Jako řidič který tu jezdí několikrát denně jsem ochoten pochopit proč je tam 70km/h, ale už nejsem ochoten akceptovat že toto omezení rychlosti, díky radarům, přidali za onu křižovatku, tedy že ona křižovatka toto omezení neruší. Obzvláště když za křižovatkou je na dlouho jediný úsek kde se dá předjet třeba náklaďák nebo autobus a to oběma směry jak na Brno tak na Lipůvku, ale díky hamyžnosti kuřimské radnice, která se těšila jak bude hrabat prachy do obecní kasy, je už nyní takřka nemožné kohokoli pomale jedoucího předjet. Za 4,5 milonu si Kuřim mohla opravit některé rozbité silnice místo toho aby je utápěla v projektu na křižovatce, která ani není na jejím území a díky kterému se naopak plynulost ještě snížila, na už tak ucpané křižovatce.
Jenže oni tím ještě neskončili, další se chystají postavit do Lažan :-)
Rád bych se mýlil, ale přijde mi to, že automobilka potřebuje nyní co nejvíce vyrábět a hlavně prodávat auta, o které je pořád zájem, tedy spalovací auta. Vidím to na Volkswagenu a jejich prodejích elektromobilů, kde o ID.3 je minimální zájem, ID.4 taky žádná sláva, no a nová ID.7, která se měla začít vyrábět o prázdninách , tak s výrobou se údajně začne až na přelomu 2023/2024. Ostatně Enyaqu se mělo taktéž dle plánu vyrábět cca 70.000 kusů ročně a skutek je něco kolem cca 40.000 kusů. Takže chápu Škodovku, že nyní, když jsou již komponenty na výrobu, tak potřebuje co největší výrobu a prodeje. Ostatně lidi se pravděpodobně budou před rokem 2035 tzv. předzásobovat, no a odhaduji, že po tom roce 2035 půjde výroba a hlavně odbyt Škodovek, tady v Evropě rapidně dolů....
Problém jsou ceny těch VW ID a Enyaqu. Proč bych měl jít do aut, které vyrábí firma co s nimi má minimum zkušeností? A koneckonců to je vidět i na software co v Enyaqu je. Je to naprostá tragedie. Raději si zvolím levnější Teslu, která má dekádu technologický náskok.
Navíc jestli dobře počítám (nevím za kolik se běžně kupují cigarety, ale počítám 110kč - 10ks), tak ten člověk utratí za rok 158400Kč jenom za cigarety....
A teď si vemte, že by člověk ty peníze rozumně investoval, a dosáhl přitom zhodnocení 10% ročně (což je velmi reálné). Tak by po deseti letech měl 10 023 669 Kč. A za to si už může postavit domek nebo koupit menší byt :)
Už prosím NIKDY a NIC nepočítejte, máte špatně spočítáno úplně vše, co uvádíte. Díky.
Protože to tak prostě je 🙂 jsem zastáncem, že majetek má mít každý vyřešený před svou smrtí, aby poté právě nedocházelo ke sporům. Víte, kolik je tzv. patchworkových rodin, nebo levobočkových dětí(sourozenců, o kterých ani nevíte) ,a které poznáte až u dědického řízení 🙂 Někdy je dědické řízení celkem "masakroidní" záležitost pro všechny zúčastněné. A je mi upřímně líto lidí, kteří nerozumí majetku(ač už v rámci manželství nebo v rámci dědického řízení apod.) Není to totiž vůbec tak jednoduché, jak se mnozí domnívají.
Je úplně jedno, čeho jste zastáncem, Bitalová. Člověk může zemřít náhle a bez varování (selhání organismu, nehoda...atd), takže třeba to ani vyřešit nestihne, byť třeba závěť má připravenou. To, že stát kecá do toho, kdo v závěti musí být, je zkrátka hnus!
Vy mluvíte o současném stavu a horizont zastavení prodeje emisních motorů je až za 13 let. Nyní reagujete asi jako člověk, který viděl první kufříkový mobil a byl skálopevně přesvědčen, že takovéto novoty se jej nikdy týkat nebudou. Nejvíce se ovšem mýlíte v ceně za servis. Množství pohyblivých součástek u EV je mnohem nižší a stejně tak i počet nutných senzorů, které dnes způsobují většinu závad signalizujících se rozsvícením velryby na vaší přístrojové desce.
Pletete se, já se pokroku nebráním, ale za současné situace je to naprostý nesmysl a kecy o ekologii/CO2 a oteplování jsou jen výmysly. Bude to mít naprosto minimální vliv, to už se ví nyní. Servis již nyní v oficiálních servisech, je na hodinovou sazbu skoro 2x tak dražší, než u spalováků. A opakuji, cílem toho cirkusu NENÍ ekologie, ale snížení počtu vozidel na silnicích. Chápu, že je těžké si to připustit, ale v budoucnosti rozhodně nebude mít auto každý, jako nyní.
Cena EV je závislá především na ceně baterií, kterých je zatím nedostatek. Zbytek auta pořídíte mnohem levněji než u vozu se spalovacím motorem. Muskova Gigafactory dokáže vyrobit ročně baterie pro 100.000 aut. Takových závodů se nyní buduje opravdu velké množství. Jakmile kapacita výroby baterií dokáže saturovat poptávku, jejich cena klesne a budou levnější než emisní vozy. EV nepotřebuje spojku, 9ti stupňovou převodovku, filtrbox, váhu vzduchu, intercooler, turbo, vstřiky, palivové čerpadlo, olejovou pumpu, EGR ventil, výfukové potrubí, chladič, startér a desítky senzorů.
Nebral bych příliš vážně slova petrolejářského lobbisty, jsou na tom podobně jako Kodak a Polaroid po nástupu digitální fotografie. Good bye Shell, BP, Exxon a PKN Orlen.
Jejich cena neklesne, samozřejmě, naopak u nejlevnější Dacia Spring, už jsme v plné výbavě na skoro 600kKč. Stejně jako nebude servis levnější a elektřina na dobíjení se časem zdaní, aby se saturovala díra po dani uvalené na paliva. Cílem tohoto EV šílenství není ekologie, nýbrž zmenšení objemu vozidel na vozovkách.
Predikuji, že tato 100% elektromobilita do roku 2035 vezme za své. Je prakticky bez vysokých nákladů nemožné tyto grandiózní plány uvést do praxe. Celosvětové klima se příliš nezmění, průmysl, zemědělství a další odvětví budou nadále potřebovat pro svou existenci a uspokojení potřeb občanů el. energii i nadále. Kde se budou brát zdroje na naplnění těchto plánů ? Nerostné bohatství se zakrátko vytěží a elektromobily ve velké většině zůstanou odstaveny.
Nevezme, primárním cílem je snížit objemy aut na silnicích, což toto přesně elektromobilita umožní.
Před 10 lety existovalo reálně jediné použitelné elektrické auto Tesla S za 2.655 milionu. Dnes se dá koupit Enyaq v základu za 1.125 milionu, který je "jen" o 30% dražší než Kodiaq. Odstup od čistě spalovacích motorů plánuje do roku 2035 nejen EU, ale i USA, Kanada, UK, Japonsko, Čína, a další státy. Nedovedu si představit, že by se trh nedokázal přizpůsobit a za těch 13 let vývoj ještě více neakcelerovat a to i co se týče ekologie - viz. třeba nové Panasonic baterie 4680 s anodou ze železa, co bude používat Tesla. Odkaz
To je hezké, co tu píšete. Ale stále to neřeší problém s CO2, díky kterému jsou elektroauta tak propagována. Patrně jste článek buď vůbec nečetl a nebo jste nepochopil, co se v něm píše.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Léčba nemocí z cigaret je násobně dražší než co stát vybere,.... .
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to pravda a tento výpočet provádělo v minulosti samo ministerstvo.