V článku se hodně mluví o demokracii a svobobě. V minulém režimu jsem zažil pěkných pár let, tak mohu porovnávat. Osobně si myslím, že nesvoboda se nám od začátku desátých let začná vracet, plíživě a nenápadně. Zatímco z východu totalita přišla tvrdě a násilně, tak ze západu, odkud jde nyní, přichází prostřednictvím EU byrokratů a různých aktivistických menšinových uskupení po malých krůčcích, ale o to systematičněji. Obecně mají evropské špičky i tyto organizace neomarxistický nádech. Hlavní jejich témata jsou boj proti CO2 (green deal), podpora neřízené migrace a označovaní opozice, která by je mohla ohrozit nebo s nimi nesouhlasi za extrémisty - rasisty, šovinisty, fašisty apod. V neměcku o těchto tématech běžní lidé veřejně nemluví. Jak mi řekla kamarádka, která tam dlouhodobě žije, mají němci strach se k tomu odmítavě vyjadřovat, aby kvůli tomu neztratili práci a společenský kredit. Začíná se to čím dál víc podobat milému režimu, kdy se také nálepkovalo. Jsem rád, že u nás svůj názor vyjádřit (zatím) můžeme, ale mám strach, že i u nás se to změní. Od této paní bych čekal, že se tím z titulu své funkce bude zabývat, bude na to upozorňovat, ale to se asi nestane. To by asi o tu svoji funkci mohla přijít, tak jak se to dělo za komoušů, když někdo rebeloval. Takže zase paralela.
Včera na ČT24 v 21:30 brebtali ve studiu Hladík, Bursík a Brabec - diskuse eletroautech. Ti první dva, že ty limity EU na produkci elektromobilů jsou OK a automobilky si za své problémy můžou samy, protože dost neinvestovaly, ujel jim vlak a v zájmu boje proti CO2 jsou cíle EU správné a zůstanou, atd. Hromada šílených zelenoneomarxistických keců bez jakékoliv ekonomické reflexe. Pošlete jim někdo prosím tento článek - hlavně tomu Hladíkovi, to je hotovej zelenej uchyl. Ať pochopí, že proti CO2 lze bojovat smysluplně a ne umořením Evropského autoprůmyslu, který bude muset produkovat elAuta, které lidi prostě nekupují a jejich masová výroba je ekonomická sebevražda.
Stávající systém podporující migraci, generující extrémní byrokracii a regulace, který povyšuje jakoukoli odchylku a bizarnost nad normu, který podporuje práva menšin vyhýbajících se práci, není dlouhodobě udržitelný nikde. Ani v USA, ani v EU.
Tak přesně tam se nám naše EU během dvou dekád dopracovala. Mám obavu, že nevratně :-(
Kdyby nebylo Rusů tak ty hlouposti nepíš .
Kolik padlo vojáku USA za 2 sv ?
320 tis
A vojáku Ruska 22 mil
To jenom pro pořádek kdo jak bojoval s Fašisty
To spíš dokazuje jak si Spojené státy vážily života svých vojáku a jak SSSR svoje lidi nechala často úplně zbytečně po tisících zabíjet. Myslím, že současné rusko k tomu má podobný přístup.
Dobrý den pane Pudile,
z důvodů, které uvádíte jako negativum jsem vozidlo pořídil jako pozitivum.
Vysoké provozní náklady skutečně EV nemá pokud máte přístup k domácí nebo firemní zásuvce. Jsem na spotových cenách a dobíjení EV je radost.
Dnes konkrétně mezi 12-15h je průměrná cena na spotu 0,48Kč za KWh. Během 3 hodin si dobiju 33kw baterii což mi vystačí na cca na 250km. Celkové náklady na toto dobíjení včetně distribučních poplatků mě vyjdou na necelých 70CZK.
Za kolik ujede běžný automobil 250km? Při spotřebě 5 litrů a ceně řekněme 35CZK to máte = 437,5CZK
Dlouhá doba nabíjení? - vůbec neřeším. Nabíjení mi zabere 30vteřin, než vozidlo připojím do zástrčky a nastavím čas nabíjení.
Vysoká cena už také ne. U vozidle nad 1 Mil CZK máte cenovou paritu ba naopak EV je levnější pokud porovnáte stejnou výbavu a stejnou výkonost motoru. Zůstatková hodnota mě netrápí vozidlo nekupuji abych jej prodával. Dojezd opravdu neřeším. WLTP mám cca 515km, což takové trasy nejezdím . Maximálně na jeden zátah ujedu 300km a to je dojezd více než dostatečný.
Nízkoenergetický dům mám, investuji peníze na důchod a další věci.
Též spadám do tzv "střední třídy". Je to o prioritách každého, kdo do čeho investuje. Já nekouřím, nepiji, nekupuji zbytečnosti jako předražené dovolené, luxusní drahé oblečení apod. Investuji pouze do nutných věcí a produktů které mí sníží celkové náklady což je např EV.
Ročně najezdím 90tis km. Roční náklady na provoz Ev mě vyjdou do 30tis CZK (Kombinace spot + FVE). U spalovacího vozu bych byl kolem 250tis ročně při stejném nájezdu ( palivo + nákladnější servi
Pán najede na denně max 300km, ale ročně má nájezd 90tis. To by po odpočtu víkendů vycházelo na denní nájezd 345km. Nabíjí v době mezi 12-15 za levno. Vzhledem k nájezdu bych ale čekal, že s tím autem někde musí být (na cestě) a ne čekat doma na tu výhodnou cenu. Tady něco nehraje :-o
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Budíček to bude maximálně pro ty zkostnatělé managery. Elektromobily prochází bouřlivým vývojem zejména v Číně, kde si na obrovském trhu konkuruje přes 100 automobilek.Za takových deset až patnáct let bude Čína chrlit obrovské množství BEV, které budou výkonnější, mnohem ekonomičtější i levnější. Po spalovacím motoru ani pes neštěkne. A Evropa i Japonsko na to budou zírat s otevřenou pusou.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak Čína bude za 10-15 automobilová velmoc, ta je jasné. Ovšem, jak to bude vypadat s auty v EU netuším. Během dekády se ale určitě vypne většina tepelných elektráren v EU, postaví se max tak 1,2 jaderné. Ty je nanahradí ani náhodou. Většina zemí EU už teď deklaruje že do 5 let bude muset elektřinu dovážet. Mezitím přibude hromada tepelných čerpadel, k tomu i elektromobily. Jen bude možná problém do nich v kritickou dobu (od listopadu do března) sehnat šťávu. Možná, že za ty spalováky ještě budem rádi.