Obvykle se k ničemu nevyjadřuji, ale tentokrát mi to nedá. Učím matematiku na základní škole přes 20 let, což je myslím dost na to, abych mohla posuzovat. Učila jsem jak klasiku, tak Hejného metodu.
1) Není správné učiteli přikázat, aby Hejného metodu učil. Bohužel se tak na některých školách děje a pak vzniká paskvil, kde učitel učí cosi, z čím není srozuměn a je to průšvih především pro žáky.
2) Metoda opravdu není vhodná pro všechny žáky. Žák, který je zcela neochotný přemýšlet a pouze se chce tupě něco nadrtit, logicky není adept pro Hejného metodu. Pak pochopitelně netuší, co se ve škole děje a rodiče zoufale řeší, jak mu pomoci - zažila jsem. U nás byla ovšem výhoda, že žák mohl přejít na klasiku.
3) Když jsme v rámci přípravy na přijímací zkoušky jeli ve třídě s Hejného matematikou klasiku, někteří rodiče mne dokonce žádali, ať se vrátíme k Hejnému, neb klasika je pro děti těžší.
4) Nevím o tom, že by moji žáci Hejného metody měli na SŠ výrazný problém. Pokud vím, ti, co na střední školu měli předpoklady, se na ni dostali a vystudovali ji.
5) O vysoké škole je v tomto případě zbytečné spekulovat, neb tam je opravdu jiný druh matematiky než na škole základní.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když jsem hopkala na spartakiádě na Poupata, taky to tedy nebylo zrovna umění, ale přežít se to dalo. Vzhledem k tomu, že na rádiových vlnách které poslouchám, Michala nehrají, jsem teď dlouho žila v nevědomosti. Nelituji. Na základě tohoto článku jsem si pustila 1 píseň nového skvostu. Bohužel jsem vydržela cca minutu. Obdivuji upřímně autora článku, že dal desku celou a žije.
2 odpovědi