Skvěle popisujete výhody, které AI přináší, když potřebujeme maximální efektivitu nebo alternativní pohled na věc.
Učitel ale není jen dodavatel informací. O tom se přece už mnoho let mluví...
Učitel je průvodce, motivátor a poskytuje jakési lidské teplo. A může AI taky zkontrolovat a usměrnit, když halucinuje.
Co se memorování vzorečků, nebo snad gramatiky, týče, je založené na logické analýze a slouží k tréninku mozku a samostatnosti.
Když učím studenty cizince ptát se česky na cestu, upozorňuju je, že v budově jim google mapy nepomůžou a mobil se může vybít!
Když procvičujeme čísla a studenti neumí bezpečně sčítat a odečítat do sta, je to škoda.
Když necvičí paměť, nenaučí se slovíčka, prostě to nejde. A mluvit nezačnou.
Jedinou výhodu výuky ruštiny na ZŠ vidím v tom, že děti se celkem snadno naučí azbuku. Když se později budou chtít učit rusky dál, půjde jim to líp. A přečtou text i v jiných jazycích, které podobná písma používají. Mně jako lektorce češtiny pro cizince se tahle schopnost hodí, poslední 3 roky obzvlášť.
Na každém pohovoru bych těm "dětem" řekla přesně to, co tu píšete. Natrénujte si pár jasných vět a nezapomeňte oslovení "děcka" apod. Když ageismus, tak na obě strany, ne?
A z té praktické stránky bych zkusila ŽL, jestli to teď utáhnete finančně. To by je mohlo aspoň trochu nalákat - ušetří za Vaše odvody.
Jako účetní opravdu zkuste ty sítě online i offline, OSVČ lidi vás potřebujou.
Díky, že o tom píšete. Jako průměrně vydělávající lektorka jazyků živící 4 lidi a dvě stará auta (druhé bylo výhodná koupě a fungujou střídavě, takže je neprodáme, navíc to starší už bude za pár let veterán...) a bydlící v dost levném, ale narůstajícím pražském nájmu musím bohužel počítat se státní podporou. Už se za to ani nestydím. Jen přemýšlím, že se majitelé bytů nestydí brát si ty peníze právě od státu. A ne, neutrácíme za nesmysly ani necestujeme.
Pane kolego, chápu Vaše rozčarování, ale víte, že cestopis není etnografická, natož antropologická studie. Může být, ale nebývá. Ale naprosto souhlasím s tím, že většina turistů i cestovatelů vnímá svět svou rodnou optikou, nanejvýš dojde do fáze údivu nad jinakostí. Obraz tzv. třetího světa je schematický a pro lidi, kteří odtud pocházejí, mnohdy urážlivý. Úvod do kulturní antropologie by se měl stát součástí školního předmětu Výchova k občanství.
Takovy Odkaz je ukázkový případ toho, jak AI nepoužívat. A hodně se divím, že na něj Seznam odkazuje jako na jakýkoli jiný zdroj informací.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Čtvrtek, hřbitov, ale i cvičit jsou pro mnoho mých studentů ještě horší než středa. Neslovanům dělají problém vidy a slovosled. Způsoby a časy znají z angličtiny. Tomu rozumí. Skloňujeme nejen podstatná a přídavná jména, ale i velmi používaná zájmena a číslovky.
Ideální student češtiny je medik nebo, hudebník nebo herec. Lidi, kteří mají trénovanou paměť.