Dobrý den, jen pro info, když by bylo -20°C tak dojezd EAuta klesá a to až o 50%. A pravda je, že když bude topit, tak z něho nic nepůjde 0 emise. Když budu topit na volnoběh vytopim auto, ale musí běžet motor se spotřebou asi 0,5 l za hodinu a také se mě sníží dojezd. A mám starou Š.Octavii 1.9 TDI pd a rozdíl mezi létem a zimou pokud je sníh je dojezd kratší asi o 200 Km. Takže místo 1100 Km v zimě se sněhem a nízké teploty dojedu jen 900 Km. A pak asi za 5 min natankuji plnou a zase jedu. Takže problém je v rychlosti dobití EAuta a eventuálně dát elektřinu do kanystru. Až to bude možné, pak uvidíme. Zatím si nechám své auto, jsem s ním spokojený je staré 25 let a najeto 500000 Km. Tak snad to ještě chvilku vydržíme 😁
Ale pozor na to, v Německu prý snad plyn nahrazují vodíkem v domácnostech na topení a vaření upravují rozvody. Ukazovali to v televizi asi před rokem, aby se odstřihli od ruského plynu. Ale co je na tom pravda, bohužel nevěřím tomu, stejně jako Fialovi, myslím si že je buď tak hloupý nebo lže a lež nedokáže přesvědčivě presentovat. Ale to je na posouzení na každém z nás 😁
Student ukázka svůj postoj vůči slovenské vládě. Velice hezké gesto. A paní Zuzana Čaputová, bohužel odešla, protože protože slušný a poctivý člověk ustoupí, bohužel nemohla se dívat co pod ní se děje a nemůžete s tím nic dělat. Smutný konec. A ještě horší začátek nové neomalené vlády Pelegriny (do počtu) a vládnoucího Fica. Je to podobné jako za Mečiara, nebo u nás když zloděj jde do vlády prospěchář, zloděj a lhář (co slovo to lež) pod přezdívkou BUREŠ a pamatujme si kdo krade může i zabít.
Elektroauta jsou super žádné emise čistý levný provoz, žádný prach od brzd brzdy rekuperací, žádný prach odd pneumatik - každý rok nové, pohoda na technické - žádné emise, takže pakatel, povinné ručení skoro nic, dálniční poplatky parkování zdarma, všude povolen vjezd - naprostá pohoda. Tak proč auto na fosilní paliva ~ jen blázen si to může koupit. Sice je cena maličko vyšší, ale ten rozdíl ušetříme na STK, dálniční poplatky, parkování a dalších výhodách třeba nabíjení a to je velká výhoda - nabíjet a ještě nakoupíte, majitel se a bonus dáte si kávičku. A dojezd v pohodě však po cestě budete odpočatí jako byste letěli letadlem, jen cesta bude ne 2 hodiny, ale třeba 2-3 dny však nikam se nespěchá. A výroba elektroauta je určitě také bez emisni a to je super, jen nevím koho tím zachranime. Všude okolo válka a kdoví jak to vše dopadne. Takže já si raději nechám mého 25 let starého diesla a snad to s ním dojezdím. Má najeto nějakých 800 000km. Tak snad ještě na STK projde. A pokud ne tak zbude nic než kolo a nebo pěšky na nové už nemám.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den, ano účinnost je vysoká a kolísavost ohledně teploty také. A nabíjecí stanice? Pokud nevlastníte dům ideál i solary = problém. Bydlení v paneláku v 12 patře, problém, kde zaparkovat natož na noc píchnout nabíječku = to abych měl 100m kabel a na víkend nabíjel a nikam nejezdil. V mém starém dieselu natankuji během chvilky max 5 minut a ujedu něco okolo 1000 +-100km ať je léto nebo zima. O nic se nemusím starat žádné kabely, atd. Takže hlavní problém je hmotnost, cena a hlavně rychlost dobíjení. A síť to utáhne, když si každý bude u paneláku dobíjet - tak dole stojí asi 100 aut takže 50 kWh nabíječku x 100 = 5MWh a to je jen maličká část sídliště, takže by museli vyřešit síť nabíječek a i ta místa na stání. Večer, když přijedu není kde zaparkovat a jezdí se tak dlouho dokud se nenajde místěcko k parkování. A kamiony, však nemají kde zastavit na pauzu natož někde nabíjet. No a ta uhlíková stopa se mění, ať tu byli lidi nebo nebyli. Byla i 2x vyšší než dnes a je vyšší a stále se zvyšuje asi i s počtem lidí na zemi, proti roku 1960 a dnes je 2x více lidí a více aut. A elektro auto to nezachrání, stejně se musí někde vyrobit, baterky atd. Energetická náročnost vysoká, hlavně, že se to dělá jinde a my hlasame jak jsme zelený.😒
1 odpověď