Ano, konečně se staví. Vzorem nechť je D4, v porovnání se zbytkem staveb jsou to dva odlišné světy. Na D4 se pracuje takřka nonstop a stavba roste před očima. Ostatní skýtají pořád stejný obrázek. Pár bagrů , sem tam se toulá bloumající osamocen dělník a boží klid... PS: kdy PROBOHA bude dokončena D1? Úsek Říkovice (Přerov) je obří ostuda, na ten čeká celou věčnost nejen celá ČR, ale i zbytek Evropy jedoucí severojižně. Zde o tomto špuntu nepadlo ni slovo!
Dálnice kolem Přerova bude hotová na přelomu 25/26 - řsd jedná o urychlení
Každý patnáctý učitel je v současnosti ředitel.
To si myslím, že docela vystihuje problém, který ve školství máme. Teda ještě to, že za posledních 8 let se rozpočet mšmt zdvojnásobil, ovšem zdvojnásobení efektivity chybí.
Je třeba v tomhle ohledu něco udělat a to rychle. Idyla venkova, že na každé vesnici je škola je dávno přežitá, potřebujeme větší školy, které ovšem nabídnou také kvalitnější vzdělávání.
Nejsem moc obhájce Maďarska v mezinárodní politice, ale zrovna v případě Izraele jsme spolu s Maďarskem největším obhájcem jeho akcí v Gaze. Stačí se podívat na výsledky hlasování OSN, z Evropy jsme se v některých případech postavili za Izrael jen my, Maďaři a Rakušáci.
Takže v tomto případě bych sjijjárta úplně nepovažoval za slouhu teroristů.
Mezi Brnem a Přerovem se příští rok nezačne stavět VRT, ale začne se zdvojkolejňovat ostudná jednokolejka + se zvýší traťová rychlost až na 200 km/h. To ale není podle klasifikace vysokorychlostní železnice (250+ km/h). Navíc se začnou teprve úseky u Přerova, ale úseky u Brna, které chybí nejvíc, se začnou dělat až na konci dekády.
Tady někdo papal vtipnou kaši. Řízení EA, projekt, územní rozhodnutí, stavební povolení, výstavba. Toto vše trvá v Čr 15 až 20 let. No a oni prý budou otvírat severní část mezi D7 a D8 v roce 2030 🤣🤣🤣
Tak územní a stavební řízení bude u těchto staveb už spojené v SPP, takže jenom jedno povolení stačí a EIA je na MŽP od minulého roku, v nejbližších měsících by mohlo být kladné stanovisko. Ten rok 2030 je optimistický, ale není nereálný.
Tam jde hlavně to že chtějí stavět na zelené louce . Kdyby byla snaha to postavit na nějakém Brownfieldu bylo by to určitě schůdnější.
Dobře, tak teda zkuste najít brownfield, který se rozlohou aspoň přibližuje k těm 300 ha, s přímým napojením na dálnici, vysokým napětím a regionem, kde je vysoká nezaměstnanost. Hodně štěstí.
Spalo? Datové schránky, portál občana, elektronické dálniční známky atd. Vše se realizovalo v době AB
Tak pokud dobře vím, tak datovky byly ještě před Babišem, elektronické dálniční známky, ok, jedna z mála věcí, které se podařila, ale zase je třeba si u tohoto vzpomenout na megaskandál ministra Kremlíka - tendr za půl miliardy. Portál občana je pro mě naprosto chaotický, protože máte ke každému úkonu jinou aplikaci, mám takhle v mobilu asi 3.
A dál co? Po Babišovi zůstala zastaralá datacentra, kvůli kterým měly třeba e-občanky na začátku roku problémy. Zato po ani ne třech letech 5K je digitalizované přijímání na střední školy, portál dopravy - přepis auta, body, digitalizuje se stavební řízení bez ohledu na to jestli to bude od 1.7. nebo od konce roku, mají být digitální dávky, e-občanky. Nejsem žádný super fanoušek vlády, ale tohle jsou fakta, že digitalizace se konečně rozjela.
Nějak se to těm Pirátům nedaří. Jejich heslem bylo "Pusťte nás na ně". Nyní je jasné, že měli na mysli státní pašalíky a peníze. Na státní penězovod je napojená víc než polovina členů Pirátů.
Digitalizace měla být jejich parketa. Jak to dopadá, vidíme. Bartoš se tváří sebevědomě, ale na Stavebních úřadech už propadají hrůze, jak v praxi neověřený experiment dopadne. A jak je vidět, mají stejnou hrůzu i ti, kteří staví.
P.S. Jinde se píše o tom, jak hodlá Bartoš řešit nedostatek bytů. 200 nových úřednických míst za státní peníze. E-občanka stála půl miliardy a moc toho neumí. Navíc nebude kompatibilní s celounijní.
Takové katastrofické scénáře se tady šířily i před elektronickými přihláškami na střední, že ředitelé nic neviděli, bude to katastrofa. A nakonec to dopadlo dobře i přes “porodní bolesti.” To stejné bude tady, státní správu je potřeba digitalizovat, ale s tím se tady bohužel 10 let spalo.
Rozhodně neříkám, že za všechno může vláda, která je u vlády 2,5 roku. Ale když teda ví, že máme nejdelší a nejkomplikovanější povolovací procesy, proč s tím něco neudělají? Pan Křeček je, pokud se nepletu, poradce premiéra, tak proč neřekne, co přesně by zrychlilo výstavbu, dal bych ruku do ohně, že stejně existuje nějaká pracovní skupina na debyrokratizaci. Ostatně současná vládní garnitura určitě měla před volbami v programu zrychlení stavebního řízení.
Ale zřejmě to dopadne jako vždy a budeme vymýšlet stále nové zákony, aby úředníci měli co (ne)dělat. Aspoň, že se staví dopravní infrastruktura, to je jediné pozitivum.
V této diskusi je spousta nářků o tom, jak se rodí málo dětí a že se peníze dávají radši zbrojařům a občas za to může i asociální Fialova vláda.
Tak vážení, to kolik se narodilo v posledních 2 letech dětí je zcela irelevantní v diskusi ohledně důchodů ve 30. a 40. letech, protože tyto děti začnou do systému přispívat až někdy kolem roku 2050 a to už bude víceméně po problému. Nízká porodnost se měla řešit na přelomu století.
Bystrc proti není, ale obce dal na sever včetně Boskovic.
Než budete chtít příště argumentovat, tak si prosím najděte nějaké relevantní zdroje, to co tady píšete je absolutní blábol. Proč by jako lidé z Boskovic proti stavbě protestovali? Protože budou za 40 minut v Brně místo dnešní víc jak hodiny? To asi ne že. Osobně znám lidi z okolí Boskovic, kteří každoročně chodí pochod za R43.
Pes je samozřejmě zakopaný u NIMBYstů v Bystrci, kde si mimo jiné staví místní politici kampaň na blokaci stavby. Viz. „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko.” To je třeba úsek, který se Boskovic vůbec netýká.
Odkaz - sídlo mají kde? V Bystrci samozřejmě
My všichni z Brna víme, že to tam je naprostá katastrofa. A raději ani nechci vědět, co se stane až se dokončí D35 ke Svitavám (už se staví) a D11 do Polska. V tu chvíli všichni Poláci, co pojedou na jih, si budou zkracovat cestu přes 43.
A potom se najde skupina NIMBYstů z Bystrce, kteří se bojí o své pohodlí, i když by tudy vedla dálnice v tunelech a tubusech. A takhle tady doháníme západní Evropu 🤣.
342
Sledujících
1
Sleduje
342
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Hejtman Grolich je správný týpek. Bývalý stand-up komik vyskakuje z každého otevřeného okna na internetu, jeho plakáty je vytapetovaný Jihomoravský kraj a přesto, že se cpe při každé příležitosti do televize a snaží se působit tak, že povodně nejvíc zasáhli jeho kraj a on jim ve dne v noci čelí má čas v článku popsaná videa.
Grolich i Fiala dostali otázku, proč nebyla dostavěna protipovodňová opatření v Brně na Svratce, která měla už rok stát. Pokud by stála, nemusela by se evakuovat Nemocnice Milosrdných Bratří. Oba nereagovali a odvedli řeč jinam. Jak by ne. On to měl v gesci i Hladík (KDU), Grolichův spolustraník a nyní ministr ŽP. Psalo se o tom nedávno na SZ.
Dost mi vadí, že jdou některá média na ruku vládním stranám, jejichž politici využívají i povodně ke svému PR a podsouvání antibabišovské kampaně.
10 odpovědí
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A co když ta prezentace v médiích je díky dobře udělané práci v kraji. Já bych třeba tak moc rád viděl například hejtmana ZLK za ANO, ale on nic nedělá, nebyla jediná tiskovka, ale problémy s vodou v kraji samozřejmě byly. Stejně to je s Bělicou, kterého museli ‘aktivovat’ až ministři ŽP a zemědělství.