Kolik Toyot jste v životě vlastnil a kolik s nim najezdil km?
Já že kritika je extrémní a nezohledňuje demenci světa v rámci omezení a kravin co automobilka musí plnit
Asi 20 Toyot a Lexusů. Sequoiu druhé generace jsem vlastnil 10 let. Vlastnil jsem i všechny generace Tundry, s výjimkou té první. Vlastnil jsem dost dlouho třeba i Lexus LX 570. S novou Sequoiou mě Toyota opravdu naštvala. Možná je ta moje kritika trochu přehnaná, ale jen trochu. Žiju v USA, v Nevadě, a tentokrát poprvé v životě mám velká auta od někoho jiného, než je Toyota. Konkrétně mám GMC Sierru a Yukon XL. Modlím se, aby se mi nerozsypaly. Jinak ale jízdní vlastnosti o hodně lepší než současná Tundra a Sequoia. Bohužel, Toyota hodně zaspala. A mrzí mě to velice.
Ať si tenhle krám Toyota nechá Je to totální ostuda a nejhorší SUV své kategorie v USA. Přitom Sequoia druhé generace byla naprosto skvělé a moderní auto s extrémně spolehlivým a dostatečně výkonným motorem 5.7 V8. Jenže neprodávala se asi tak dobře, jak si Toyota představovala a tak místo nové generace Sequoii se Toyota rozhodla představit něco, co by si spíš zasloužilo název Tundra SUV. Pryč je vynikající, ale drahý, pohon 4x4 s uzamykatelným středovým Torsen diferenciálem. Předchozí Sequoia díky němu uměla přepínat mezi pohonem zadních kol, trvalým pohonem 4x4 použitelným i na suché silnici a 4x4 se zamčeným středovým diferenciálem do těžšího terénu. Nová Sequoia má, stejně jako Tundra, jen připojitelné 4x4 bez středového diferenciálu, tedy použitelné jen v terénu a na silnicích pokrytých sněhem. Na zimu je tohle řešení dost na houby. Dokonce i konkurence (GM, Ford, Jeep) už dnes standardně nabízí aspoň jakýsi automatický režim, kdy se přední kola různým způsobem umí připojit podle potřeby. Není to Torsen, ale aspoň něco.
Druhá generace Sequoii přišla v roce 1998 jako první ve své kategorii s nezávislým zavěšením zadních kol a díky němu obrovskému prostoru vzadu nejen pro zavazadla, ale i plnohodnotnou třetí řadu sedadel. Ve druhé generaci Sequoii mohli ve třetí řadě skutečně sedět tři dospělí. Trvalo roky, než se stejným řešením přišla konkurence (GMC Yukon, Chevrolet Tahoe, Escalade, Ford Expedition...). Jenže vyvíjet novou zadní nápravu pro třetí generaci Sequoii se Toyotě zdálo zbytečně drahé a tak se vrátila o 16 let zpátky a použila tuhou nápravu z Tundry.
A k té tuhé zadní nápravě ještě dozadu doplnila hybridní baterii. Takže nová Sequoia má nejen zoufale málo prostoru pro náklad, ale i třetí řadu sedadel, použitelnou jen pro děti. K tomu všemu má používaný motor 3.4 V6 s turbem problémy a na většině doposud vyrobených aut (Tundra, LX 600 a pravděpodobně i Sequoia) jej v rámci svolávačky bude muset Toyota vyměnit. Je pravda, že alternativu v téhle třídě je nyní docela obtížné najít. GM má obrovské problémy s nespolehlivostí motorů (zejména 6.2 V8), Ford zase s převodovkami a spoustou dalších věcí a Jeep s Wagoneerem úspěšně atakuje poslední příčku spolehlivosti, kterou doposud držel se svými auty Land Rover :-)
Poslední novelou zákona o pedagogických pracovnících se zaměstnávání nekvalifikovaných pedagogů nezpřísnilo, naopak! "Zaměstnanci, který je absolventem akreditovaného magisterského studijního programu, jehož zaměření odpovídá charakteru vyučovaného předmětu, může ředitel školy písemně uznat předpoklad odborné kvalifikace učitele druhého stupně základní školy nebo učitele všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy za splněný na dobu nejdéle 3 let ode dne, kdy tuto pedagogickou činnost začal vykonávat."
Tak ještě aby bylo možné to uznat natrvalo, třeba za předpokladu složení několika zkoušek, to by se tolerovat dalo. Jinak se jim na to asi každý vykašle. Přemýšlím, kdo z našeho Che-Fy kruhu na PřF UK někdy učil. Asi 80 % lidí tenhle obor nedostudovalo a přešli někam, kde to bylo lehčí, třeba na Bi-Che. Těch pár lidí, co dokázal přežít ten teror na Matfyzu, kde nás blbý chemiky s nedostatky v matematice učili fyziku, si našel snadno práci jinde, za daleko lepších podmínek. Nerad to říkám, ale možná nezbude nic jiného než zrušit výuku fyziky, chemie a biologie zvlášť a sjednotit to pod jeden předmět jako science. Není to ideální řešení, znám to tady od nás z USA. Nejhorší je, že většina učitelů science třeba fyzice vůbec nerozumí. Nojo, ale ti učitelé biologie by se to museli zvládnout nějak naučit. Ani nechci pomýšlet na to, co by asi žákům v hodinách vykládali :-D
Nevím, kam na tyhle nesmyslné informace chodíte. Ve mnoha státech USA dnes musí potenciální řidič mladší než 18 let absolvovat mnohahodinové teoretické vzdělávání a někde i několik hodin jízd s instruktorem.
Skoro ve všech státech USA je náročnost teoretických testů srovnatelná s Evropou. Spíše bych řekl, že jsou obtížnější, protože většinou neexistuje seznam otázek a otázky obsahují více nesmyslných dotazú na číselné údaje (které jsou zcela zbytečné). Praktická zkouška z řízení je také srovnatelná s tou v ČR.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Opravdu to nebyli celníci. Čím to překládáte?