To se ta trouba zapíná zevnitř? Nechce se věřit, že by lezla do zapnuté trouby a ta se náhodně uzavřela. Hrozná a hlavně naprosto zbytečná smrt asi ne moc bystré ženy.
Zapnutá trouba ještě nemusí znamenat horká trouba. Mohla jí čistit a přitom chtěla ušetřit čas, protože rozehřátí spirál nějakou dobu trvá, tak jí spustila ještě před ukončením čištění. Ale zapomněla, že zevnitř nejde otevřít. Samozavírací dveře mohou zabraňovat zbytečným únikům tepla a také usnadňují práci pekařům, když s ní manipulují. Prostě mi to až tak nelogické nepřijde. Každopádně předpokládám, že nějak porušila bezpečnost práce. Ono je to jednoduché takový případ komentovat s opovržením, ale pokud nepracujete v průmyslu, tak si rizika vůbec neumíte představit. Tím spíše, pokud byste byl pod jakýmkoliv tlakem (provozním, časovým, či od nadřízených).
Problém je, že se to ladí spousty let a doladěné to není. Pouze se objevují další a další problémy.
Systém zabezpečení, který máme doposud, je dostačující, pokud strojvedoucí dělají, co dělat mají - věnují se jízdě, sledují návěstidla.
ETCS není všespásné, jak nám všichni vtloukají do hlavy, ale rozhodně je to zabezpečení na vyšší úrovni. Bohužel v některých místech není dostatečný radiový signál a tedy není funkční v úrovni 2, jak by mělo.
Co se týká vozidel a instalace ETCS do nich, to je kapitola sama pro sebe. Nainstalovat a schválit ETCS je projekt na 3-5 let. Ti, kdo se tedy nezačali tímto zabývat v roce 2020, mají dnes velký problém. Problém však mají i ti, kteří už mají nainstalováno a schváleno do provozu, protože probíhají neustálé úpravy SW. Každá úprava se musí schvalovat a to není jednoduchá a levná záležitost. My ETCS montujeme a schvalujeme. Není to úplně jednoduchá záležitost, když si výrobce ETCS na Vás dělá vývoj.. Jinak to ani nejde. Jste jeho pokusný králík. Proto ETCS má takové problémy. Času na přechod bylo hodně, ale i přes intenzivní vývoj je to málo.
Nerozporuji vase tvrzeni, ale podle mne je jizda na oci nebezpecna, protoze kazdy dela chyby, viz. Pardubice. Je dobre, ze se zavadi alespon nejaky dohled firu.
Funguje skvěle, když zastavuje vlaky, které zastavovat nemá. Zkuste si přečíst článek pod kterým komentujete, než se budete vyjadřovat 😄
Pokud se ztrati mobilni signal, system na to reaguje. Jasne, ze by se nemel ztracet, ale vse nove zavadene ma problemy. Pockejme na vyhradni provoz a dejme tomu cas.
par minut se určitě nijak neprojevi. Protože dnes neni nic nemožneho ani hodiny zpožděni
Myslím, že je třeba rozlišovat, proč k tomu či onomu zpoždění došlo. Pak se teprve ukáže, kdo za to může, který dopravce má vlaky spolehlivé, který jezdí přesně na minutu a kterému na přesnosti nezáleží, pro nějž pět či deset minut nic neznamená. Každý nechť si odpoví sám. Já v tom mám jasno a podle toho jezdím. Pak jsou zpoždění zaviněná tím mým konkrétním dopravcem prakticky nulová.
Funguje tak, že zastavuje, když nemusí. Funguje tak, že vozidlová část občas neví, kterym směrem vozidlo jede, ETCS se proto musí resetovat. Pohyb vozidla s ETCS je sice bezpečný, ale nemusi být vůbec plynulý. On nemusí být žádný. To je celý ten problém. Myšlenka dobrá, ale bohužel to má mouchy.
Věřím, že se to vychytá. Cokoliv se nasazuje poprvé, vyžaduje odladění. Dejme jim čas. I politik má 100 dní hájení. A výhradní provoz ETCS začne až v lednu, ačkoliv na koridoru se tak už jezdí... Rozhodně v tom vidím nezanedbatelné klady, protože dosud se jezdilo převážně jen "na oči" - konečně je tu systém, který fíry ohlídá. Kdyby ETCS fungovalo dřív, nemuselo dojít v nehodě v Pardubicích.
Japonci to mají také zabezpečené a jezdí na vteřiny. U nás je ve všem problém.
Kupka by měl jet na stáž.
Asi máte jinou cestovatelskou zkušenost než já. Soukromí dopravci se opravdu snaží jezdit včas, např. Leo má vlaky Flirt až neskutečně spolehlivé. Jenže na zpožděních se nejvíc projevují mimořádnosti a omezení na trati ze strany SŽ.
>Jedna část zabezpečovače ETCS..., je uložena mezi kolejemi, druhá v přední části lokomotivy. Mezi sebou komunikují pomocí mobilního signálu.
Autor v tom má trochu guláš:
Mezi KOLEJEMI není nic. Balízy jsou mezi KOLEJNICEMI.
V přední části lokomotivy opět není nic. Ve strojovně je (obvykle) umístěn rám s technologií, na střeše vozidla jsou antény, pod vozidlem (obvykle mezi podvozky, kde se najde kus místa) je umístěn radar a balízová anténa. Na stanovišti strojvedoucího je displej.
No a to "mezi kolejnicemi" a "na mašině" spolu NEKOMUNIKUJE pomocí mobilního signálu, ale rádiovým signálem na úrovni 4/27 MHz.
Mobilním signálem (900 MHz) mezi sebou komunikují vozidlo a traťová ústředna.
O tom, že jsou balízy i ve skupinách a že mohou být i s proměnným kódem, raději ani nemluvit. S těmi kolejemi bych to ještě bral jako neznalost podobnou jako semafor-návěstidlo či červená-stůj, ale to zastavování vlaků je vlastně pozitivní stav. Protože když něco nefunguje jak má, je dobré, že na to systém náležitě reaguje. Podle mě to jsou drobnosti, porodní bolesti nového systému. Věřím, že se to časem vychytá.
Mně připadá, že v dnešní době musí být nově zaváděne systémy především pořádně drahé a také celkem málo funkční. Viz různé informační systémy státní správy, je to pořád dokola.
Kdyby bylo ETCS v provozu o necelý rok dřív, nedošlo by k nehodě v Pardubicích. Nastudujte si, jak ETCS funguje a pak, pokud jezdíte vlakem, za něj možná budete dokonce i rád. Já tedy jsem. A těch pár neplánovaných zastavení denně? Při mých cestách se to občas děje také a nikdy s tím není problém. Dvě minuty + rozjezd se u vlaků rozhodně nijak významně neprojeví. Zásadně víc se projevují různá omezení (např. jízda po jedné koleji) při stavebních pracích na infrastruktuře železnice.
nemate pravdu, samoobslužky v lidlu jsou naprosto v pohodě - jedina nutná asistence - potvrzení věku.
JInak za mě nej scaner (kaufland, terno) nakup primo do tašky, zaplatim a mizim.
Mám uživatelskou zkušenost takovou, jakou mám. Předevčírem nepobraly obyčejné vody v sixpacku - zřejmě má váha problém s váhou igelitu, v kterém jsou zatavené, ale nejde jen o vody. Dále docela často nevyhodnocuje správně pečivo v sáčku. A už se mi i stalo, že se totálně zablokovala a obsluha musela nákup zresetovat a já začít znovu. Prostě u nás ve městě to tak je. Nemám v úmyslu psát nepravdy, proč taky. Lídl obchod je mi sympatický a chodím do něj nejraději, ale poslední dobou u nás obsluha samoobslužek sedí na kase - zpočátku byla přítomna neustále, ale nyní je to prostě tak. A když je problém, musíte čekat... A s těmi obrázky je to pravda, však se podívejte sám - už nevím, které konkrétní pečivo, ale na obrázku je tak prťavé, že by si na to člověk musel vzít lupu. Hlavně že ho vyfotili na tácku s celým táckem. To už Billa má samoobslužku lepší, skvěle se tam zboží vyhledává. Ale uznávám, že to může být zkušenost z konkrétního města a vy můžete mít opačnou, ačkoliv software by snad měl být ve všech kasách stejného prodejce stejný.
Lídl má bezobslužné pokladny tragické. Neustále vyhodnocují špatnou váhu zboží. Občas i několikrát při jednom nákupu. Dále je problém se stornem celého nákupu, když ještě chcete něco dokoupit nebo zboží vyměnit za podobné, pokud jste se přehlédli s akční cenou) - prostě to nejde. A obsluha samoobslužných pokladen často sedí na pokladnách s pásem (u nás), takže dočkat se jí při chybách je většinou na dlouhé čekání. Zpočátku to u nich bylo super, ale po poslední aktualizaci softwaru pokladen je to tragédie včetně nejasných obrázků zboží (když zrovna nevíte, jak přesně se např. pečivo jmenuje). Jednoznačně nejlepší je u mě Globus a jeho čtečky.
Tahle kauza byla obrovskou příležitostí pro tu pojišťovnu.
To pravidlo je naprosto pochopitelné jako pojistka proti podvodům. Tady s největší pravděpodobností o podvod nešlo a může se to stát vlastně kdykoliv, komukoliv. V pondělí se pojistíš a v sobotu nezávisle na tobě nastane situace, před kterou ses pojistil.
A i když se ti poškození nakonec jinou cestou k potřebným penězům dostali, vzhledem k okolnostem zůstane jistá pachuť směrem k té pojišťovně.
Kdekdo po záplavách pomohl, pomáhá a ještě pomůže svým časem, energií, penězi. A lidé to ocení.
Za mě ta pojišťovna mohla (nebo možná měla) zároveň s vyhlášením, že tu částku poškozeným opravdu nevyplatí, vydat prohlášení, že okamžitě stejnou (nebo třeba i vyšší) částku posílá na pomoc s úhradou škod po povodni. Například Základní škole v České Vsi.
Mohla to být pro pojišťovnu ohromná reklama (za reklamy v televizi dá jistě mnohonásobně víc), kdyby vyplatila alespoň něco nad rámec smluvního vztahu. Pak by to bylo pro ní u mě velké plus, až bych potřeboval něco svého pojistit...
Doufám že ta holka vysoudí pořádné odškodné protože má pokažený život. Plus ušlé peníze ze zaměstnání. Taková nedbalost ale vždy má konkrétního viníka, za ty kanály odpovídají konkrétní čety PVK, konkrétní vedoucí a vedou o tom záznamy, v tomto případě někdo pochybil, když tam byla dřevěná deska takovou dobu.
Souhlasím, deska je dokázaná leteckými snímky. Zdá se, že VaK v oblasti bezpečnosti svých zařízení nekonaly jak měly. Dívce přeji vysoudit vysoké odstupné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Aby se sama upekla a bylo to sebevražda je hloupost. Někdo ji tam prostě uzavřel a zapnul program....
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A co když jí uvnitř postihla zdravotní indispozice? Co když dveře nejdou zevnitř otevřít? Co když je tam běžné a povolené zapnout troubu a ještě pak uvnitř něco dělat (přeci jen rozehřátí spirál nějakou dobu trvá)? Víte o tom něco víc? Jak se tam naváží pečivo, jakého druhu je trouba? Pracujete vůbec v průmyslu, abyste si dokázala představit, že existují rizika mnoha druhů? Hlavně že jste se závěrem hned hotová.
1 odpověď