To je moc dobře, že se to více řeší. Moje77letá mamka měla před 5ti lety nerozpoznanou osteoporozu, velké bolesti páteře....obvoďačku to vůbec nenapadlo, dělala z mámy hysterku. Několikrát ji RZ převezla s velkými bolestmi do nemocnice a šup s ní hned domů s nějakými léky na bolest...Až po měsících bolesti nakonec v nemocnici kde jim spadla z postele, na to přišli, pozdě a mamka tady už bohužel není....Měla i zastaralé zlomeniny páteře, nemohla pak sedět. Já jsem byla raději na vyšetření a zatím ok, budu si to hlídat sama, jen nevím v jakém časovém horizontu.....
Učitelů přibývá, ale počet dětí celkově klesá. Tak ta rovnice nějak nevychází. Pravděpodobně si nemůžeme dovolit mít třídy s deseti nebo dvanácti žáky ve třídě základní školy. A to, že máme hodně škol není tajemství. Bydlím na vsi a všechny vesnice (5) v okolí mají základku. Ale jen dvě jsou od první až do deváté třídy. Zbylé to mají jen první stupně. Ale i tak potřebují celý obslužný aparát: ředitelku, zastupkyni ředitele, školníka, ukizečku, kuchařky, hospodářku. Budovy potřebují údržbu, třídy vybavení atd. To je spousta peněz.
Máte pravdu, pracuji v MŠ pod ZŠ na vesnici, je to malotřídka se cca 40dětmi, velká škola je ve městě 6km....Provoz budovy, údržba, zaměstnanci...náklady jistě nejsou nízké. Ale obec by nechtěla o školu přijít. Sama v obci nebydlím, ale myslím, že by rodiče i děti zvládli dojet ten kousek do města.....jisté je, že by se to zřejmě některým nelíbilo.
Dobře, školu a školku chápu, to je fakt nesmysl mít v jedné obci s dvojím vedením.
Ale na malých školách jsme děti měli cíleně a asi jsme měli štěstí na to, že ředitelky měly perfektní přehled o všem, co se tam děje, a v případě problému byly schopné okamžitě jednat. Což třeba u velkých škol s bující šikanou a neschopností tu masu dětí uhlídat, úplně nefunguje, že... Jak bude zrovna toto ochotný a schopný řešit ředitel, který ani nebude v budově? Bude ve funkci ČŠI, pro kterou se připraví divadlo o tom, jak to v té škole není?
Pracuji v MŠ pod ZŠ-obec, malotřídní škola.....a není to vůbec růžové. Tenkrát coby ředitelka školky jsem se mohla rozhodnout - buď zůstat nebo jít pod školu. Dodnes lituji, že jsme nezůstali samostatně, je to můj největší profesní omyl. Postupem času by ke sloučení stejně asi došlo, ale vůbec to není jednoduché, zvyknete si, že o vás rozhoduje člověk, který v MŠ nikdy nepracoval, že už nemáte šanci cokoli ovlivnit, nemůžete řádně ohodnotit zaměstnance....ap. Samozřejmě velmi záleží na osobnosti ředitele, ale na malou obec se nikdo nehrne a tak to podle toho často vypadá.....ČŠI nebudu ani komentovat.
takže mi chcete tvrdit, že vy opravdu necítíte žádné klesání, ani stoupání? jen těch 2500 metrů? to musíte lítat imrvére napraný jak duha, protože každý v letadle podle pocitů, a reakcí pozná, že už klesáme a to když jsme sotva začali klesat takže i v těch 11tis metrech. a klesání trvá 25 minut a CELOU TU DOBU cítím podle tlaku že klesáme. tak se zdržte komentářů
Kdo tu bolest nezažil tak to nepochopí. Také poznám klesání okamžitě, čím je letadlo níž bolest je větší. A to nejsem žádná citlivka. Manžel má pouze zalehlé uši, mně se chce vždy až brečet...
co to vy píšete za nesmysly? kdy jste naposledy letěli letadlem? já létám 8x ročně a věřte mi, že změna tlaku když člověk přistává nebo naopak stoupá, JE znát, zvlášť lidé s citlivějšími uši mají problémy, drží si je, bolí je to. a ano, to se tu bavíme o klasickém řízeném přistávání, vůbec ne o tom když letadlo padá volným pádem, to musí být naprosto šílené, nedivím se že krváceli z uší. takže raději mlčte než něco začnete pouštět ven
Mám problémy s ušima a je to fakt při přistání děs, mám pocit, že mi bolestí praskne bubínek. Nepomáhá nic- ani speciální špunty, sprej, léky....prostě si 20minut přetrpím....toto bych jistě nedala, uf....letos nikam nechci.
Ruku na srdce - proč má většina dětí dnes špatnou výslovnost, hrubou a jemnou motoriku, problémy s pozorností...atd. Vidím to denně v MŠ. Děti nejsou dostatečně vedené z domova - neumí držet lžíci, pastelku, oblékat se, uklízet po sobě.....nejsou samostatné, vše se točí kolem nich nebo jim doma chybí dostatek pozornosti, důsledné, ale přívětivé vedení, bohužel. Pětileté dítě mluví tak, že mu nerozumíte, obléká ho v šatně rodič, sotva nakreslí sluníčko natož postavu....atd.a takových dětí je dnes plno. Vše jde z rodiny, samozřejmě jsou výjimky a určitá postižení. Ale ovládat mobil a PC umí dokonale, no je taková doba. Ve školce to dítě nedožene, snad něco, ale rodina je prvořadá. Mluvte s dětmi, nejen na ně, určete jim hranice, nějakou zodpovědnost, je potřeba více komunikace a společných aktivit, ne jim dát do ruky mobil nebo přemíru kroužků....Dítě potřebuje dobrý vzor v rodině a jasná pravidla k tomu, aby z něj nebyl neurotik nebo sebestředný jedinec.
Je dobré postup lékařů prověřit, bohužel to mamince život nevrátí....Mám vlastní zkušenost, kdy jsem bojovala o život při porodu - konec pánevní, sono tenkrát nebylo, porod chtěli lékaři přirozenou cestou, neotvírala jsem se dostatečně, byla jsem 6hodin na sále, zvyšoval se mi tlak, šílené bolesti, zvracela jsem....stále čekali do doby než jsem zkolabovala /eklampsie/ a museli provést narychlo sekci. Syn i já jsme přežili, on s jizvou na hrudníku, já na ARO s traumatickým zážitkem.V té době se nic neprošetřovalo, asi by to bylo k ničemu, ale dnes bych to jistě řešila.
Učitele bych do rizikových profesí určitě nezařazovala. A ani ostatní kancelářské krysy (a to jsem jedna z nich). V životě jsem si vyzkoušela mnoho profesí - krom stálého zaměstnání v kanceláři při tom ještě spoustu manuálních brigád, a opravdu, ale opravdu ti lidé, co pracují manuálně, jsou dříve odepsaní. Předčasný důchod bych uznala všem, kdo pracují manuálně. Nedejbože v nepřetržitém provozu, s nočními směnami. To si ty kancelářské krysy vůbec nedoážou představit.
A co třeba učitelka v MŠ? Jiná práce než na jiných typech škol, po 41 letech v neustálém střehu, decibelů, ohýbání,,,atd. trpí záda, hlasivky, uši, psychika.... ráda bych šla dříve než za 6let do důchodu, to mi věřte, jsem již celkem dost unavená, nevím zda to ještě tolik let dám ve zdraví....Pokud půjdu předčasně po 45 odpracovaných letech, tedy o dva roky, neměl by se důchod krátit vůbec....bylo by to fér.
Učitel je jenom člověk....samozřejmě by se neměl nechat unést. Po nás kdysi házeli houbou či křídou, a to na střední škole. Nikdo si nestěžoval, asi jsme prostě více cítili vinu za naše nesprávné chování a různé pubertální provokace. Rodiče nás ale většinou vedli k úctě k učitelům a starším..... ještě by nám doma vyčinili. Souhlasím, že vše jde z rodiny. Slušnost se celkově nějak vytrácí.....Vidím to denně již v MŠ, kdy rodiče mají často problém pozdravit, co pak můžeme chtít po dětech.
Nejsnazší je nechat dítěti volnou ruku a věnovat se telefonu, stačí sednout si na chvíli u hřiště. Stejně se chovají i paní učitelky z mateřské školy- děti mají naprosté volno a paní učitelky telefon.
Neznám kolem sebe učitelky, které místo věnování se dětem ve školce mají na starosti mobil. To by mně zajímalo kde jste to vzala....Pokud mi volají rodiče, kolegyně apod. taky ho zvednu- tedy když ho slyším nebo právě nemám s dětmi činnost.
Veřejnosti se předkládají opět nepravdy. Po 40ti letech v Mš a s vedoucím příplatkem je moje čistá mzda cca 32tisíc! Nevím kde se tedy berou tato uváděná čísla. Je to k pláči. Z nadtarifu neuvidí často učitelé nic, ředitelé z tohoto balíku budou dorovnávat platy provozním. Je to moc smutné a je to špatně......
České státní školky jsou peklo, upadá kvalita, vč. pedagogů, ale i stravy, bezpečnosti atd. Kvalitní učitelé odcházejí do soukr. školek, škol a skupin nebo komunitní či domácí vzdělávání. Státní MŠ upřednostňují 2leté děti, protože vyžadují méně papírování i práce a také malé děti nic neřeknou, např. že je něco v MŠ špatně či jim tam někdo škodí, že nedostanou pořádně najíst, napít, ale i další hrůzy co se tam dějí za zavřenými dveřmi a nikdo to nekontroluje.. MŠ má za 2-4 leté více peněz než za předškoláky, na které nejsou vůbec odborně připravené. Tudíž tam předškoláci zakrňují a končí MŠ na úrovni 3letých. Což se s nimi táhne na ZŠ, kde pak vykazují různé "diagnozy" zaostalosti a to se ZŠ hodí, protože dostanou peníze aspoň na asistenty.. Proto se ze ZŠ stávají speciální školy, které byly zrušeny a raději namíchají hloupé děti s normálními, což se samozřejmě někde odráží a odnesou to ty normální/pracovité, které budou diskriminované.. Místo buzerace maminek a jejich rozdělování či psaní nesmyslných článků od nezkušených autorů, by mělo MŠMT, kromě svého koryta, řešit tuto problematiku, kdy z MŠ udělali jesle a děti ve stát. školství prokazatelně hloupnou. A kde končí peníze potřebné na kvalitní vzdělávání dětí nebo proč čím dál více schopných a úspěšných dětí raději odchází do IV či zahraničí a místo nich nastupují do ZŠ hloupější/línější s Asistenty a UA děti, aby zaplnili volná místa i když se veřejně tvrdí opak, tak aby to vypadalo jaký je zájem/nával a raději podporují "zvláštní" školy, místo investic do vzdělání CZ dětí. Hlavně že je už někde povinná RJ..
Co to tady prosím píšete, co za hrůzy se ve školkách děje? Vy tam pracujete? Učitelky jsou profesionálky, umí vzdělávat předškolní děti, pracují podle RVP, kontroluje čši a další orgány. A malé děti vyžadují méně práce? To si asi děláte legraci.
Šlo o dítě 3-4roky, které bylo ve třídě celý školní rok. Každou chvíli chlapec křičel, nedal se uklidnit, nereagoval na pokus odvést pozornost. Když se vstávalo, odmítal vstávat, když se jedlo, odmítal jíst, o vycházku si sedal na ulici na chodník. Samozřejmě za křiku, který poutal pozornost širokého okolí. Taky bral dětem hračky, nesnesl , aby si někdo vzal hračku, na kterou se díval nebo kterou si chtěl vzít. To byl i agresivní. Celá třída tím trpěla. Matka se celý rok tvářila, že je to náš problém, ale dítě se kolikrát od ní nedalo obléknout, často jí utíkalo při oblékání ze šatny, před školkou do silnice, někdy odmítalo jít s ní domů. Až tedy poté souhlasila s vyšetřením, na základě kterého dítě přešlo od dalšího září do školky dětí se speciálními potřebami. Výsledek nebyl až tak jednoznačný, poukazoval hlavně na chyby ve výchově matky. Kdyby tam šel rovnou a nenastoupil k nám, bylo by to pro ostatní děti i pro něj mnohem lepší. Je tam méně dětí a pracují tam lidé, kteří pro takové děti s atypickými projevy mají vzdělání a podmínky je i lépe ohlídat. Chápu, že matka nemohla být s ním celé dny, protože sama říkala, že ho nezvládá. Taky chápu, že jako samoživitelka někde pracovat musela. Nikdo z rodičů si ale neumí představit, co to je za martýrium při dalších 24-26 dětech ve třídě, ohlídat dítě, které každou chvíli křičí, až nemůže popadnout dech. Kdo v tom má vydržet.
Vím o čem mluvíte. Měli jsme před lety dívku s autist. chováním a dalších 27 dětí ve třídě, byl to děs...rodiče si problém vůbec nechtěli připustit. Po roce jsme měli asistentku tak to bylo lepší.
Míst by bylo dost (u nás na sídlišti ani neotevřeli všechny třídy, nemají učitele), ale kdo by to asi za ty peníze dělal. Pokladní v Lidlu má víc. Nástupní plat učitele MŠ je 31 tis. hrubého a maxima 36 tis. dosáhne po dvaatřiceti (!) letech praxe. V životě nedosáhne ani na dnešní průměrný plat, a následkem toho odejde do důchodu s velmi podprůměrným důchodem. To jsou oficiální čísla z platových tabulek. Kecy o 130% průměrného platu si rovnou všichni nechte, vím co žena nosí domů.
No veřejnost je stále krmena kolik učitel bere peněz přeci...Já po 40 letech a vedoucím příplatku mám 32 tis......to je terno.
Ona diskriminace je zavádějící a dá se brát z obou stran...Dnes je kritériem k přijetí věk dítěte, dříve bývala zaměstnanost. Jako matka s 3letým dítětem bych se dnes také zlobila, že nemohu nastoupit zpět do zaměstnání a přednost na přijetí mělo starší dítě matky na RD, kde by nepřijetí nebylo tak bolestné. To je možné brát zase jako diskriminaci rodiny.... Pracuji celý život v MŠ - dětí matek, které jsou doma s mladším, je u nás celkem hodně. Přicházejí většinou mezi prvními a odcházejí pozdě odpoledne.....Toto nechápu, děti tráví v kolektivu celý den! Často jde o děti sotva 3leté, nevyspělé, plačící....ty by potřebovaly ještě hlavně maminku, ne kolektiv. Samozřejmě je každé dítě jiné, nedá se srovnávat....Někdy mi připadá, že školka supluje to, co by měla dělat rodina. My učitelky si musíme poradit, ale někdy je nám dětí líto. Jak tady někdo komentoval- je pravda, že i starší děti jsou nesamostatné, mají vady řeči nebo málo mluví, neumí se oblékat, jíst...atd. a má je to naučit školka? Podle vývojové psychologie by mělo být dítě ve 3 letech schopné, tedy zralé na život v kolektivu, není to ovšem pravidlem.... Pokud nemusíte, nespěchejte. Věty typu on má rád děti... to je sice hezké, někde v parku, na pískovišti si hraje pěkně vedle Aničky.... ale má jistou, že vás má za zády, že jste tam s ním.....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne každému sluší když rapidně zhubne...mně se víc líbila baculatejsi.Ale nervy dělají své,sama jsem zhubla 8kg za tři měsíce že stresu a je to špatně.....