Tohle by mohlo opravdu velmi slušně zahýbat trhem. Konečně někdo pochopil, že drtivá většina uživatelů nepotřebuje 3 velké displeje a tisíc digitálních asistentů a multimediálních hraček. Potřebují se v rozumném komfortu dostat z bodu A do bodu B, řešit svoje věci, ne desáté podmenu na displeji. Navíc ještě bonus modulární koncepce - jednoznačně tleskám. Držím jim palce, a budu zvědavý, jak to dopadne v sérii.
PS: Myslím, že vím o jednom člověku, kterého zveřejněné fotky a nápad rozhodně nepotěšily. Protože mu je jasné, že takovýto pickup dokáže odlákat nemalou masu zájemců o Teslu, speciálně ve Státech. A že zrovna tohle auto by teď Tesla docela potřebovala...😁
Pan Jaromír Marušinec v textu mj. uvádí, cituji: „Elektroauta by podle něj měla naopak vítat dálniční policie, protože bez nich bude proti pirátům silnic pomalá. „Dneska existují elektroauta o výkonu 800 kilowatů a ty už spalovací auta nedokážou stíhat,“
Nechci se s panem Marušincem jakkoli přít, ale toto tvrzení je s dovolením opravdu nesmysl. Schopnost stíhat dané vozidlo není otázkou jen hrubého výkonu, ale i dosažitelné rychlosti a především podmínek, za jakých lze tuto rychlost dosáhnout. A pochopitelně schopnostech pilota vozu.
Neznám v současné době jediný elektromobil (i s výkonem uváděných 800 kW), jenž by v reálu dokázal ujet policejnímu Porsche 911 Turbo (německá policie) nebo Lamborghini Gallardo (italská policie). V českých reáliích jde o BMW 540ix (dobře řízené dokáže opravdu překvapit) nebo, pokud je potřeba opravdu extrémní rychlost, pak PČR disponuje Ferrari 458i Italia.
Všechna tato vozidla budou jakémukoli elektromobilu velmi důstojným soupeřem. A především: natankují za 5 minut. To žádný elektromobil, ani s výkonem 800 kW, opravdu neumí.
Dámě dle mého soudu náleží minimálně tři poklony, všechny ohromné: za extrémně těžkou (a ještě více potřebnou) práci, za to, jak těm chlupáčům dělá prima život (vidět, jak nemůžou dočkat a jak se kolem ní motají a z vrtících oháněk by mi mohli mít vrtulí je hodně příjemný pohled) a do třetice, jak dokázala koníčka proměnit v mistryni světa... Klobouk dolů. Nejvíc.
Obsadit izraelskou loď mi připadá jako extrémně hloupý nápad, velmi mírně řečeno. Co si asi tak mohou v dalších dnech čekat, že se stane? Přijde mail s návrhem na výkupné? Obávám se, že nikoli.
IDF a další složky tyhle situace opravdu nemají rády. Ale opravdu účinně je umí řešit.
Desítky let fungování, obklopeni samými "příjemnými" sousedy je naučilo se za svou věc postavit.
A ani teď to zřejmě nebude výjimka.
Možná někdo začne oblékat ony speciální trička, co používají obranné složky (nedají se mj. propíchnout ani proříznout), protože dres se sedře opravdu rychle. Pokud ne tedy rovnou soft verzi chráničů ramen, loktů apod. Neb ty následky pádů (nejen) ve vysokých rychlostech jsou opravdu hrozné. Cyklistika bolí tak jako tak, třeba by trochu toho diskomfortu ve stoupáních stálo za větší ochranu při sjezdech...
Pokud to proběhlo světovými médii (jako že vypadá, že ano), musí být celá společnost i s kapitánem lodi opravdu neuvěřitelně hloupá. Neb tohle je tak negativní PR, které nestojí snad ani za to, kdyby se s tou lodí někde otočil a pro ty nešťastníky zajel sólo.
A pokud mu je pobřežní opravdu přivezla „až pod nos” a on je přesto odmítnul, tak si nevidí na špičku nosu.
Tady se myslím ono již malinko „profláknuté“ R.I.P. hodí více, než kdy jindy.
Jinými slovy, díky za všechno, jeho jméno myslím nikdy nezapadne a lidé jej budou znát ještě hodně dlouho. Zemřel při tom, co zřejmě hodně miloval, a způsobem, který dokazuje jediné: byl to muž na svém místě.
Ta stanice by se po něm rozhodně pojmenovat měla, a aspoň malá deska na ní bude tuším také. Osobně si to píšu na seznam tratí, které bych si rád projel.
192
Sledujících
6
Sleduje
192
Sledujících
6
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Model ID.3 bude zřejmě už navždy pro Volkswagen znamenat jeden z nejvýraznějších případů nenaplnění počátečních (a navíc nemalých) ambicí. A podobně nemalých ztrát.
Tím spíš ale zaslouží VW palec nahoru za to, že to nevzdal a postupně "přetváří" ID.3 do podoby, ve které se měl možná vyrábět od samého počátku. A ve které bude mít zřejmě i více šancí na úspěch.
Dodávat nyní, že kdyby se tehdy vzala kabina Golfu VII a "posadila se" na elektromobilní plošinu (což samozřejmě není tak jednoduché, jak je jednoduché to napsat), že by to celé dopadlo možná lépe, je už asi zbytečné. Po bitvě je každý generálem.
Počkejme si, jak to celé dopadne. A jestli si ID.3 nakonec vybojuje svoje místo na slunci.