Hlavně že před pár lety vyhodili kvalifikované učitele, kteří měli střední pedagogickou, ale chyběla jim vysoká. Byly to učitelky na svém místě, které rozuměly dětem, hlavně na prvním stupni. Teď berou každého, kdo má zájem, i když nemá vzdělání ani předpoklady. Jde to od desíti k pěti, spíše k nule.
Já tvrdím od nuly do záporných čísel...
Je snad jedno,jestli je učitel na malém městě nebo v Praze.Ucit musí stejně. Plat má být stejný.A otázka, Je adekvátní na pražském gymnázium brát 32tisic?Je to tak všude. Určitě přidat, ale všem stejně!!!!!!
Samozřejmě tarif musí být celostátní. Ale životní náklady jsou v Praze mnohokrát větší a pracovní příležitosti také. Takže v některých oblastech může být učitelské místo zajímavé, ale v Praze ne. Zvýšit počet studentů pedagogických směrů nepomůže. Vystudují, mají diplom a vyberou si výnosnější zaměstnání.
Jela jsem s taxi do nemocnice. Výjimečně s českým řidičem. Byl to mladý učitel, který si tak přivýdělává...
Na školách panuje diktát rodičů. Něco se nelíbí? Stížnost. Naprostá většina ředitelů učitele nepodrží, protože ví, že bude následovat Stížnost na ministerstvo, přijde inspekce a samozřejmě že se najdou nějaké chyby a ředitel ponese následky.
Prázdniny letní, volno zimní, jarní, vánoční, velikonoční, ředitelské volno, 21 třičtvrtě hodin za týden, v 7 hod. ještě doma, v 15 hod. už zase doma, příprava tak první dva roky praxe, pak to melou dokola a 32 500 Kč je jim málo ? Tak do výroby, tam pochopí, co je práce.
Tak nenávistně může reagovat jen ten, kdo to nezažil. Když je to tak úžasné, proč neučíte?
Sestra odchází ze školství po 20 letech praxe ,2VŠ PdF, FF.Už na 2.stupni neučí, neboť z 26 žáků je jich 8 se specifickými potřebami ,jeden nemá číst nahlas,protože je ve stresu, druhému má předžvýkat diktát ,protože pomalu píše a nerozumí textu,třetí se má procházet během výuky, čtvrtého má chválit a chválit atd.Ze základních škol jsou školy zvláštní, dnes se říká speciální, postižené děti brzdí děti normální, které se nic nenaučí, neboť to není v silách učitele zvládnout .Do toho hlídat šikanu, protože postižené děti často svým příšerným chováním a úlevami běžné děti iritují ...Postižené děti samozřejmě nemohou za svoje handicapy, ale dobře se říká, svůj k svému. Samostatnou kapitolou jsou asistenti, často nevzdělané bytosti, které to ve škole "odsedí", učiteli nepomáhají a ještě odčerpávají finance,které by měli dostat právě vzdělaní učitelé ,jejichž platy jsou naprosto nedůstojné .Inkluze je trestuhodný experiment a díky němu budeme národ d.....
Souhlasím. Moje osobní zkušenost v 6.tř. 28 žáků, z toho 10 se specifickými problémy, 6 Ukrajinci/ jen 2 uměli přijatelně česky/, 2 Vietnamci/1 česky nic, druhý problematický/. A někteří agresivní rodiče, kteří se dožadovali jen velmi dobných známek z matematiky a snížení náročnosti. Takže na ZŠ už nikdy!
Nedoceněná práce je každá, ale kdyby byla práce učitelů více než jiná dělali by ji. Když jsem párkrát za život potkal učitele v jiné práci bylo vidět že moc dobře věděli proč učí.
Další věc je teorie vs praxe. Každý kdo byl ve škole ví, že testy se upravují na suplech, v kabinetu nebo i při hodinách mezitím co se zadá studentům nějaký úkol. Takže té práce doma moc nebude stejně jako přípravy když většina jede x let to samé do kola ať už učebnice nebo testy.
Je znát, že jste nezkusil učit...
Mě třeba hrozně vadí, že matika se vyučuje hlavně tak, aby se člověk nabifloval vzorce, definice či posloupnosti a právě že se nerozvíjí to logické a analytické myšlení. To co mají děti úplně na začátku - slovní úlohy o jablíčkách a autíčkách - to pak úplně vymizí a známka se pak odvíjí jen od chopnosti si zapamatovat vzorec a využít malou násobilku (zjednodušeně řečeno).
Jazyky se taky učí vesměs tak, aby se daly známkovat - sloupce slovíček a gramatické poučky. A pak se divíme, že děti neumí ani jazyky ani tu matiku a ještě k tomu věří všem strojově překládaným dezinformacím.
Za mě osobně by to chtělo zapracovat na tom, jak se to vyučuje, aby to sloužilo těm dětem a ne těm vysvědčením.
Slovní úlohy nezmizely, ale první problém je, že děti nerozumí psanému textu.
To jsou zase polosenilní bláboly. Škoda, že se nemůžeme v čase přenést o generaci zpátky a vidět pisatele, jak vypadaly jeho kariérní úspěchy v 21 letech. Né to, jak si sám sebe pamatuje, ale jak ho tenkrát vidělo okolí. Možná bychom se smíchy neudrželi...
Nevím, jak jste stará, co jste si mohla dovolit. Já, když jsem po VŠ nastoupila do školy, tak mi bylo jasné, že "musím držet hubu a krok ", to znamená že se musím přizpůsobit požadavkům, nemohu si diktovat rozvrh, ale přijímat rady i kritiku nejen vedení, ale i starších kolegů. To byly osobnosti, před kterými jsme měli "sražené podpatky". Moc nám to pomohlo. Nikdo z nás mladých se necítil mistrem světa a snažili jsme se uspět. Jenže to už je 55 let....
Řekl bych že od každého něco.Rodiče hýčkali synka,dostal vždy co ho napadlo a nic po něm nehtěli.Média.S těch den co den slýchal.Je to tvůj život,protože chci,staří lidé jsou sklerotici a nemají právo ti něco nařizovat.atd.A v neposlední řadě škola. Tam se neučí o společenském chováni ale o genderu,o tom jak jsme na pokraji zkázy ohledně počasí,o tom ,že je 98 pohlaví,nebo kolik a pak se není co divit.
Nevím, proč je to sporný obsah?
Jako učitelka už roky vidím, že ve výchově chybějí kategorie "musím, nesmím ". Kdy se to mají naučit? Až v zaměstnání? Copak my starší můžeme dělat vše, co si usmyslíme, co nás baví? V rodině, zaměstnání... děláme jen to, co nás baví? Baví všechny ženy po návratu z práce uklízet, vařit, prát, žehlit? Zodpovědná matka to dělá, když si tyto práce nemůže platit. U nás např. matka dětí nemůže odmítnout suplování po konci rozvrhu. A mladý chlapec nemůže být o chvíli déle v jistě výborně placeném zaměstnání?
Vzdělávání: podle mne neexistuje obor studia, který by vyhovoval všem, co tam nastoupili. To je normální, ale současné RVP jsou udělané naprostými neodborníky, kteří nikdy neučili. Na druhou stranu, jak mohu třeba v 19 letech vědět, co budu jednou potřebovat v práci i osobním životě? U mne se ukázalo, že to, co jsem považovala za zbytečné, tak "odříkaného chleba největší krajíc".
Na závěr: za největší problém mládeže považuji CHOROBNOU ZÁVISLOST NA MOBILU A SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH. Je normální, aby třetina žáků 6. třídy v rámci pedagogické intervence přiznala, že třeba do 2,3 h v noci je na sociální síti?
Díky, po delší době autor vskutku uhodil hřebíček na hlavičku.
Podepisuji se pod každé slovo. Hlavně ten závěr - 50-tníci se musí honem sami sebe na stáří zabezpečit. Nikdo jiný to za ně neudělá a na potomky se opravdu nemohou absolutně spolehnout. Já to taky tak udělal, a jsem OK. A děti - ty ať si žijí svůj vlastní život.
Ale za svoje. Hezký den !
Souhlasím.
Autor píše: "Ze zajímavé věci, jako je matematika nebo fyzika, udělají jen básničky, učení vzorečků nazpaměť, dril na naučení postupů, netolerují chybu, nedají možnost opravy, nepostrčí, nevysvětlí, nemotivují, demoralizují."
Nevylučuji, že se někde takto vyučuje, ale je to opravdu převládající styl?
Už nějaký pátek učím matematiku na VŠ. A je tomu řada let, co se studujícím téměř všechny písemné zkoušky usnadnily tím, že mají povoleno používat pomocné písemné materiály - skripta a "taháky" připravené vyučujícími nebo samotnými studenty. Nikdo se tedy nemusí učit vzorečky zpaměti, postačí pochopit princip postupu řešení, případně si ho během písemky rychle osvěžit v učebnici. Výsledky zkoušek jsou katastrofální. Polovině studujících chybí a) rámcové porozumění, jak problém řešit; b) orientace v učebnicích; c) porozumění učebnímu textu nebo kondenzovanému textu z "taháku".
Vzpomínám si na příspěvek v konferenčním sborníku o výuce matematiky, kde středoškolský pan profesor uváděl, že za ním přišli studenti s žádostí: "Pane profesore, nevykládejte nám tu teorii, ale řekněte nám, jak se to počítá, a my se to naučíme." To byla přímá prosba o učení se vzorečků nazpaměť.
Inu, skutečnost je poněkud složitější, než jak nám ji tu pan autor rozhořčeně líčí.
Souhlas.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
To je zvláštní. Od roku 2015 přibylo neskutečných 87 tis učitelů na celkem 287 tis! A nemělo by se to řešit tak jako to je všude ve světě délkou pracovní doby? Nikde nedělají na poloviční úvazek (21 hod např. gymnazia) za plný plat. Prodloužit na 3/4 úvazek a budou mít více peněz a nebude třeba nikoho nabírat.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Učiteelům se stanovují další pracovní povinnosti do 42,5 h.