U stylovky a tak okrajového auta, jako je Abarth, je těch padesát tisíc zanedbatelný cenový rozdíl, který stačilo jen pokrýt do ceny. Tohle s penězi nemá nic společného...
Jinak tohle je názorná ukázka finanční sebevraždy v přímém přenosu. Což je škoda když vezmu, že mi Abarth byl do tohoto rozhodnutí skutečně sympatickou značkou.
Tohle "auto", které může být za specifických světelných podmínek (slavná "prasátka", jen tedy v daleko větším formátu) likvidátor oči, se dostane legálně na české silnice, zatímco já, kdybych řešil přestavbu auta z předohrabu na čtyřkolku (která se u daného modelu dělala, jen ne v dané specifikaci), tak mám smůlu. No jo, Kocourkov.
Tohle je hodně nešťastný článek.
Z mých zkušeností vím, že slušná ojetina (jinými slovy spolehlivé a jednoduché auto se základní komfortní výbavou jako je klima, centrál a palubák) v akceptovatelném stavu jde sehnat klidně do dvaceti tisíc. Jen to chce lovit v inzercích, vědět co očekávat (případně se nebát pustit a skutečně pustit pár tisíc na první servis či vyřešení důvodu, proč je auto tak levné). Není to snadné tak jak tomu bylo dřív (viz Polo za šest tisíc, které zlikvidoval až další člověk a to tím, že tomu autu skutečně dával bídu), ale při troše odříkání a hledání to stále jde. A taky to není o tom mít co nejnovější auto, v téhle cenové hladině jsou jiné priority.
Jinak s bezpečností (v mých očích) nových aut bych to neviděl tak pozitivně - ze svých zkušeností s asistentem jízdy v pruzích (bojování s autem na okresce) a nouzového brzdění (kdy si auto najednou usneslo, že zabrzdí i když v blízkosti nic není, nová Scala jen tak mimochodem) mohu říct, že to jsou naopak věci, které do mého auta nesmí. Neříkám, že někomu tyhle systémy nemůžou zachránit život, ale stejně tak neříkám, že někomu tyhle systémy nemohou ten život vzít. Krom asistentů bych s vyšší bezpečností aut s největší pravděpodobností souhlasil, byť je to opět individuální záležitost (radši bych boural v osmdesátce z devadesátek než v nějakém rádoby dopravním prostředku jako je Dacia Spring).
Osmdesátdevítku v kabrioletu jsem měl, shodou náhod právě v této lahvové zelené (byť je tam ještě smaragdově zelená a ještě nějaká další tmavě zelená, ostatně barvy jsou zde skutečně zajímavé a jde natrefit na skutečně přitažlivé barevné kombinace), jen tedy měla najeto čtvrt milionu a byla v jiné motorizaci.
Interiér působí naddimenzovaně, vlastně bych tehdy nehádal, že je to (tehdy) čtvrt století staré auto. Vlastně oproti nástupce v podobě A4 Cabrioletu (B6) ten interiér je mnohem kvalitnější.
Jízdně to tedy ale žádná sláva nebyla. Všechny tyhle Cabriolety mají motor "na přední nápravě", kolikrát i před ní. Pokud si ale vyberete některý ze čtyřválců, tak přístupnost je zde fakticky krásná a dodnes dechberoucí. Podvozkově to je takové na kochačku, což je ale očekávátelné. Prostě jde cítit, že je to podvozkově oproti B6ce primitivní.
A co díly? Pokud jde o díly sdílené s normální B3 (technicky je to založené na B3ce kupé, ta u "B4ky" dostala jen facelift), tak to jde vcelku v pohodě sehnat. Pokud jde o některé speciality pro 89 (je jedno jestli kupé, nebo kabrio), tak s tím začíná očistec. Nárazníky a světla s "čočkami", která svítí naprosto krásně? Při troše štěstí sehnatelné. Boční lišty, které po čase rády odstávají? Pokud seženete, tak nové dvacet tisíc, i druhovýroba v háji. Je třeba totiž brát v potaz, že kabrioletů bylo vyrobeno cirka osmdesát tisíc, nejméně z nich byla nějaká modifikace 1.8čky a 1.9TDI AHU (ironií osudu šlo o jedinou osmdesátku, která jej dostala...), pokud nepočítám některé prototypy. Bohužel ve fázi prototypu zůstalo Cabrio s Quattrem.
Po vlastnictví dvou kabrioletů (Audi Cabriolet, Audi A4 Cabriolet) v tehdejší cenové hladině 75-100 tisíc mohu říct jen jedno - shánět kabriolet za pár korun je sebevražda. Kamarád takhle měl Punto v kabrioletu (v cenové hladině toho, co je uváděno zde v článku) a mohu říct, že větší vraždu na kolech jsem dlouho neviděl a už tím tuplem v ničem takovém nikdy nejel.
Známý měl Colta v provedení kupé kabriolet. Shánění specifických dílů je u těchto aut utrpení - druhovýroba minimální (pokud vůbec je), čekací doba (pokud už něco seženete) je vysoká a celkově to připomíná spíš drahý špás než něco, co bych si já koupil. Ta auta jsou levná z nějakého důvodu - buď jejich morální zastaralost, pochybný stav, nebo nemožnost je udržet při životě.
Co z toho vyplývá? Vyberte si kabriolet, na který je momentálně víc než solidní zásoba dílů k dispozici. Zjistěte si, co má dané auto v provedení kabriolet za neduhy a zeptejte se, zda takové auto chcete se vším všudy. Pak vám také s největší pravděpodobností dojde, že je potřeba se pohnout do vyšší cenové hladiny a hledat skutečně pěkné a funkční kousky. Shánějte auta, která nemají přehršel specifických dílů či karosařiny. Někdy se to nezdá, ale některé kabriolety sdílí s ostatními karosářskými variantami naprostý prd (koukám na tebe Audi s 89/Cabriolet, která sdílí část karosařiny s ještě raritnějším modelem 89/Coupé).
Na druhou stranu já na svých autech veskrze řešil drobnosti, které se daly snadno vyřešit. I dnes jde najít slušné nabídky za slušné peníze, ale to jsou spíš takové automobilové ruské rulety na kolech než psané pravidlo.
Spíš je zde jedna věc, která mi vrtá hlavou. Když vjedete do úseku, kde je na takovém měnitelném značení 150 a systém třeba vyhodnotí to, že by vlivem podmínek mělo dojít ke snížení maximální povolené rychlosti na třeba těch 110 a zastaví mě hlídka kvůli tomu, že jedu těch 150 na úseku, kde je najednou 110, jak by se to vůbec řešilo?
Tak je logické, že ten nájezd bude nižší, když u benzínových aut tahají průměr druhá/třetí auta v rodinách a především rekreační vozidla a to jsou kategorie, kde dnes elektroauta bývají málokdy, ne-li vůbec. Sám mám víkendovku, se kterou najezdím do tří tisíc kilometrů za rok. A to věřím tomu, že nejsem ani první, ani poslední.
A mně je zle z aut, která nabízí zbytečnosti a do toho všeho sledují činnost či stav řidiče. Ještě k tomu s aktualizacemi online (které s největší pravděpodobností nepůjde vypnout), které se mi už teď u méně důležitých věcí (než je auto) jeví jako největší zlo (společně s Green Dealem) dnešní doby.
Malé auto má nabídnout to, co se od něj skutečně očekává - důstojný transport po městě a periferiích s příjemnou cenou a spotřebou s tím, co je skutečně potřeba.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Chci vidět v jakém světě bude výuka angličtiny probíhat u prvňáků s nějakým tím užitkem pro ně. Měl jsem možnost vidět jednu z učebnic právě pro první třídu a mohu říct, že větší hloupost jsem opravdu dlouho neviděl, neboť prvňáci se kolikrát ještě v první polovině roku učí písmena v českém jazyce. Vyloženě nesmyslná hloupost a to říkám jako někdo, kdo tohle skutečně vidí a kdo má za sebou vysokoškolské studium angličtiny. Když už na včasnější užití angličtiny tlačit, tak od druhé třídy.