Jen primitiv může říct, aby premiér místo řízení krizového štábu se na to vykašlal a vzal si lopatu a pomohl vyklidit bahno z jedné garáže...
A Fiala něco řídí? Akorát rozhazuje rukama a vysílá signály. Jen primitiv tam může přijet tak, jak tam přijel on. Ano, měl by se podívat, jak to kde vypadá. Ale měl přijet třeba s kamionem a rozdávat vysoušeče, čerpadla... I tak by to bylo jen symbolické gesto, ale mělo by to aspoň smysl.
Za blbečky má voliče jiných stran...To jste nepochopil? 😄
Já jsem to pochopil, nechápete vy. Nechápete totiž ironii. Jistě,ona si myslí, že blbečci jsou voliči jiných stran. Já si naopak myslím, že blbeček je ten, kdo volil ji. Kdo má aspoň čtyři pohromadě, ji totiž volit nemohl. A právě jen díky blbečkům je tato kreatura u koryta a může škodit naší zemi.
"Neriskoval tedy otec od rodiny, když výchozí relativní tlak 3,3 baru před vjezdem na vrcholek chorvatského pohoří neupravil? Ne, neriskoval, protože samotný (absolutní) tlak v pneu zůstal stejný, tedy nadmořská výška jej neovlivnila."
Autor článku předvedl ukázkové drbání se za levým uchem pomocí pravé nohy...
Ve snaze o vysvětlení v tom udělal takový guláš, až se v těch relativních a absolutních tlacích ztratil sám, natož čtenář. Nakonec to korunoval napsáním pitomosti. Absolutní tlak v pneu sice zůstal (téměř) stejný, ale velikost namáhání konstrukce pneu (i její chování, deformace, pružení, jízdní vlastnosti) je dána velikostí PŘETLAKU, ne nějakého absolutního tlaku.
Takže:
V pneumatice je PŘETLAK. A s tímto jediným termínem si zcela vystačíme - je to to, co jinak nazýváme obecně tlak v pneumatice. Pokud je v pneumatice někde v nížině PŘETLAK 3,3 baru, bude v ní někde v Alpách PŘETLAK řekněme 3,5 baru (a na Everestu skoro 4 bary a v hloubce 33 metrů pod vodou bude přetlak nulový). Pneumatika má dostatečné rezervy jak v pevnosti tak užitných vlastnostech že to není nijak nebezpečné, jen bude prostě přehuštěná o 0,2 baru se vším, co z přehuštění vyplývá.
Ejhle - a je to prosté - někde na vrcholu v Alpách bude - lidově řečeno - tlak v pneumatice o cca 0,2 baru vyšší a tak bude pneu trochu "přefouknutá".
Máte samozřejmě pravdu - autor by měl propadnout z fyziky na základní škole. Pokud by měla být nadmořská výška pneumatikám něčím nebezpečná, pak je to právě tím, o čem se autor domnívá, že nebezpečné není - totiž tím, co nazývá "absolutním tlakem".
Vážený autore, nahustěte si někde u pumpy pneumatiky na 3,3 baru a vjeďte s autem (hypoteticky) do prostředí s tlakem 3,3 baru. Světe, div se - pojedete na zcela prázdných gumách. Dejte tutéž pneumatiku do vývěvy a vyčerpejte vzduch. Přihlásím vás do soutěže o Darwinovu cenu, protože to možná bude poslední věc, kterou v životě uděláte, než vás explodující pneumatika se zbytky vývěvy zabije.
Změny tlaku vnějšího prostředí samozřejmě způsobují změny v přetlaku pneumatik a tedy i v jízdních vlastnostech, jenom to nejsou extrémy popsané výše. Naopak i ve velkých výškách jsou to změny natolik malé, že nemá cenu se jimi zabývat, natož o nich psát nějaké pitoreskní články..
To jsou moudra za všechny prachy - snad nikdo si nemyslel,že třeba na parkovišti Grossglocknerhochalpenstrasse (ten název mne baví) - cca 2.500 m nad mořem - půjdu upustit tlak v gumách !!Jak bych to pak postupně měl dofukovat cestou dolů ?(kompresůrkem do zapalovače každých 200 m výšky?)
A cestou nahoru turbodiesel v letech táhne o něco méně - div divoucí.
Proč dofukovat kompresůrkem? Já při každé cestě z kopce dofukuju zásadně ruční pumpou :-)
Stale to je zaplavova zona. Nemuzete ocekavat, ze kvuli vam se bude nakladne cistit kdejaky potok.
I ten "kdejaký potok" někdo vlastní, takže odpovídá za škodu, který jeho neudržovaný majetek může způsobit. Když váš neudržovaný strom spadne sousedovi na barák, taky se budete hájit tím, že se kvůli souisedovi nebudete nákladně starat o kdejaký strom?
Situace za evakuovanou nemocnicí ještě v r. 2021.
Břehy byly zpevněny masivní kamennou vyzdívkou. Nyní je tam jen odhalená zemina, protože dílo není dokončeno.
Dílo není dokončeno údajně kvůli špatnému geologickému průzkumu. Výstavba prý narazila na nečekané změny podloží. Teď prý nikdo pořádně neví, co s tím, a stavba už nějaký čas stojí.
Ale co je na tom pravdy, nevím. Je to "jedna paní povídala..."
Co jste vlastně tehdy učil a kde, že jsem tak zvědavý? A je ta diplomka někde na internetu?
Učil jsem na VUT a všechno možné. Od matematiky přes programování, počítačovou grafiku, vizualizaci dat, image processing až po expertní systémy. Autorem ani názvem bohužel nemůžu sloužit. Je to už čtvrt století a za čtyřicet let, co jsem učil, jsem vedl těch diplomek asi tak stovku. Matně si jich vybavuju jenom pár, tuto speciálně jako takovou tragikomickou příhodu 🙂
Na internet se to tenkrát ještě nedávalo, jestli to tam někdo nějak dal nebo nedal později, netuším...
Již před povodněmi v roce 1997, skupina hydrologů upozorňovala na příchod tisícileté vody do Prahy. Díky ní, se začaly připravovat protipovodňové zábrany. Díky jiným, nezodpovědným, nebyly dokončeny včas. Prostě jsou na některých zodpovědných místech lidé vyznávající filosofii "po nás potopa". Ta pak přišla. Možná to je i proto, že se na tom nedalo dost vydělat.
Povodí Labe se muselo vyrovnat s tím co způsobilo měkké povodí Vltavy, které se nedokázalo postavit tehdejšímu primátorovi Prahy Igoru Němcovi.
Povodeň v Praze byla v r. 2002. Po povodních na Moravě v roce 1997 jsem vypsal diplomku na téma Modelování záplavových oblastí při povodních, kterou student obhajoval v roce 2000. Jeden ze závěrů byl, že pokud by to přišlo do Prahy, bude pod vodou nejenom Kampa, ale skoro celý Karlův most (bůhví, jestli by vydržel), Karlín, metro atd. Tak jsme to poslali na ČHMÚ a na nějaké pražské úřady. Všichni se nám vysmáli a poslali nás někam...
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
co jim máme říct ? Konkrétně . Kdyby tam nejel budete ho lynčovat, že tam nejde. Když tam jede lynč znovu
7 odpovědí
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je právě to, že chcete jenom něco říkat. Jakékoliv řeči jsou na hov... Když už se chce Fiala podívat, má nechat doma pemiérskou limuzínu a lakýrky a jezdit třeba kamionem. A rozdávat, co je kde nejvíc potřeba (třeba zrovna ty lopaty, anebo čerpadla, vysoušeče...). Tak by ho možná nelynčovali. Jenomže to by musel mít v hlavě mozek a ne řezanku.
1 odpověď