Práci učitelům nikdo nevezme, protože bohužel jejich prací je z velké části nutit žáky něco dělat. Ano, je pár žáků, kteří mají vnitřní motivaci se učit. A ano, ti se opravdu vše naučí s AI (a nemyslím úplně tu dnešní, ale co přijde třeba za rok a bude chybovat výrazně méně). Společnost bohužel nevnímá, že většina žáků je s prominutím líná, nechce se jí přemýšlet, domácí úkoly se zrušily, objem učiva se snižuje. Někdy mám pocit, že škola je opravdu jen mezidobí, aby žáci dostáhli plnoletosti a mohli nastoupit do práce. Praktické věci se člověk zkrátka opravdu naučí praxí, životem, až je potřebuje. To je ta motivace, kterou škola nikdy udělat nemůže. Ano, tohle vše by bylo třeba nějak změnit. Ale neumí to jiné země. Pokud nezvážíme nějakou Indii, kde opravdu vzdělání rozhoduje mezi sbíráním odpadků na skládce a slušným životem.
Autorka by měla navštívit lékaře. Jsem učitel 30 let a NIKDO z okolí si nestěžuje na peníze. Opravdu ne! Možná jen nový učitel co bere 30 hrubého. A stěžovat si na nějaké věci v práci? To snad dělá každý ve svem zaměstnání. Ale chápu že to mělo spustit hromadu komentářů, takze článek z části úkol splnil.
Autor článku asi neví, že spousta středních maturitních škol bere každého, i když ten žák má pár bodů na prijimackach. Musí, aby se škola nějak naplnila. Takže opravdu není nutné dělat doučování, respektive v něm být úspěšný. Článek neřeší, zda tu školu dokončí. Ale dostat se tam problem rozhodně není. A škola jej nevyhodí, pokud jej potřebuje pro finance.
Nedávno jsem se jedné žákyně ptal, jestli je v pořádku. Viditelne nebyla. Za deset let bude svědčit, že jsem s ní půl minuty mluvil na chodbě o osobních věcech. Kodex ucitele: odvykladat bez emocí učivo a raději se u toho ani neusmát, aby si to někdo nevzal osobně. Na výletech nic nekomentovat, držet se od žáků dál. Přeháním? Doufejme, že ano.
„Skupina žáků, která je hodnotila pozitivně, dosahovala bodového výsledku odpovídajícího výsledkům třeba i toho Singapuru. Zřetelně se ukazuje, že vztahy a prostředí pozitivně ovlivňuje vzdělávání. Nejen tím, že se tam dobře cítí žáci, ale i učitelé,“ - a není to prostě tím, že lepší žák má lepší známky a tedy logicky nenadává na školu tolik, jako ten co má špatné známky? Není schopný člověk v životě zkrátka spokojenější, než ten líný?
Najděte si tu zprávu a podívejte se na ní: " Čeští žáci vykázali v testech druhý nejvyšší pokles výsledku za posledních 28 let." Vědomostní úroveň: "V České republice dosáhlo vysoké a velmi vysoké úrovně 35 % žáků, což je o 4 procenta více než EU. (Ok, v Asii je to 70 procent)". Tomu říkáme úspěch? Skončili jsme za Rumunskem a Tureckem. Tleskáme si, že jsme lepší než Irán a Kazachstán... Tak to pak jo. No asi mají v Rumunsku lepší vztahy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Neuvěřitelné. Až napadnou Rusko, tak budou už vše znát...