Na "hanebném festivalu v sokolově" vystupoval třeba i Spirituál kvintet....Za "politickou píseň" se nemysleli jen vysloven režimně propagační písničky...ty tam byly spíše v v menšině, ale i tzv . komunální satira a písně "tzv. "společenskokritické" , byť v krotší podobě a ne jako třeba na Portě, kde to někdy hraničilo až s kritikou režimu...
On reprízován byl...Jinak ovšem Dietla charakterizuje, že i v primárně "nepolitických" dílech má nějakého ideálního "hrdinu bez bázně a hany" (primář Sova, hrázný na Velkém Sedle...)...Jinak ovšem bylo až obdivuhodné, že dokázal splnit "zakázku" a natočil ne sice dobrý, ale jakž tak koukatelný seriál o - okresním tajemníkovi...Ono leccos falírovalo, třeba tam byl divně zahrán rok 68 a jeho důsledky...ale soudruhům to i tak vyhovovala a bylo splněno...
no...ony tam písně typu Reagane stůj, svět nění tvůj byly v menšině...Většinu tvořila ona tzv. komunální satira, tehdy dokonce vyžadovaná, dále písně s"ekologickou tematikou" a "tepání" nedostatků ve společnosti. i když jaksi v krotké verzi, na rozdíl od toho, co někdy zaznívalo na Portě...V tom se nijak nevymykala jiným tehdejším akcím.....
Ona ta ideologie je přítomna, ale přece jen ne tak okatě...Výběrčí daní jsou kritizováni ne že vybírají daně, ale že si počínají jako loupežníci...Budovatelský je ale ten úvod, a to nesporně...Ovšem režisér mluvil o tom, že musel na pokyn shora do scénáře např. přiat větu: Vytrhávej plevel i s kořínky, jinak vyroste znovuů, takže některé věci mohli být jaksi poplatné jaksinenápadně...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jestli mu to pomohlo k dosažení nirvány a vymanění se z kola životů a vázanosti na svět, budiž mu to přáno...