Pokud bychom měli slušné lidi v politice, měli by max. dvojnásobek důchodů oni. A platy průměrné, jako občané. Máme však to nejhorší co se dalo vybrat. Náš vzor SRN, si udělají pořádek , vyhlásí nové volby a to velmi rychle. Současní politici by se neměli mít ani povoplen vstup, někam na úřad. Ve skladech je pro ně práce dost a pod dozorem to snad zvládnou.
Tak se budeme dál dívat jen na jeho výlety se ženou s nejlepšími dotacemi na vzhled. Omlouvám se, souhlasil jsem s nim, ale po opakovaném divadle, podepíše, nepodepíše a opět podlezl vládě, aby se zavděčil a hlavně si dál žil na rozdíl od nás, co nám potvrdil okradení o tisíc koru měsíčně. Vznikl dokonalý tandem, Fiala -Pavel. Myslí někdo, že udělá někdy něco pro občany-voliče?
To neřešme, kdo bude schopen si léky platit? Již dnes jsou ceny obrovské. A vracet, z čeho by si potom papaláší platili tak vysoké platy?
Kolik má plat ředitel pojišťovny, měl by mít průměr, ani o korunu víc, aby chápal občany. Ale, stejně nebude mít kdo psát recepty, lékaři ubývají, řidiříky nám vemou a na vlak mít nebudeme, také zdražují. Doporučuji, jako za komunistů, poslanci pouze za své platy od zaměstnavatele a refundace, jen vlak a autobus zdarma. Pochopili by, jak žijí jejich voliči.
Bude-li tato vláda pokračovat, měla by se hranice posunout na osmdesát let. Oni jsou schopni za rok věk důchodu opět prdloužit. Nedivme se jim, sami vydrží dělat do devadesáti, a to je peněz, co ještě dostanu. Ale my bychom si měli vzít příklad ze SRN, tam byli rychle hotoví,špatní politici mají padáka.
Tak chachaři ho vypískali, že neumí česky, to by se mělo někam uložit jako veselá historka z natáčení.🙂
Holub, víš, co říkávali v Brně? O chacharech nic, ale co čech, to čížek, co čížek, to cajzl a co calzl, to h-jzl. A co my po válce, polovina lidí mluvila, nejen v pohraničí německýmy výrazy a snahou je počeštit. Příklad, pila jeden mutr matka, protafala apfl japka.
Jj, vzpomínám si, jak jsme se na základce, v občanské výchově učili, že v socialismu má každý člověk právo a povinnost pracovat. Jak jsem se pak divil, když můj otec byl tři týdny nezaměstnaný, žádný podnik ho nechtěl zaměstnat, protože měl špatný kádrový posudek. Nakonec vzal místo, které bylo pod jeho kvalifikací, hlavně aby byl zaměstnaný a to vše jen kvůli tomu, že jeho bratr, můj strýc, emigroval do Kanady a udržovali spolu stále kontakt. A toto se stalo v polovině osmdesátých let. V té době jsem byl ještě dítě, moc jsem tomu nerozuměl, ale faktem je, že otec byl tři týdny nezaměstnaný a zavřený nebyl, jak píšete.
Jestli se někdo takový zajímal o místo někde na úřadě, mohl by být bez práce, ale den, ale dělat musel jít, jinak mu již nido nevěřil. Ale i dnes se vybírá, říká se tomu jinak, ale je to stejné.
Nejlepší srovnání, který politický systém byl lepší zda demokracie v kapitalismu, nebo budování socialismu v "lidově demokratických" zemích je porovnání, kolik lidí v té době migrovalo na Západ a kolik migrovalo na Východ???
Tak paní Nedbálková, proč chodí naši lidé opět na západ? Je u nás opět zle? A kolik tam dojíždí lidí za praci, že by se tu měli špatně?
Proč tedy bylo v listopadu 1989 na Letné 800 tisíc lidí, když to tady bylo, podle vás, tak skvělé?
O spoustě lidí, protestujících v Praze měl dokument pan Čáslavský, filmový odborník. Tenkrát řekl, stovky, nebo tisce lidi se scházelo v Praze často.Pro Gottwalda, proti němu, pro Dubčeka, proti němu, za Svobodu, a dnes se sešli zemědělci i záchranáři a tak dál. A sachází se dál a ještě častěji. A ty fronty na banány vystřídaly fronty na úředech. Lékaři ani sestry nejsou již i ve městech, a příklad televize, dnes jsou, ale nikdo je neopravuje a koupit si novou je drahé, pokrok, vše se vyřeší a dnes již nic moc nového není, snad jen kontroly fungují na prostý lid.
Cena auta vyšla na světlo, proč se nenapíše, kolik stála auta politiků, ministrů, kolik berou plat řidiči? Vidíme je v reportážích často a nikdo se neozval, ani ten podivín z fotky. Po jaké době se auta kupují nová a jak probíhá prodej těch zánovcních? A kolik, že to stála ta upravená auta pro armádu, o kolik bylo dražší dopravní letadlo armády, kolik platili jiné státy? Do toho nikdo nerýpne. Kdyby se to zvřejnilo, to by byla akce v ulicích. A co ty výlety v poslední době, že by jsme všude měly nějaké zájmy, mimo prohlídku okolí a luxusní hotel. A tito lidé budou rýpat do aut papalášů před revolucí, ta Tatra 613, takové měly i podniky a hlavně náš výrobek. Dovolí si jen to, co jim dovolíme my.
Pěkná myšlenka… jen mi prosím řeknete jak chcete těch 400k našetřit za rok…to znamená dávat každý měsíc stranou 33333,33… korun 70% lidi nemá ani takovou výplatu. Nemluvě o odečtení podnájmu, energii, jídla, případně telefonu, internetu nebo pokud používat stream-platformy a další… dostávám se na cca 50k+ čistá mzda ( záleží kde bydlíte…) nebo ta představa je založena čiste na ,,mamahotelu”, kdy 100% ušetříte a vše táhnou rodiče? Já jsem rad ze jsem hned po maturitě odešel. První zaměstnání a výplata 15k čistá a jen najem byl v 1kk 6 tisíc nepočítám energie a výdaje na základní potřebu. O 10 let později nájem a energie tak 18-20k. To jsem tak na hypotéce kolem 4M s dnešními úroky. Při výchově ročního dítěte… hmm než bych nasetril vašich 400k tak už mi bude přes 35 a budu potřebovat 20% takže 800k. A než nasetrim to tak už mi to na 30 let nedají a platby jen bez pojisteni stoupnou o několik tisíc. Sama se mi představa v najmu hnusí a přemýšlím denne jak z toho ven. Co takhle vrátit se do mamahotelu a šetřit?
Ale nikdo nepíše, že my staří již předáváme domy nebo byty mladým a stačí mám malý skromný prostor. A dodám, do 76. jsem pracoval a užíval si a chystal se na horší časy. Dům jsem opravil a to nebude mamahotel, pouze dědictví.
Počítejte, že být na venkově znamená dojíždět. Mít auto, projedete čas a peníze na opravy toho bytu. Většina těch levných, má nějaké mouchy.
Byli jste (vím , manželka na mateřské, tam ale nebyla stále) dva. Ve dvou se to lépe táhne.
No a co? Dojíždělo se do práce autobusem i desítky km. Byly spoje vázány na stejné časy pracovní doby, 6 hodin ráno do 14,30 konec. Jízdenky za hubičku. Jezdil jsem autobusem ČSAD a vozil dělníky, následně školní spoje, vše fungovalo. A ještě byla každý den plná hospoda, tam se u piva sehnal pomocník, na oplátku svou profesí se to vrátilo a tak se stavělo i opravovalo. A auta, já jsem měl Sprtaka dva roky po vojně, bez dluhu. A brzy i družstevní byt a rodinu.
Před revolucí se stavěla spousta paneláků, družstevní byty a stavěly se i domy, ve městech i na vesnicích. Příklad, nastoupil u nás řidič, v pátek se nastěhoval s rodinou, v pondělí šel poprve do práce a pracoval, jako řidič. Měl možnost dělat hodiny navíc, soboty a neděle na vagony, aby si zařídil byt, a takových bylo dost. Další možnost, Ostrava i jiná města, potřebovalo se spousta lidí, na nábor se nastoupilo a ještě pomohli s prací pro ženu, Vlastní jesle i školky za hubičku. Půjčka bez úroků, za podpis na určitou doby vydržet v práci. To se zakládaly rodina a pořizovaly děti. Rekreace, tábory pro děti, a to jsme je na místo vozili podnikovým autobusem. Ale škola, učňovka a v 18. nástup do práce, mimo vojnu, Střední i vysoké školy jsme často dělali při zaměsrtnání. A ještě se běžně dělaly brigády a zbylo i na dovolenou, podniková rekreace, někdy jen na Slovensko, ale i Bulhadsko, Jugoslávie a další země, včetně Krymu. Na co by tenkrát byly mamahotely?
Bohužel máte pravdu a proto na energiích nešetřím.Tento režim to jednou dotáhne až na umývání v potoce.A začne to za dva roky,protože schválený Green deal nikdo nezrušil a ty ceny budou strašné!
Klidek současní kšeftaři v politice již mají připraven polatek za vstup do potoka. A ještě si v létě připlatíme za ohohřev vody sluncem.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
no dle situace na silnici by kontrola měla být od 60..........
2 odpovědi
8
Sledujících
1
Sleduje
8
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Asi jste mistr řízení. Mladí řidiči snad nebourají a nedělají zmatky? Nejste jeden z kamináků, co předjíždí kolegů několik minut a brzdí jiná vozidla? Kolik jste toho najezdil? Já jsem jezdil s T 111 od roku 65 a jezdím dodnes po celé Evropě.