Řekl bych, že důvodem podobných (dez)interpretací dějin je pocit méněcennosti proti okolním národům s daleko starší historií a významem. Není to jen u Bulharů (vs. Řekové), ale i u Slováků je to krásně vidět. A konec konců naše Rukopisy jsou taky dokladem něčeho podobného. Dost mne kdysi pobavil článek o nejstarším písmu na světě, jehož doklady se našly v Bulharsku a které (jak jinak) se bulharským vědcům podařilo přečíst.
Byl to v době svého vzniku jeden z mála krásných filmů v záplavě daleko horších agitek - i proto byl od počátku tak úspěšný. Navíc je poměrně snadné zaměnit strany a za tu svobodnou Miroslavovu zemi pokládat to, co leželo od Česka na západ (a řada lidí to asi i v té době tak vnímala). Podobně by bylo možné Kladivo na čarodějnice prohlásit za komunistickou agitku (vždyť je natočil známý sluha režimů Vávra) a nebo naopak za film zrcadlící padesátá léta.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Tak tohle mne rozesmálo. Jak tomuhle může někdo uvěřit? Tvrdit, že otěr z brzd je méně nebezpečný než polycyklické aromáty. A nebrat do úvahy rekuperaci. Jak je v novinách titulek ve stylu "vědci dokázali", tak už tuším, že půjde o novinářskou kachnu.