Konečně někdo rozumný, kdo nevidí na "elektrodopravě" jen plusy. Dokud nebude vyřešena výroba (a následná likvidace) baterií, není elektrodoprava závislá na bateriích o nic moc ekologičtější, než spalovací motory, nemluvě (jak je i v článku zmíněno) o tom, odkud se ta elektřina pro nabíjení bere. A solární a větrné zdroje rozhodně stačit nebudou, jsou závislé na počasí, lze to jednoduše spočítat. Navíc, takto získaná elektřina se zase musí někde "skladovat" (pravděpodobně zase bateriová úložiště) .... takže dokud se nenajde jiný způsob "skladování" elektřiny, tak to žádný "zelený" efekt nemá.
P.S.: jsem pro ekologickou dopravu, ale toto zatím nefunguje, jak by mělo, spíš se obávám, že si na tom pár jedinců namastí kapsu
Hurááá, konečně někdo, kdo neleze do prr.... "zelenáčům" s elektromobily, které zatím nejsou natolik dokonalé, aby spalovací motor mohly nahradit. Pro příměstskou a městskou dopravu stačí, ale na delší jízdy nikoliv. Kdo si při pracovní cestě třeba Plzeň -Olomouc (to jezdím já, několikrát do měsíce) může dovolit strávit 2-3 hodiny dobíjením, které mu nikdo nezaplatí. To abych si na běžný výdělek (počítám za 8,5 hod.) udělal 12.hodinovou směnu, chtělo by se Vám?
Opakuji, žádná "umělá inteligence" neexistuje, je to jen výpočetní (a vyhledávací) systém, po letech praxe v oblasti IT (od r. 1986) a jako IT specialista si to mohu dovolit tvrdit. Mám IT společnost 33 let a (původně) jsem programátor, teď vlastním celkem úspěšnou firmu (loňský obrat cca 144 000 000 Kč), takže si myslím, že vím, o čem mluvím
Jen technická: Jde o to, co člověk čte (a jestli vůbec), ale ne o to, v jaké formě, jestli na papíře, nebo na obrazovce. Víceméně vše, co je na papíře, je i na netu, jen to musíte umět najít. A to vám nepíše puberťák, ale "starej" chlap (r. 1967), který se k Internetu dostal až v r. 1987, do té doby (i potom) četl "z papíru". Navíc papírová kniha více zatěžuje životní prostředí, jak je dnes módní zdůrazňovat (nejsem ekolog, proboha, ale je to fakt)
Osobně recykluji a plasty, papír, kov ap. nosím zásadně do určeného kontejneru, ale čistě náhodou, nezdraží zálohování obecně zboží (v lahvích, plechovkách ap.)? Někdo bude muset tento "sortiment" vykupovat, a to něco stojí. Navíc, proč chodit (jezdit) s PET lahví 2km daleko do obchodu, kde mi jí vykoupí, když kontejner na plast mám "za barákem" ....
Jsem sice také skoro nekuřák (příležitostně ke skleničce ap.), ale speciálně v hospodách by mělo být na hospodském, co chce mít za podnik, jestli "nálevnu" - kuřáckou, nebo restauraci orientovanou spíš na jídlo, návštěvy celých rodin ap. A do nálevny by měly mít mladiství (do 18 let) vstup zakázán (to už tady bylo) a měla by být jasně označená jako kuřácká.
Tak jsem zvědavý, až se Vám "rozbije počítač" a servisní technik (jako já) nebude mít jak přijet, protože autobus (tramvaj) už odjel a další jede zítra (pozítří, po neděli), a na elektrokole-koloběžce ani pěšky asi servisní nářadí ani materiál na opravu asi vozit nebudu ... to už asi moc komentářů nenapíšete (na mobilu samozřejmě ano, ale jsou i lidé, kteří se počítačem z domova živí)
Souhlasím, elektromobil není záchrana ekologie, jeho likvidace po krátké době použitelnosti je snad větší "ekologická katastrofa", než běžné automobily se spalovacími motory, které běžně vydrží v provozu 15-20 let. Elektromobil s bídou 5-8 (tedy při normálním nájezdu 20 000km/rok), protože měnit baterie je ekonomicky (i ekologicky - viz. likvidace baterie) nevýhodné ...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Prostě borec, co k tomu víc říct, a navíc v 16 ??? Nemá chybu