Přestaňte plácat nesmysly, každej si kupte co chcete a je to. Mám baterií 100kWh, najeto 15tis za 7 měs. nabíjení z FVE, nebo spotu. Na veřejné jsem nabíjel jen 2x!!! Proč bych jezdil spalovákem? Kdo v tom sedí denně 10 hod. a stále jezdí, proč by naopak jezdil v EV??? Sakra každej má úplně jiné priority a potřeby. Tyhle slinty už jsou fakt trapné.
Tohle není problém jen green deal, ani elektromobilů, ale převážně samotné společnosti, která je obrovská, sociálně extremistická, zkostnatělá a svázaná všemožnými regulacemi socialistické Evropy. Odbory v tomto průšvihu hrají obrovskou roli. Totálně nekonkurenceschopný moloch jak v EV, tak spalovácích. I kdyby nebyly EV, tak dopadne úplně stejně.
Dnes ceny solárních komponent zásadně klesly, dá se to udělat mnohem laciněji než je uváděno v článku.
Ale to odpadní teplo nedává u FVE smysl. Vy ho potřebujete v zimě. Teď je FVE úplně mimo a stačí tak na ledničku a TV přes den. I baterie nabíjíme ze spotu. Pak v létě není naopak kam tu energii cpát a teplo z těžení je k ničemu, naopak se musí chladit.
Tak je pravdou,že časem bc bude mít astronomickou hodnotu.Přestane se vyrábět a cena razantně vzroste.Proto ji v Číně masivně těží.Vědí proč.Mají tam i uhelné elektrárny u těžařských domů.
Vaše jistota mě baví. Kéž by byly trhy tak jednoduché a kopírovaly scénář kryptoměn, které byly tenkrát naprosto novou záležitostí, což dnes už nejsou, takže i budoucí stav už je zohledněn v ceně.
Je to z pravidla nějak tak, věkem teda si myslím, že je to různý, ale fakt hrůza, jak to bezdůvodně někteří zdržují! Ať je to město nebo mimo. Další kapitola by mohla být o odbocovani vlevo! To taky je něco, když mnozí neví, že mají stát u středu vozovky a nepřekážet....!
Úplně “nejlepší“ co jsem snad zažil, byla Autoškola v Brně, stáhlo nás to z dálnice před Brnem a po starý až do Bohunic to zdržovala jízdou cca 35km/h. Žáka neřeším, ale ten Instruktor to musel vidět, co se za ním vytvořilo za kolonu. Kašlal na to, ačkoliv si myslím, že by šlo zrychlit k těm 50ti nebo někde odbočit. Takže zralej na nakopni někam.....!
Přesně tak. A v těch autoškolách to vzniká. Přesně v tu chvíli měl žákovi ukázat, že jde někde na chvilku zastavit a kolonu zmenšit. Arogance už od začátku.
Dovolím si vás malinko opravit. Cyklista nepředjíždí, ale podjíždí! Ve městě v kolonách naprosto běžná záležitost, která je podle mého docela nebezpečná!
Dovolím si Vás také poopravit. Ti cyklisté opravdu auta někdy předjíždí. Jedná se o silnice 3. třídy a zažil jsem to jen na podzim 4x. Ano, užší silnice, zatáčky, ale 25km/hod. se smrtí v očích se opravdu jezdit nedá. Takže z kopce to i cyklisté musí řešit, což je už šílené.
Je super, že se o tom aspoň mluví. Dříve se to nedělo v takové míře a většina loudů uhnula. Dnes je to i spousta tricátníků, kteří prostě neumí řídit, nemají k tomu žádný cit, vůbec nechápou, že mohou klidně někde zahnout na volném místě a pustit těch 10 aut za sebou. Je rozdíl, jestli jede děda v 80 nebo někdo s nákladem, ale aby mladí lidé už brzdilo i kamiony, to je neuvěřitelné, kam jsme se dostali. No a když musí předjíždět i cyklista, tak to je tragikomedie. A bohužel to není výjimečné.
Krátkodobě se to musí řešit záložními zdroji jako jsou plynové nebo jaderné elektrárny.
Postupně se pak budou budovat energetická uložiště, která dokážou akumolovat elektřinu a tím vyrovnávat kárkodobé výpadky.
Dále lze postavit přenosovou soustavu schopnou přenášet elektřinu z oblastí kde svítí do oblastí kde nesvítí a nefouká. Jedná se o technologii HVDC což je dálkový přenos elektřiny pomocí elektrické přenosové soustavy používající stejnosměrný proud (na rozdíl od běžnějšího střídavého proudu).
V Číně je dokončeno 3300 km dlouhé vedení s napětím 1100 kV a kapacitou 12 GW. Tento projekt položil základy pro mezikontinentální přepravu elektrické energie, která by mohla pomoci řešit problémy s nepravidelnými dodávkami z větrných a fotovoltaických elektráren.
Jak vidíte řešení existují, ale je potřeba na nich postupně pracovat. Jasně nejde to spustit okamžitě, do té doby to hold budou muset odmakat plynové a jaderné a když nebude zbytí tak uhelné elektrárny.
Krásná ideologie. Ale někdo musí takovou srandu zaplatit. A já se ptrám, není lepší zaplatit raketu za jádro a mít zdroj stabilní bez komplikací, závislosti na ostatních, kde zrovna svítí? Podívejte se na Německo jak to dopadá, když vládne rudozelená ideologie. Vypnou moderní jádro, které teď budou 3 roky znovu zprovozňovat. Snažili se ho nahradit stařičkými uhelkami. Nepomohlo, ostatní státy jsou naštvané. Korunu tomu dali, když ty elektrárny osadili FVE a ty vyrábí nestabilně za jeden rok to, co dělal jaderka za hodinu 🙂) Bojím se, že jste podobného a naprosto šíleného zeleného názoru.
No já FVE mám a bez ní jsem měl roční spotřebu 10 MWh a za elektřinu jsem platil 60.000 Kč ročně.
Nyní platím 12.000 Kč. Úspora 48.000 Kč za rok.
Globálně to ale řeší co? Průmysl potřebuje stabilní dodávky a i v zimě. Já mám dvě FVE, chytré řízení, fajn, ale to nic neřeší, jde o konkurenceschopnost Evropy. Ta potřebuje stabilní zdroje. Už i severské země jsou na Německo naštvané a zvažují odpojení od společného trhu. Pak se Německo zhroutí. Přes léto fajn, dá se to vykrýt, ale teď ani omylem.
Je to šikana obyvatel. Nerezový komín si každý umí vyčistit sám. Při topení dřevem tam téměř žádné saze nejsou.
Pelety po roce skoro nic v komíně. Vyčistím sám a je to k smíchu. Ale ten bordel v přechodu od kotle a uvnitř kotle, to je mazec. Dřív kotel na uhlí, nikdo to neřešil, koleno do červena😂 To je svět 😂😂😂
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Minimálně polovina současných oveček bude nadšeně tleskat.