Odkaz si najděte v TÉTO diskusi (i to je nad vaše mentální síly?).
A osobních vlaků celkově znatelně PŘIBYLO, opět FAKTA, která zjevně nedokáže pobrat.
A o těch následcích ŽN pro jistotu držíte bobříka mlčení - jak příznačné.
Najděte si statistiky o počtu nehod do roku 1990 a po roce 1990.
Ano, mrtvých lidí bylo více. A víte proč vy chytrolíne? Protože kdysi měl rychlík 10 až 12 vagonů osobáky 3 až 6 vozů. dnes jezdí jen krátké jednotky. Ano, jezdí jich více a po půl hodinách, ale jen u aglomerací.
Pane Holasi, dle vašeho vyjadřování bych vás tipoval na slabšího jedince, který o vlacích a dopravě ví, maximálně to, že vlaky jezdí po kolejích.
Kdybyste si pořádně pročetl diskusi, tak byste v ní hned našel několik odkazů např. na Wiki. Těch nehod prostě BYLO více, a hlavně jejich následky byly mnohem tragičtější než dnes.
"Největší objem nákladní přepravy byl v roce 1988 a nebyl dodnes překonán"
Kdybyste lépe zvládal funkční čtení, tak byste možná dokázal pochopit, že jsem nepsal o objemu NAKLADNÍ, ale CELKOVÉ přepravy. Těch osobních vlaků přibylo výrazně - zejména se zaváděním taktové dopravy. Chce to víc číst a studovat, neostrá trubičko.
Vážně? Přibylo osobní dopravy u aglomerací. Kolik jí přibylo na regionálních tratích? Zatím se akorát ruší, tak tady nemelte nesmysly.
Odkaz jste neposlal ani jeden, ale to se dalo očekávat od inzitního jedince.
". Za socialismu méně nehod než nyní"
Za snadno odhalitelné lhaní vás někdo platí??
A pokud jde o hustotu provozu, tak dnes je naopak větší, protože jezdí mnohem více osobních vlaků než v minulosti.
Doložte mi tedy, že nehod bylo více. Když někoho obviňujete ze lhaní, tak zajisté máte i důkazy.
Pokud je nemáte, tak nemá cenu se planými tlachy pana Holase dále zabývat.
Největší objem nákladní přepravy byl v roce 1988 a nebyl dodnes překonán. Chce to více číst a studovat, pane Holasi.
Jenomže tohle onen pán (pan Janouš) nevěděl; viz jeho odpověď:
Před 30 minutami
Ivo Harák
"Ani, máte pravdu, na Spálově u Železného Brodu, také bylo neštěstí, ale stále jich není tolik v číslech, jako v dnešní době." - takže to asi ironicky nemyslel?
Hezký večer. Akorát nehoda ve Spálově se stala až po revoluci, přesně 25.srpna 1990. Jinak souhlasím. Za socialismu méně nehod než nyní a to byla mnohem větší nákladní doprava a to nejen na hlavních tratích.
Předchozí vlády na železnici vždy šetřily a upřednostňovaly dálnice, které se ale také nijak závratným tempem nestavěly... Až díky Green Dealu, úpravě legislativy o liniových stavbách a vyvlastňování se to podařilo rozhýbat, protože jsou najednou peníze i nástroje proti pseudoeko-aktivistům. No nic, jdu pracovat na těch připravovaných stavbách, abyste se jich konečně dočkal...
Na něčem se shodneme, předchozí vlády na to kašlaly...co se týče dálnic tak D1 také tragédie. Výstavba nových jde ztuha. Na pomoc výstavbě a opravě dálnic byl dokonce zaveden několik let po revoluci dálniční poplatek, který se zvyšuje, ale dálnice se závratným tempem nestavějí. Teprve po několika dlouhých letech se začalo s 3 + 3 pruhy mezi km 194 až 196.
Teprve v posledních letech se pomalu opravuje trať Brno - Kolín, která byla neopravována od pádu socialismu... tady máme velké dluhy a né nějakou VRT.
A to co píšete o Green Dealu...to je úplně to stejné co se dělo za komunistů a bylo silně kritizováno...vyvlastňování, umlčení ekoteroristů... tudíž nic převratného a světaborného.
Ano, běžte pracovat na připravovaných stavbách a byl bych moc rád, kdyby to co o nich píšete byla pravda a ne pouze další plácnutí do prázdna jako v letech minulých.
To, co jsem vypsal, jsou oficiální termíny. Už jsou hotové projekty, někde i stavební povolení nebo získané dotace... To už se nezastaví. Maximálně se to někde ještě protáhne kvůli aktivistům... Některé realizace už jsou i vysoutěžené. Co se týká té Vlárské dráhy - realizace se odkládá, právě proto, že objem přepravy a význam trati klesá. Pokud Vás zajímá VRT, zkuste si o té koncepci zjistit více. Odkaz Samozřejmě, že primární zastávkou VRT bude Brno hl.n., Ale už název té zastávky "Vídeňská" by Vám mohl napovědět, proč budou některé vlaky VRT stavět tam...
Ne všechny vlaky od Prahy pojedou nahoru na Ostravu... Půlka jich naopak bude směřovat na Vídeň... A poloha Brno hl.n. (i po odsunu jižněji) je pořád taková, jaká je... Kdyby trať od Prahy zaústila do Brno hl.n. shora, tak se jezdí úvratí na Ostravu, nebo by naopak byla zastávka VRT někde na severu Brna a vlaky na Ostravu nezajížděly na Brno hl.n... Navíc přivést VRT od Prahy do Brna ze severu by kvůli terénu bylo hodně komplikované a zbytečně nákladné.
Hotové projekty jsou už dvacet let a termín realizace se vždy odsouval, takže to co mi píšete dávno vím, ale nevěřím tomu dokud se nezačne stavět.
VRT, která bude míjet (nové) Brno hl.n. je zcela zbytečná. Zastávka VRT na konci Brna téměř někde v polích je k ničemu. Pokud nežijete v Brně či okolí, tak tohle nepochopíte. Ano, trať VRT na Vídeň se má vyhnout Brnu a směr na Ostravu je v nedohlednu. Zatím spojení Brna s Ostravou je z části po přetížené jednokolejné trati, která zásadnější opravou prošla někdy v druhé polovině 80.let a elektrifikována o pár let později, takže její stav je žalostný.
Takže za mě, prvně udělejme to co je potřeba a posléze si můžeme hrát s myšlenkou na VRT.
P.S. Dávat si sám sobě srdíčka nedělá moc dobrý dojem.
Tak se na to podíváme. Plánované zahájení realizace:
2025: Přerov - Kojetín (zdvojkolejnění a modernizace)
2025: Kojetín - Nezamyslice (modernizace)
2027: Kojetín - Hulín (modernizace)
2027: Vyškov - Nezamyslice (modrnizace)
2026: Blažovice - Vyškov (modernizace)
2028: Brno - Blažovice (modernizace)
Takže příprava dalších staveb se má zastavit, dokud neproběhne realizace těchto? To asi ne... A uzel Jihlava se zpracovává ve vazbě na nový terminál VRT a sjezd z VRT do města.
Netuším, kolik je Vám let a kolik toho pamatujete ale termínů na zdvojkolejnění přerovky za více než dvacet let u dráhy jsem zažil několik. Dokonce na sklonku socialismu když se stavěla dálnice D1 u Holubic, byl most dálnice připraven na dvoukolejku. Takže dokud se nekopne do země můžete operovat termíny jak chcete.
Při pohledu jak je navržena VRT, je to nesmysl. K čemu má být zastávky VRT na Vídeňské? Proč není zapracována do nového nádraží v Brně co se má stavět už také mnoho desetiletí?
Až bude v pořádku a dodělána stávající infrastruktura, aby se dala normálně používat, můžeme pak uvažovat o VRT.
Radši v Brně udělat podpovrchovou tramvaj než nesmyslnou zastávku VRT na Vídeňské.
Vlárská dráha měla svůj význam za Česloslovenska. S rozpadem společného státu upadl význam a vytížení některých dopravních spojení... Pro dálkovou osobní dopravu i nákladní dopravu má větší smysl využít méně klikatou trať přes Horní Lideč. Elektrifikace pro regionální osobní dopravu nemá ekonomicky moc smysl, ale přesto se s ní pořád počítá. Záleží hlavně na místních, jak moc budou trať využívat nebo jak moc budou preferovat auta. Např. regionální trať Šumperk-Olomouc (přes Uničov) je tak vytížená, že byla elektrizována, optimalizována na 160 km/h a ještě k tomu bylo na ní nasazeno ETCS...
Pane Bucha,
Vlára by mohla odlehčit už tak přetížené jednokolejné přerovce. Pokud znáte železniční mapu, tak Vás to hned napadne kudy.
Dále, než nějakou VRT prvně nechme zdvoukolejnit přerovku.
Zelektrifikovat ze Zastávky do Jihlavy a v Jihlavě přímý propoj na Jihlavu - město a tak dál. Až budeme mít v tomto směru spolněno je možno řešit VRT.
To by se ti tak hodilo ty ruský potkane. 😂 Už by to chtělo nové notičky tahleta blbost co nedává smysl už je fakt ohraná
Soudruhu Roháči,
prosím netykejte mi a neurážejte. Já vám také netykám. Mohl bych vás nazvat horšími názvy než vy mě a nebyl bych daleko od pravdy, ale slušnost je základ.
A co nedává smysl? Můžete jít bojovat. Stačí když o to požádáte a pan prezident ČR vám to podepíše. Odhaduji, že se bojíte a strach schováváte za aroganci a drzost.
Válku vyhrávají a ukončují pouze zbraně, ne slova a demagogie. Pokud budeme podporovat Ukrajinu, aby se mohla bránit tak investujeme i do své vlastní bezpečnosti, chráníme tak životy našich rodin, dětí, přátel.
Pokud někdo mluví o tom, abychom přestali Ukrajinu podporovat tak nás akorát táhne do války s ruSSkem, protože až padne Ukrajina budeme dle Putinových slov na řadě ... označil nás za nepřítele, na našem území byl spáchán teroristický čin za nějž jsou zodpovědní rusové, chce obnovit sféru vlivu z dob před 89 kdy jsme byli na rozkaz z Kremlu přes 20 let okupováni.
RuSSko je jediná země na světě, která se otevřené hlásí k nacistické ideologii. V Kremlu se neonacisté střídají jak na nějaké promenádě, když si chodí pro vyznamenání "Hrdina ruska" za zabité Ukrajinské civilisty.
A stejně jako Hitler mluvil o míru pokud dostane Sudety, tak nyní i Putin mluví o míru když mu obětujeme část území Ukrajiny. 2.SV přinesla 60 milionů mrtvých, jsou všichni ti chcimíři a flastenci připraveni nést odpovědnost za miliony mrtvých pokud budeme ustupovat ruSSkému diktátorovi?
Nechci válku, při které budeme muset umírat za nenaplněné ambice Kremelského psychopata. Chci mír v Evropě a proto musí být nacistické ruSSko poraženo.
A proto si pane Roháči vezměte plnou polní a šup do první linie. Tady vaším mlácením do klávesnice a urážením lidí Ukrajině nijak nepomůžete. Ukrajina potřebuje bojovníky a jak to čtu, tak je vás tady dost.
Proto prosím vezměte s sebou i stejně smýšlející "kamarády" z diskuzí na novinkách. Děkuji vám předem.
Vy odmítáte označení kolaborant a pak hazíte vinu na Ukrajinu. Zajímalo by mě, odkud čerpáte informace.
Víte co značí slovo kolaborant? S kým kolaboruji? Jen jsem vám objasnil jeden z důvodů proč Rusko napadlo Ukrajinu. Prosím jasná fakta a ne Vaše domněnky. Napsal jsem někde, že schvaluji agresi? Děkuji.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Z kterého ústavu, Vás prosím pustili k počítači, k "vytváření" těchto nesmyslných hovadin....
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ruprecht...ve večerníčku strašidlo z Kulíkova. Ve skutečnosti pomatenec z místní části Brno - Bystrc.