Zelené šílenství holt musí někdo zaplatit. A je to taková darda v bilionech euro, že to zaplatíme všichni, kteří máme to štěstí žít pod diktátem zeleného Německa, které tedy spaluje hnědé uhlí jak o život a má 8x vyšší emise CO2 na kWh než Francie. To jsou paradoxy, co?
Navíc jim pomocí emisních povolenek přispíváme na trojnásobný důchody.
Článek je ukázkou toho jak média (nebo snad presstituti) pracují v žoldu řetězců a oligarchů. Vnucuji lidem myšlenku, že vyšší ceny je nutné akceptovat. Ale proč? Vždyť pokud nebudeme přistupovat na jejich hru, změníme nákupní zvyklosti a pokud to půjde snížíme utrácení, někteří mohou zkusit samozásobení, snížené tržby obchodníky donutí zlevnit.
Tak to nefunguje. Viz např. zvýhodnění na dálniční známku pro LPG auta (je vás moc, výhodu rušíme). FVE - je vás moc, nepřipojíme. Elektroauta a parkování v modrých zónách - je vás moc, rušíme výhodu. Stejně tak pokud si budete pěstovat zeleninu na zahradě - zvýšíme daň z nemovitosti, atd. Šetříte vodou? Zdražíme. Málo topíte? Zdražíme.
Dlouhodobě dumping možný není, takže nebude, navíc bych řekl, že technologická převaha "západu" zatím trvá, Čína vždy spíše kopírovala a zatím to trvá.
Prostě jak píšu , tyhle obavy už jsem zažil 2x a ani potřetí to nedopadne jinak.
To už právě neplatí. Čína kopírovala, teď už je technologicky v EV napřed, navíc skoupila přední evropské designéry (viz např. Jozef Kabaň). Evropa se bude bránit clem na dovoz čínských aut. Jak dlouho se bude bránit nikdo neví, ale konkurenceschopná evropa není a v nejbližší době nebude.
kdysi se někteří děsili, že evropské automobilky zválcují Japonci, pak Korejci a nyní Číňani. Nic takového se nestalo a nestane, ukousnou si kus trhu, ale spíše z Japonského a Korejského.
Nejhorší je smrt z vyděšení.
Já bych si teda Čínské auto nekoupil. Proč bych kupoval kopii, když můžu mít originál.
Třeba proto, že bude o půlku levnější a bude technologicky dál. Rozhoduje se peněženkou.
Jadro je taky bohuzel velmi drahy zdroj - potrebujete malou armadu vysoce kvalifikovanych lidi abyste JE mohl provozovat. Ti lidi pak chybi jinde, netvori nikde hodnotu v prumyslu, jen drepi v elektrarne.
Oproti tomu větrník, kdyz uz stoji, tak nic moc nepotrebuje. Jednou za pul roku na nej kouknou dva chlapi v monterkach a udelaji udrzbu.
A ta rozvodná síť, transformátory a všechno co je za větrníkem nevyžaduje obsluhu? Skutečnou otázkou je, jaká je cena větrné energie za kilowatthodinu, když nefouká vítr a nesvítí slunce.
81
Sledujících
0
Sleduje
81
Sledujících
0
Sleduje
Jestli sledováním polohy myslíte GPS, tak snad na tom někoho nenapadne stavět zabezpečovací systémy na železnici 🙂
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne, nemyslím GPS z roku 1979.
1 odpověď