Mame s manželkou a dcerkama stary RD cca 100 let.po celkove rekonsteukci,kde se pocitalo s tepelkem,dve patra kdy podkrovi ma 110m2 a obytne v prizeni je 90m2.A mame tepelne cerpadlo.
Obvodove zdi jsou 80cm kamen cihla,podkrovi zateplene mezikrokevni izolaci pir+vata.Obnodove zdivo nezatepleno,v patre radiatory,dole podlahove vytapeni.Za rok 2023 mame celkovou utratu za elekriku 47000kč.Vcetne uzitkove teple vody,vareni,praní,a mam mensi dilnu(svarecka,bruska atd)
Čerpadlo NIBE.
Za me luxus.K častce pricitam uz jen vodne a stocne.To jsou cele me naklady na energie domu.
Nemusim se starat o drevo,popripade uhli,cistit kotel,popel.nic.Nastavim si krivku a mam klid.
Mel jsem dobreho projektanta pti rekonsteukci.
A dobry propocet tepelneho spádu.
Ono se tepelko nehodi všudy.
To je jen ma zkusenost.Take jsem driv topil drevem ktere jsem si vytezil.Ale ted drevo z probirky prodam a cas venuji rodine.Ten je nejcenejsi.
Mame doma Sandero, 2014 1.2 16v ,dal jsem ta lpg a nemuzu si to vynachvalit.Jezdi to v dlouhodobem prumeru 6.2 lpg.Uz nemam potrebu litat rychle.Ale ta spotreba je proste super.Druhe auto v rodine je muj mazel kango 2001 1.6 16v 70kW. Tam jsem dal lpg v 117000km.Ted ma 300 000 km a bez jedineho problemu s motorem.Jen mi zacla hucet prevodovka.Tak vyndam cely motor i s prevodovkou.stejne musim delat rozvody a preventivne vymenim i tesneni pod hlavou.Tak jsem zvedavy,jak budou vypadat sedla ventilu.Jsem na to zvedavy.Samotneho me prekvapilo,ze se za tech cca 180000km nic nepos... . i svicky jsem menil jen jednou.za orig renault kvuli civkam.
Kazdopadne.kdyz si spocitam usporu oproti provozu na benzin.nemam co vytknout.
Ale kdo rika že evropa ma povinost je prijmout.Tak at si udelaji doma poradek.At vubec neco delaji.At studuji,pracuji....
At si jejich lid doma udela poradek.Proc by to mela zase resit Evropa? Jak bych je nekde na uzemí,kam se dostaly nelegalne,okamzite bych je nalozil do letadla a sup s nima zpatky.Bylo by to levnejsi nez je zivit.Oni sem nejdou za praci,ale za davkama.Ja si na svoji rodinu musim taky videlat sam,musim chodit do prace.Starat se.Proc to vubec nekdo resi.Jak zjisti ,ze je zacnem vozit zpet,bez penez a ze tad nic medostanou,tak toho nechaj.
9. 9. – 13. 9. 2024
PO: Rajčatová s těstovinou
Čevabčiči, brambor 120,-
Segedínský guláš, HK 120,-
Vepřová směs po čínsku, rýže 120,-
Jemné kuřecí rizoto s hlívou, sýr 120,-
Smažené kuřecí stehno, bramborová kaše, okurka 120,-
ÚT: Kuřecí vývar s těstovinou
Smažený květák, brambor, tatarka 120,-
Záhorácký závitek, HK 120,-
Vepřová kýta na česneku, HK, zelí 120,-
Filírovaná kuřecí prsa na těstovinovém salátu, bagetka 120,-
Uzená krkovice, Kočičák maštěný cibulkou 120,-
ST: Zelná bílá s bramborem
Masová směs, hranolky 120,-
Dukátové buchtičky s vanilkovým krémem 120,-
Špagety Aglio-Olio 120,-
Vepřová játra na cibulce, rýže 120,-
Pečené kuřecí stehno, červené zelí, HK 120,-
ČT: Hovězí vývar s kapáním
Smažený kuřecí řízek "Gordon-Bleu", bramborová kaše, okurka 120,-
Hovězí nudle "Stroganov", rýže 120,-
Vařená vepřová kýta, houbová omáčka, HK 120,-
Pivovarský vepřový guláš, HK (křen, cibule) 120,-
Zapečené filé s bramborem a smetanou, čalamáda 120,-
PÁ: Bramborová na kyselo (FRIKO)
Smažený vepřový řízek, bramborová kaše, okurka 120,-
Moravský vrabec, BK, špenát 120,-
Zeleninové lečo s uzeninou, brambor 120,-
Topinky s masovou směsí (2 ks) 120
A vše je luxusní!Porce pro chlapa,který dre a tady se naji.
České budejovice.
At si ma svuj nazor.At si ho klidne rekne.Kdo se teochu zajima o to,co se po 68 delo v Ceskoslovensku vi.
Co uranu odvezli do ruska, kolik projektu zarazili.Pražske metro,vrtulniky,jak dopadla CZ75 , SM 500. Tatra se do ruska vyvazela se štitky v azbuce.Muj znami z ruska si jeste pred 10 lety,myslel a tvrdil mi že tatra se vyrabi u nich🤣divil se ze mame muzeum jejich aut v koprivnici.
Opravdu se tu chovali jako na navstevě🤣😂Naše Škody řady 720 predbehly dobu,kam se v te dobe hrabal bavorak.
57 000 000 kčs investovanych do vyvoje a stavbe výrobní linky v srpnu 68 proletelo kominem. Kolik schopnych lidi ,inzeniru projektantu vyhnali od válu do budky pro vrátného.Jen proto ze se jim nehodil do ideologickych tabule.A presto i dnes, ma Cesko fabriku,ktera dodava dulezita zarizeni do jadernych elektraren,rusove si tu nechali pred valkou delat rotory pro motory do ledoborcu,neb to sami neumeli tak dobre.A jsou v ni lide co za byvaleho rezimu nemohly nic ridit,jen poslouchat.A po rwvoluci to vzali za spravny konec a neco dokazali.
Nepodporuji tuto vladu.Nedokazala nic.Jen chci rict svuj nazor.Ale mam vetsí moznosti se realizovat nez moji rodice.Muzu si delat co chci,když je to v ramci ústavy a zakona.Jsem rad,že nejsem nemec.Ikdyz mi v praci tvrdi ze jsme novodobi protektorat.
Svuj zivot ziji cestne,kazde rano pred zrcadlem,kdyz se do nej podivam,vim ze se namam za co stidet.A sve deti vychovavam k slunosti a uprimnosti,píli a zdravemu sebevedomi.
A k tomu že jim nikdo nic neda za darmo a ze musi myslet i na budoucnost.Snad je vychovam dobře.
To ukaze cas.
Za mě dvě věci.
Štestí,že jim zrovna u plotu neběhala vnoučata(mají,což vypovidá domeček pro děti na jedné foto).
Za druhé,každý pořadatel měl mít při plánování trati po ruce specialstu přes kinetickou energii osobních,popřipadě závodních vozů,aby ten uměl vyhodnotit rizika ztráty kontroly vozu v daném úseku.
Podle toho pak nastavit retardéry ,bariery(balik slámy pohltí hodně) a hlavně rizikové zóny.Rally je krásný sport,ale nebezpečný .To létání také a též neni zakázané a každá nehoda vede k prevenci.Doufejme,že si z toho všichni(myšleno pořadatele ,závodníci, přihlížejíci, a obyvatelé dané lokace) vezmou to důležité a podstatné.Optrnosti a předvidavosti není nikdy dost.A moudré lidi z nás dělají situace ,kteté se kolem vás dějí.
Doplňoval jsem si nedávno vzdělání ,výuční list v oboru elektro. V nasi třídě byli i lidé,co se živili montáži fotovoltaiky a potřébovali si také doplnit vzdělání z duvosu vykonu své práce.A když jsme jednou měli takovou volnějši debatu a řeč přišla i na montáž fotovoltaiky.Náš kantor zmínil,že při délce připojovacího vodíče nad 5 m je třeba přepětovou ochranu instalovat jak u članků na streše tak i na konci.A ty dva frajeři narovinu řekli že to nikdy nedělali. A namontovali jich cca 80.Kantor jen otocil oči v sloup a řekl že nechape,že se někdo podepsal pod revizi.
Osobně si myslím,že jde jen o to,jak to kdo oje.e. Elektrika je hajzl.Nesmrdi,neni vydět a umí zapalit nebo zabít.Když se vše udělá jak má, neměl by být žádný problém.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zdravim.Mam LPG v Kangoo 20011.6 16v a najel jsem s nim 200 000km.Auto jsem kupoval pred 6.5 lety a pry melo 115 000km.Bez sebemensiho peoblemu s plynem.A stratu výkonu jsem nezaznamenal.Vubec to nepocituji i kdyz jsem to schvalne zkousel i na dalnici pei predjizdeni.Jestli tam je rozdil,tak neznatelny.Spotreba o 0.7 l vic oproti benzinu.Nadrz pod autem, takze kufr volny.Za me jedine plusobe body pro LPG.
Jsem mechanik a auto si servisuji sam,olej menim mezi 10 000 -15 000km.Nepretahuji,jen jak se rika kovarova kobyla... .Ted me čeka udelat spojka a rozvody a vzhledem k najezdu vozu 300 000 preventivme vymenim tesneni pod hlavou,je z rohohle auta snazsi vytahnou motor s prevodovkou horem nez sundavat napravnici akdyz uz to budu mit cele na ponku ,tak me tech 1500kč nezabije.Tak jsem zvedavy,jak budou vypadat sedla a ventili.Mam hlavu z motoru cca 250 000km v regale,tak je po demontazi porovnam.Jsem na to zvedav.