Stále to bude smrdět, vibrovat, řvát a jako bonus zaplatíte 5x víc za ujetí km.
Jestli žijete v realitě, kde je každý automobil se spalovacím motorem vykuchané TDI s clonou kouřového granátu, tak se nedivím, že je takto vnímáte. Ve skutečnosti už i blbá Euro 4 (že o tom vím, sám jsem jich měl několik a jednu mám dodnes) nesmrdí a pokud člověk nevolí věci jako jsou tříválce (ještě, nedejbože, v naftě), tak to nebude vibrovat a řvát.
Mimochodem do nákladů se počítají i věci jako ztráta hodnoty a servis vozu. A tam elektromobily, chtě nechtě, prohrávají na plné čáře. V čem, naneštěstí, selhávají moderní auta bez ohledu na pohon jsou povinní "asistenti", kteří jsou spíš na škodu než ku prospěchu věci. A tam už je jedno, zda jde o spalovák, jakýkoliv z hybridů, vodík, nebo elektřinu.
Češi někdy běžně kupovali nové auta?
Někteří ano, ale nebude jich tolik. Ostatně u nás bylo poslední nové auto koupené v roce 2010-2011 (Seat Ibiza ST 1.4, původně byla v plánu i40ka) a to bych řekl, že žádné socky nejsme. Spíš je to konflikt toho, co od auta chceme versus co auto nabídne.
Ironií osudu jsou nová auta dostupnější než kdy dřív právě vlivem operativních leasingů.
Evropské automobilky BYLY nositelem inovací a technických znalostí. Už to ale dávno neplatí. Čínské firmy je dohnaly a předehnaly. Vím, že to tady tak z malého českého rybníčku nevypadá, ale Čína je někde úplně jinde. Jak řekl generální ředitel Fordu:
Nám (na Západě) v elektromobilitě neujel vlak, my stojíme na úplně jiném nádraží.
Možná, že si myslíte, že budeme vyrábět spalovací auta a elektromobilita se nás nedotkne, ale to se mýlíte. Asi tak, jako si myslela Nokia, že její “smartphony” a hloupé telefony jsou konkurenceschopné vůči iPhone. A kde je dneska Nokia? Neexistuje. A stejně tak nebude existovat ani VW, Mercedes, BMW a další evropští výrobci, pokud nezačnou inovovat a nezbaví se neskutečné (interní) byrokratické zátěže, kterou za desetiletí automobilky nabraly.
Evropské automobilky jsou zvyklé vyvíjet auto 4-6 let. Čínské automobilky totéž zvládnou za 18-24 měsíců. V Číně jsou elektromobily od cca 230tis a průměrně stojí kolem 500tis. Čínské automobilky mají nízké marže, bojují o zákazníka.
U nás donedávna nic pod milion nebylo. Ale zato automobilky mají obrovité zisky a nevětší marže mají právě na drahých alektromobilech. A pak se diví, že je za tu cenu nikdo nechce. V Číně stojí VW ID.3 v přepočtu cca 408tis Kč, u nás začíná na 799 tisících. Naprosto identické ID.3. Tak v čem je asi problém?
Elektromobilita je budoucnost osobní dopravy. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu i protestovat, ale to je asi tak všechno co s tím uděláte. Svět se nezastaví kvůli zaprděným čechům s nulovým rozhledem a vizí.
Srovnávat situaci na trhu s automobily s Nokií (která, technicky vzato, stalo existuje) je hodně misleading. Nokia šla dolů vlivem chybných rozhodnutí (a Windows Phonů, díky kterým byla pro mě a další lidi ze samotné podstaty no-go), nikoliv vlivem prázdných nařízení, která ve výsledku prospějí jen odklonu závislosti na Blízkém východě či Rusku (ostatně odkud že bereme ropu a přitom politici brát nechtějí, že?). Naopak z toho vlivem zpracování baterií je v tuhle chvíli dost viditelná závislost na Číně.
Jedno z toho je změna, ze které profitoval spotřebitel. Jedno z toho je něco, z čeho spotřebitel neprofituje.
Teď po povodních, bych jete nekupoval.JEDNOZNAČNĚ nové.
Kolega neprošel technickou s 15 letým vozem(zadní naprava-rezave,shnile, nebezpečné).Řekli, že s tím neprojde,pokud to nespraví.
Zavezl do AAA a prodal za 10000,-
Volali,ať pošle papír,proč neprošlo. Za 3 dny auto s technickou a za110000.........
Tak tři áčka, to je klasika. Prodáno auto (známého) áčkům za 15 tisíc. O dva týdny později totéž auto inzerováno za 45-50 tisíc. Okay, to se dá ještě plus mínus pochopit, ale byla komedie řešit auto koupené u nich s nájezdem, který neodpovídal realitě.
Když si na ten zlatý grál vzpomenu, jak to bývalo hlučný, smradlavý, tvrdý, třepalo se to, a po pár kilometrech mi bylo na zvracení... Na dívání je to pěkné, ale díky bohu za moderní autobusy.
Myslíte SORky, u kterých cestující i při běžném poslechu pozná v jakém stádiu rozkladu či rozpadu ten autobus je? Nebo ty elektroautobusy, které jako nové vržou 3x hůř než Karosácké Irisbusy po dvaceti letech provozu? 😄
Neříkám, že všechny moderní autobusy jsou špatné (moderní beru to, co provozují běžní dopravci), ale kolikrát je to taky takový hit or miss. Crosswaye vnímám jako relativně fajn volbu a zjevně asi to nejlepší, co dneska běžní dopravci v rámci meziměstské dopravy nabídnou.
To jste trochu mimo mísu ! Automobilky se v ničem nevzhlížejí, plní jen podmínky EU a greendalu na který každý stát kývl ! Žádná automobilka to tak nechtěla !!! Mění se díky tomu legislativa a další zákony a automobilky pouze plní zadání úkolu !!! Kdyby na onen greendale nikdo nekývl, vše by jelo dál jako doposud a elektro auty by se ani nikdo nezabýval !
A teď se zeptám, zcela upřímně - jaký přínos pro vlastníky, firmy, i společnost ty elektromobily mají ve srovnání s moderními agregáty, ideálně ve spojení se syntetickými palivy? Já jen, že pokud by trh nebyl natolik pokřiven zelenou ideologií, tak by z toho byl niché, neboť by nebyl smysl se elektromobilitou (znovu a znovu) zabývat.
U nás před 20 lety lidi z vlaků vyhnali a nikdo se k nim nevrací když už každý má u domu 2-3 auta 😉
Já bych se třeba rád do vlaku vrátil, neboť mi to dojíždění skutečně usnadňovalo. A to říkám jako někdo, kdo má auto a možnost s ním jezdit danou trasu za plus mínus podobný čas. Bohužel ceny jízdného jsou již takové, že se mi vyplatí dojíždět autem...
To se to dělají zisky....z dotací....když se vyplatí jezdit i prázdnými vlaky...je úsměvné vidět když brejlovec táhne pět vagónů a jsou v tom tři lidi po celý den...
No vidíte, co já bych za toho Brejlovce s pěti vagóny dal, když na úsek Opava-Český Těšín cpou RegioPanthery, které zase bývají beznadějně přeplněné na úseku táhnoucím se přes celý kraj.
Svojí roli bude hrát i velká modernizace vozového parku, která tady nebyla desítky let. Najednou se úroveň cestování dostává na mnoha tratích z 70./80. let do 21. století. Škoda, že to nejde ruku v ruce s modernizací tratí, která by zásadně přinášela větší kapacitu.
Upřímně tu "modernizaci" vidím jako obrovské negativum, kdy modernizované devadesátkové soupravy (se spoustou místa k sezení) a CityElephanty jsou u nás vytlačovány RegioPanthery s jejich naprosto nesmyslnou (a bídnou) ergonomií. O tom, že tyhle soupravy nestačí na úsek, který bere rychlík a který jede defacto přes celý kraj, nemluvě.
O "modernizaci" úseků, kde jsem už asi tak rok nejel bez nějaké výluky, také nemluvě.
Ne tak úplně, kabrio bude (ale s odstupem), o kupé byl menší zájem než sportback, takže to z nabídky v tuto chvíli skutečně vypadlo...
Díky za info. Měl jsem za to, že s tímhle rebrandem půjde kabrio pryč. Každopádně situace s kupé mi připomněla druhou polovinu devadesátek, kdy Audi pohřbilo Coupé na hezkou řádku let.
Velebnosti chce se mi 🤮😆😆 vždyť je to ošklivé jak z venku tak uvnitř, normální motor v tom není a S5 nebo nedej bože RS5 tě sežere na servisu jako kudlanka a ještě si bude mlaskat 😂😂 aby to mělo aspoň trochu slušnou výbavu tak k základní ceně musí člověk vysolit nesmysl atd.atd. Nic proti Audi 😉 svojí A5 miluju, jenže je to kupé 2010 V6 3.2 a to byl svět ještě v pořádku 😉
Oproti tomu designovému hnusu, se kterým přišli u nové A6ky (a dalších nově představených elektrických modelů), je tohle ještě dobrý.
Ale jinak souhlasím a to jako vlastník A4ky v kabriu s 1.8T a dříve osmdesátky v kabriu. Tehdy byl svět ještě v pořádku.
A teď to pohádku o Červené Karkulce? Data nevyuzivate, ale na internet se připojíte 😁😁
Existuje WiFi, existuje eduroam. Možná to chce pro jednou přemýšlet, že Tomáši? 😉
Nebo snad musí mít každý do šestadvaceti iPhone (nebo nějaký telefon v ceně použitelného auta), neomezený tarif, čumět do telefonu a sociálních sítí pětadvacet hodin, osm dní v týdnu (pro ty méně chápavé - hyperbola, nadsázka)?
Je to tak se vším.Třeba auta vyrábíme spalovací a elektroauta, ať si každý vybere jaké chce a na co má.To je samý příkaz ,zákaz.
Chápu podstatu daného příkladu, ale zrovna v daném případě svoboda volby s nátlakem na elektromobilitu (a hybridizaci) doopravdy už hezkých pár let není. Pokud tedy člověk nezavítá na trh s ojetinami.
Znáte takového studenta co není online 24/7?asi těžko
Jo, (nejen) sebe. Data nevyužívám (žádný z operátorů nedokázal přijít s balíčkem, kde bych využil alespoň čtvrtinu toho, co nabízí) a ani je využívat nechci (chci mít klid a prostor pro sebe). Bývalá přítelkyně kamarádky totéž - žádná data, vlastně využívala internet vcelku sporadicky. Dokonce vím o někom, kdo takhle během studia používal výhradně "vajíčko". Takže asi tak.
23
Sledujících
0
Sleduje
23
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Střídám Teslu 3 a Kia Niro EV. Obojí je naprostý extrém, KIA neskutečné množství tlačítek úplně všude. Pokud jde o ovládání a nastavování, tak za mě jednoznačně Tesla vítězí protože je tam spousta věcí automaticky včetně třeba výhřevu sedadel a volantu (nemusí se to vůbec zapínat a vypínat), a menu má Tesla mnohem přehlednější. Ono asi záleží kdo ovládání přes displeje dělá a jak u toho přemýšlí.
Pokud někdo tvrdí, že na tlačítka si vše nastavuje po slepu, tak jednoduše lže, je to nesmysl.
3 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Budete se asi divit, ale nastavuju si věci jako klimu a rádio poslepu. I když je pravda, že výběr skladby mi ukazuje palubák.
Ono ve výsledku záleží o jakém autě se člověk baví. Se svým dvacet let starým skanzenem (Audi A4 Cabrio) to dokážu, totéž s dvojkovou Fabií. Čím méně zbytečných funkcí (a méně nesmyslných tlačítek), tím snáz to jde.