Také si vzpomínám na případ, kdy nějaká firma na vlastní náklady provedla měření mostu. Zjistila, že je v havarijním stavu a nabídla že provede opravu. Jenže město na opravu nemělo peníze, tak aby zabránili nejhoršímu, dali na most betonové bloky aby mohlo projet vždy jen jedno osobní auto v jenom směru a nevešly se náklaďáky. 4 roky kvůli tomu městská doprava jezdila trasu delší o 6 km. Když po 4 letech město peníze sehnalo. Původní firma už neexistovala, tak dali zakázku jiné firmě. Ta zjistila, že most je naprosto v pořádku, odstranila betonové bloky a most je v normálním provozu dodnes.
Podvodům se daří, protože to policie vůbec neřeší. Mě se pokusil podvodník také obrat. Byl to asi amatér, protože jsem, předstíraje zájem, z něho vytáhl číslo účtu. Podle čísla účtu jsem dohledal i jméno a adresu. Byl to Čech žijící v Německu. S těmito informacemi, jsem šel podat oznámení a říkal si, jak jsem policii dodal pachatele jak na podnosu. Policie mé podání vůbec nepřijala. Prý mám být rád, že mi nevznikla škoda, že případy s pachatelem v zahraničí vůbec neřeší.
Problém je, že kousek od tak výkonné nabíječky musí stát dieselagregát, protože síť takový výkon nedá. To by musela nabíječka mít vlastní trafostanici a přívod 110 kV. Ve Stuttgartu u Porsche muzea mají 350 kW nabíječku pro demonstrační účely a vždy když k tomu připojí auto, tak se za rohem ozve vrrruuum a naskočí dieselagregát, protože ani fabrika jako je Porsche nemá dostatečně silný přívod.
Už za mého studia na VŠ (tedy asi před 25 lety) vznikl počítačový program, který měl nahradit obvodní lékaře. Měl 2,5x větší úspěšnost v diagnostikování chorob, než praktický lékař. Přesto se nápad vůbec neujal. Důvod? Lékař v ČR plní úlohu především pastorační, kdy si k němu chodí důchodci popovídat a postěžovat a jen okrajově plní úlohu léčebnou.
Elektřina z baterie je docela drahá. Bateriové úložiště 22.1. kWh stojí 260 tis. a garantují 6000 cyklů s poklesem kapacity na 50% - střední kapacita bude tedy 75% nominální = 16,6 kWh. Střídač má účinnost 91%, takže z 16,6 kWh do sítě dostane 15 kWh. Za celou životnost z baterie dostanete 90500 kWh elektřiny. Cena elektřiny z baterie je kolem 3 kč/kWh jen na amortizaci baterie. Vzhledem k tomu, že z baterie se bude čerpat energie především v noci, kdy je levný noční proud, vychází elektřina z úložiště podobně draho jako ze sítě. Pro výpočet jsem použil data od tohoto výrobku Odkaz 1
Nesmíte jezdit do Čech, ty jsou široko daleko nejdražší a stojíte déle ve frontě, než jedete. V Bavorských Alpách je leden a únor vedlejší sezóna, takže tam jsou ceny nižší a sjezdovky prázdné. Pokud vlastníte více dětí, tak se oproti Rakousku znatelně vyplatí rodinné jízdné. V Německu je rodina 2 dospělí a až 6 dětí a taková rodina zaplatí stejně jako 2 dospělí bez dětí.
Lidé si v ČR vůbec neuvědomují, jak moc dobře se dnes mají. V roce 1988 byl průměrný plat v ČSSR 3095 Kčs, v (západním) Německu 1900 DM (kurz byl 1:20 .. 38000 Kčs). Tedy 10x více. Tehdy si Čech při cestě do zahraničí nemohl koupit vůbec nic, vše bylo nepředstavitelně drahé. Na světě bylo jen pár zemí, kde mohli Češi nakupovat levněji, než v ČSSR. Dnes jezdí Češi do zahraničí nakupovat, protože je to vychází levněji a je už jen málo zemí, kde by bylo pro Čechy opravdu draho.
Jsou chvíle, kdy jsou nápady úředníků EU i k něčemu dobré. Kompenzace za let z Egypta (~ 2500km) je dnes 400 EUR (cca 10 tis.). Nám se opozdil let na Krétu o 6 hodin, což bylo sice nepříjemné, ale zato jsme měli dovolenou zdarma. Když se v roce 2003 opozdil let ČSA z Londýna do Prahy o 8 hodin, tak jsem nedostal ani kupón na sodovku.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Kdyby dostavěli obchvat Prahy, tak se v centru sníží provoz aut a vznikne prostor pro cyklisty a koloběžkáře. Za současné situace, kdy se cyklopruhy využívají jako parkoviště, cyklistům nic jiného nezbývá než auta objet po chodníku. Jenže zakazovat je snazší, než něco vybudovat. V Amsterdamu elektrokoloběžky nikomu nevadí, protože mají kde jezdit.
1 odpověď