Každý patnáctý učitel je v současnosti ředitel.
To si myslím, že docela vystihuje problém, který ve školství máme. Teda ještě to, že za posledních 8 let se rozpočet mšmt zdvojnásobil, ovšem zdvojnásobení efektivity chybí.
Je třeba v tomhle ohledu něco udělat a to rychle. Idyla venkova, že na každé vesnici je škola je dávno přežitá, potřebujeme větší školy, které ovšem nabídnou také kvalitnější vzdělávání.
Nejsem moc obhájce Maďarska v mezinárodní politice, ale zrovna v případě Izraele jsme spolu s Maďarskem největším obhájcem jeho akcí v Gaze. Stačí se podívat na výsledky hlasování OSN, z Evropy jsme se v některých případech postavili za Izrael jen my, Maďaři a Rakušáci.
Takže v tomto případě bych sjijjárta úplně nepovažoval za slouhu teroristů.
Mezi Brnem a Přerovem se příští rok nezačne stavět VRT, ale začne se zdvojkolejňovat ostudná jednokolejka + se zvýší traťová rychlost až na 200 km/h. To ale není podle klasifikace vysokorychlostní železnice (250+ km/h). Navíc se začnou teprve úseky u Přerova, ale úseky u Brna, které chybí nejvíc, se začnou dělat až na konci dekády.
Rozhodně neříkám, že za všechno může vláda, která je u vlády 2,5 roku. Ale když teda ví, že máme nejdelší a nejkomplikovanější povolovací procesy, proč s tím něco neudělají? Pan Křeček je, pokud se nepletu, poradce premiéra, tak proč neřekne, co přesně by zrychlilo výstavbu, dal bych ruku do ohně, že stejně existuje nějaká pracovní skupina na debyrokratizaci. Ostatně současná vládní garnitura určitě měla před volbami v programu zrychlení stavebního řízení.
Ale zřejmě to dopadne jako vždy a budeme vymýšlet stále nové zákony, aby úředníci měli co (ne)dělat. Aspoň, že se staví dopravní infrastruktura, to je jediné pozitivum.
V této diskusi je spousta nářků o tom, jak se rodí málo dětí a že se peníze dávají radši zbrojařům a občas za to může i asociální Fialova vláda.
Tak vážení, to kolik se narodilo v posledních 2 letech dětí je zcela irelevantní v diskusi ohledně důchodů ve 30. a 40. letech, protože tyto děti začnou do systému přispívat až někdy kolem roku 2050 a to už bude víceméně po problému. Nízká porodnost se měla řešit na přelomu století.
My všichni z Brna víme, že to tam je naprostá katastrofa. A raději ani nechci vědět, co se stane až se dokončí D35 ke Svitavám (už se staví) a D11 do Polska. V tu chvíli všichni Poláci, co pojedou na jih, si budou zkracovat cestu přes 43.
A potom se najde skupina NIMBYstů z Bystrce, kteří se bojí o své pohodlí, i když by tudy vedla dálnice v tunelech a tubusech. A takhle tady doháníme západní Evropu 🤣.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jenom pro ty, kteří zde tvrdí, že je to dílo AB, tak AB si myslí že napravo od Břeclavi je pár kilometrů do Vídně a doleva je Varšava.
Tady jde kredit za Radkem Mátlem z ŘSD.