Chci vidět v jakém světě bude výuka angličtiny probíhat u prvňáků s nějakým tím užitkem pro ně. Měl jsem možnost vidět jednu z učebnic právě pro první třídu a mohu říct, že větší hloupost jsem opravdu dlouho neviděl, neboť prvňáci se kolikrát ještě v první polovině roku učí písmena v českém jazyce. Vyloženě nesmyslná hloupost a to říkám jako někdo, kdo tohle skutečně vidí a kdo má za sebou vysokoškolské studium angličtiny. Když už na včasnější užití angličtiny tlačit, tak od druhé třídy.
to je opravdu výhra po městě s manuálem v denních zácpach, 1 - 2 20 metrů a stojím, zase 1 - 2 20 metrů a stojím a dokola to samé. Dělal jsem to přes 20 roků, posledních 30 zásadně automat nejlépe s páčkama pod volantem pro zábavu. Manuální převodovka + spojka už nikdy.
To samozřejmě chápu, po letech prostě k tomu má člověk odpor a automat může mít jako cestu ven z trápení. Ostatně sám jsem si chtěl u víkendovky koupit kabrio ve specifikaci pětiválec právě v automatu jen kvůli tomu, že to takhle na výlety plus město dávalo smysl. Ale pohodlíčko to bylo sakra fajn. U mě je to spíš tím, že beru v potaz i náklady na hodně dlouho dopředu a pro tohle se toho pohodlí i trochu vzdám.
Jen doplním, že jsem ho nevzal ne kvůli automatu, ale kvůli Jetronicům na pokraji smrti.
Úplně všichni prahnou po manuálu při ježdění po městě, s vaším snovým autem byste ovládl trh...
Upřímně v tom nevidím problém a sám bych tomu dal přednost (ostatně to takhle v tuhle chvíli i dělám). Je to jednoduché auto, do kterého bych dvojspojku sám zbytečně necpal. Bohužel doba je pro lidi, co hledají něco takového, zlá a podle toho i ta vymírající nabídka vypadá.
On mluví o padesáti tisících ROČNĚ.
No vidíte, to ročně jsem z toho úplně vypustil. Za to se patřičně omlouvám. To už je potom z toho výsledek fundamentálně špatného systému, který zabíjí alespoň trošku zajímavější část produkce, ergo za ještě plus mínus dostupné ceny. Tak teď jenom doufat, že se z lokálního problému nestane problém globální.
U stylovky a tak okrajového auta, jako je Abarth, je těch padesát tisíc zanedbatelný cenový rozdíl, který stačilo jen pokrýt do ceny. Tohle s penězi nemá nic společného...
Jinak tohle je názorná ukázka finanční sebevraždy v přímém přenosu. Což je škoda když vezmu, že mi Abarth byl do tohoto rozhodnutí skutečně sympatickou značkou.
Střídám Teslu 3 a Kia Niro EV. Obojí je naprostý extrém, KIA neskutečné množství tlačítek úplně všude. Pokud jde o ovládání a nastavování, tak za mě jednoznačně Tesla vítězí protože je tam spousta věcí automaticky včetně třeba výhřevu sedadel a volantu (nemusí se to vůbec zapínat a vypínat), a menu má Tesla mnohem přehlednější. Ono asi záleží kdo ovládání přes displeje dělá a jak u toho přemýšlí.
Pokud někdo tvrdí, že na tlačítka si vše nastavuje po slepu, tak jednoduše lže, je to nesmysl.
Budete se asi divit, ale nastavuju si věci jako klimu a rádio poslepu. I když je pravda, že výběr skladby mi ukazuje palubák.
Ono ve výsledku záleží o jakém autě se člověk baví. Se svým dvacet let starým skanzenem (Audi A4 Cabrio) to dokážu, totéž s dvojkovou Fabií. Čím méně zbytečných funkcí (a méně nesmyslných tlačítek), tím snáz to jde.
Stále to bude smrdět, vibrovat, řvát a jako bonus zaplatíte 5x víc za ujetí km.
Jestli žijete v realitě, kde je každý automobil se spalovacím motorem vykuchané TDI s clonou kouřového granátu, tak se nedivím, že je takto vnímáte. Ve skutečnosti už i blbá Euro 4 (že o tom vím, sám jsem jich měl několik a jednu mám dodnes) nesmrdí a pokud člověk nevolí věci jako jsou tříválce (ještě, nedejbože, v naftě), tak to nebude vibrovat a řvát.
Mimochodem do nákladů se počítají i věci jako ztráta hodnoty a servis vozu. A tam elektromobily, chtě nechtě, prohrávají na plné čáře. V čem, naneštěstí, selhávají moderní auta bez ohledu na pohon jsou povinní "asistenti", kteří jsou spíš na škodu než ku prospěchu věci. A tam už je jedno, zda jde o spalovák, jakýkoliv z hybridů, vodík, nebo elektřinu.
Češi někdy běžně kupovali nové auta?
Někteří ano, ale nebude jich tolik. Ostatně u nás bylo poslední nové auto koupené v roce 2010-2011 (Seat Ibiza ST 1.4, původně byla v plánu i40ka) a to bych řekl, že žádné socky nejsme. Spíš je to konflikt toho, co od auta chceme versus co auto nabídne.
Ironií osudu jsou nová auta dostupnější než kdy dřív právě vlivem operativních leasingů.
Evropské automobilky BYLY nositelem inovací a technických znalostí. Už to ale dávno neplatí. Čínské firmy je dohnaly a předehnaly. Vím, že to tady tak z malého českého rybníčku nevypadá, ale Čína je někde úplně jinde. Jak řekl generální ředitel Fordu:
Nám (na Západě) v elektromobilitě neujel vlak, my stojíme na úplně jiném nádraží.
Možná, že si myslíte, že budeme vyrábět spalovací auta a elektromobilita se nás nedotkne, ale to se mýlíte. Asi tak, jako si myslela Nokia, že její “smartphony” a hloupé telefony jsou konkurenceschopné vůči iPhone. A kde je dneska Nokia? Neexistuje. A stejně tak nebude existovat ani VW, Mercedes, BMW a další evropští výrobci, pokud nezačnou inovovat a nezbaví se neskutečné (interní) byrokratické zátěže, kterou za desetiletí automobilky nabraly.
Evropské automobilky jsou zvyklé vyvíjet auto 4-6 let. Čínské automobilky totéž zvládnou za 18-24 měsíců. V Číně jsou elektromobily od cca 230tis a průměrně stojí kolem 500tis. Čínské automobilky mají nízké marže, bojují o zákazníka.
U nás donedávna nic pod milion nebylo. Ale zato automobilky mají obrovité zisky a nevětší marže mají právě na drahých alektromobilech. A pak se diví, že je za tu cenu nikdo nechce. V Číně stojí VW ID.3 v přepočtu cca 408tis Kč, u nás začíná na 799 tisících. Naprosto identické ID.3. Tak v čem je asi problém?
Elektromobilita je budoucnost osobní dopravy. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu i protestovat, ale to je asi tak všechno co s tím uděláte. Svět se nezastaví kvůli zaprděným čechům s nulovým rozhledem a vizí.
Srovnávat situaci na trhu s automobily s Nokií (která, technicky vzato, stalo existuje) je hodně misleading. Nokia šla dolů vlivem chybných rozhodnutí (a Windows Phonů, díky kterým byla pro mě a další lidi ze samotné podstaty no-go), nikoliv vlivem prázdných nařízení, která ve výsledku prospějí jen odklonu závislosti na Blízkém východě či Rusku (ostatně odkud že bereme ropu a přitom politici brát nechtějí, že?). Naopak z toho vlivem zpracování baterií je v tuhle chvíli dost viditelná závislost na Číně.
Jedno z toho je změna, ze které profitoval spotřebitel. Jedno z toho je něco, z čeho spotřebitel neprofituje.
Teď po povodních, bych jete nekupoval.JEDNOZNAČNĚ nové.
Kolega neprošel technickou s 15 letým vozem(zadní naprava-rezave,shnile, nebezpečné).Řekli, že s tím neprojde,pokud to nespraví.
Zavezl do AAA a prodal za 10000,-
Volali,ať pošle papír,proč neprošlo. Za 3 dny auto s technickou a za110000.........
Tak tři áčka, to je klasika. Prodáno auto (známého) áčkům za 15 tisíc. O dva týdny později totéž auto inzerováno za 45-50 tisíc. Okay, to se dá ještě plus mínus pochopit, ale byla komedie řešit auto koupené u nich s nájezdem, který neodpovídal realitě.
Když si na ten zlatý grál vzpomenu, jak to bývalo hlučný, smradlavý, tvrdý, třepalo se to, a po pár kilometrech mi bylo na zvracení... Na dívání je to pěkné, ale díky bohu za moderní autobusy.
Myslíte SORky, u kterých cestující i při běžném poslechu pozná v jakém stádiu rozkladu či rozpadu ten autobus je? Nebo ty elektroautobusy, které jako nové vržou 3x hůř než Karosácké Irisbusy po dvaceti letech provozu? 😄
Neříkám, že všechny moderní autobusy jsou špatné (moderní beru to, co provozují běžní dopravci), ale kolikrát je to taky takový hit or miss. Crosswaye vnímám jako relativně fajn volbu a zjevně asi to nejlepší, co dneska běžní dopravci v rámci meziměstské dopravy nabídnou.
To jste trochu mimo mísu ! Automobilky se v ničem nevzhlížejí, plní jen podmínky EU a greendalu na který každý stát kývl ! Žádná automobilka to tak nechtěla !!! Mění se díky tomu legislativa a další zákony a automobilky pouze plní zadání úkolu !!! Kdyby na onen greendale nikdo nekývl, vše by jelo dál jako doposud a elektro auty by se ani nikdo nezabýval !
A teď se zeptám, zcela upřímně - jaký přínos pro vlastníky, firmy, i společnost ty elektromobily mají ve srovnání s moderními agregáty, ideálně ve spojení se syntetickými palivy? Já jen, že pokud by trh nebyl natolik pokřiven zelenou ideologií, tak by z toho byl niché, neboť by nebyl smysl se elektromobilitou (znovu a znovu) zabývat.
U nás před 20 lety lidi z vlaků vyhnali a nikdo se k nim nevrací když už každý má u domu 2-3 auta 😉
Já bych se třeba rád do vlaku vrátil, neboť mi to dojíždění skutečně usnadňovalo. A to říkám jako někdo, kdo má auto a možnost s ním jezdit danou trasu za plus mínus podobný čas. Bohužel ceny jízdného jsou již takové, že se mi vyplatí dojíždět autem...
To se to dělají zisky....z dotací....když se vyplatí jezdit i prázdnými vlaky...je úsměvné vidět když brejlovec táhne pět vagónů a jsou v tom tři lidi po celý den...
No vidíte, co já bych za toho Brejlovce s pěti vagóny dal, když na úsek Opava-Český Těšín cpou RegioPanthery, které zase bývají beznadějně přeplněné na úseku táhnoucím se přes celý kraj.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím o tom, ze byste nemohl jít do obchodu a koupit si spalovák
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
No, minimálně si nemůžu jít koupit to, co bych skutečně chtěl. Minimálně tedy jako nové. Jednoduché malé nové auto s benzínovým motorem a bez zbytečností jako start stop, lane assist a všemi těmi otravnými kravinami je prostě neexistující úkaz.
1 odpověď