodu panu prezidentu Petru Pavlovi? Mně se ten různý přístup k minulým prominentům nelíbí.
Žádnou pokoru nevidím.
A co takhle udělat tlustou čáru za Babišovou minulostí? Jakým způsobem on dnes škodí většině našeho národa? Čapí hnízdo je zástupný problém, normálním lidem vzhledem k tunelování a rozkrádání majetku po roce 1989 různými individui ať již ve vrcholných státních funkcích nebo v šedé ekonomice je to jedno.
Uměle vytvářené kauzy mají jen podněcovat nekalé soupeření ve volbách. Kde chybí program a vize, tam se vždy hodí očerňování protivníků.
Klaus také kdysi strašil před volbami bolševiky.
Naučte se prosím vás trochu českou gramatiku, vždyť je to přece obrovská ostuda takto veřejně psát. To jste vyšel z mateřské školky nebo jak?!🙈👎
Pán je asi samouk. Učil se z internetu - to je ta nejlepší škola! Sám nám to tu stále vnucujete, že není potřeba učitelů ve školách a na co školy!? Vše si najdeme na Wikipedii a hlavně na diskusích s Vámi.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ano, jeho plat již hranici německých platů překonal. Tak proč ne?
Na plebsu nezáleží.