Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Dnešní maturita z češtiny a angličtiny je po 14 letech výuky jen absurdní výsměch lidské logice, invenci a úsudku. I kdybych nasílu přiznal, že se žáci učí pro život zásadní a užitečné znalosti, že se učí to, co opravdu chtějí a vyžadují, že celkový obsah učiva není přeplácaný a přebujelý a že žáci přes 95 procent učiva v řádu měsíců nezapomenou, což ale není vůbec pravda, tak drtivá většina informací se dnes dá najít dle potřeby do několika sekund na webu nebo v aplikacích kdykoli a kdekoli.
A pak vypnuli proud...
Ale to se dá pochopit. Jenže býval penzijní fond, který se vybral jako půjčka, která se nikdy nevrátila.
1)ano musí lidé pracovat déle, aby uživili rostoucí aparát. Jednoduše řečeno, kolik lidí vyrábí nějaké hodnoty (peníze),a kolik se z toho musí uživit lidí.
Proč stát nezakroči proti lidem,kteří se celý život vyhýbají práci a vysávají soc.system
2)ano porodnost prudce klesá, mladí lidé dnes moc děti nechtějí, protože pořídit si v dnešní době dítě je luxus.
Někteří nemají bydlení, budují kariéru,chtějí cestovat atd. Finančně je to také dost nákladné, pokud mladá rodina nemá kdo by jim finančně pomohl zdráhají se rodinu založit.
Je to zkrátka začarovaný kruh. Přesto se mi nelíbí jaký se rozděluje společnost. To co tady vzniklo je doslova hon na čarodějnice (důchodce). Naše skvělá vláda nikdy nezapomene zdůraznit kolik peněz je potřeba pro důchodce, o kolik to zadluží náš roční rozpočet.
Ještě nikdy jsem neslyšela, kolik nás stojí jejich platy,náhrady včetně každoročního navyšování.
Kolik nás stojí podpora UA atd.
Slyšíme pouze důchodci mohou za vše....
Máme se jako prasata v žitě, naši předkové by si o tom mohli nechat jen zdát. Roupama už nevíme, co bychom si vymysleli. Ano, někteří lidé jsou na tom opravdu špatně, ale dříve jich bylo mnohem víc. A když mi vdova ve 3+1 brečí, že nemá na činži a přitom cpe peníze jedinému synovi s jedním dítětem, aby mladí (oba vydělávající) mohli na dovolenou do Dubaje, je něco špatně. Oni mají povinnost se o maminku postarat! A děti se rodily stále i ve válce, za krize, v tuhém komunismu 50. let... Jen dnes je to pro mnoho lidí "zátěž", raději si pořídí dva hafany.
Já nerozumím lidem,kteří si prostě nevezmou scaner,Nákup rovnou naskenuji dám do tašky, na pokladně odpípnu,zaplatím a jdu.Proč brát zboží 3x do rukou ? A navíc za pokladnami bývá tak malý prostor na manipulaci,zboží hážete v trysku zpátky do vozíku, no děkuji nechci,a vůbec pokrok nezastavíš,možná brzy nebudou už ani prodavačky a pokladní a obchody budou bezobslužné.
Jasně a budu tahat minimálně čtyři různé tašky, aby se mi to ovoce, které mají na začátku krámu, pod ostatními těžkými věcmi nespresovalo, nebo běhat v krámě sem tam, abych to nějak logicky do těch tašek naskládala. O tom, že se velký nákup z vozíku v klidu přeskládá do přepravek v kufru auta jste nikdy neuvažovala? Asi jste sama a děláte jen malé nákupy.
Malé děti se také vztekají, že nebudou nikdy dělat to či ono... přeberte si to. Dříve také neexistovaly samoobsluhy a všechno podávaly prodavačky za pultem! A dneska s radostí běháte po krámě s vozíkem a trávíte tam tak mnohem více času než kdokoliv v krámě kdykoliv dříve.
Běhám, ale zcela bez radosti, pořád něco hledám, neboť co půl roku přestavují regály a přehazují zboží na druhou stranu obchodu. O nelogickém uspořádání (náchylná zelenina a ovoce na začátku a těžké nápoje na konci) už ani nemluvím.
Minimálně 100% nárůst důchodu, super for dne 🤣
Ještě zálohově na dluh? Máte pocit,že si ti důchodci za celý život na ty důchody nevydělali?
A co ty malinkaté platy politiků, soudců atd,to není na dluh státu?
Trochu přemýšlejte, a nech ten hon na důchodce.
Bože, proč někteří lidé stále nechápou, že na důchod si nikdo nic u státu nespoří??? Máme průběžný systém!!! Současní pracující platí současné důchodce a tak je to v každé generaci. A protože každý rok klesá porodnost, nebude za chvíli dostatek pracujících na to, aby uživili stále se zvětšující množinu důchodců. Proto musí dělat déle (já jdu do důchodu později o 10 let, než moje matka, při stejném počtu vychovaných daňových poplatníků😢).
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud není závěrečná zkouška z matematiky na středních školách stanovena jako povinná, tak jsou nejen přijímací zkoušky ale i studium matematiky jen fraška. A maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech každodenní výuky je zase jen absurdní akt zoufalství nic jiného. Užitečnost takového studia je jen velmi nízká. Je potřeba co nejdřív zreformovat od základu celé školství, protože do té doby bude buď jen k pláči, k smíchu nebo obojímu zároveň. A to je opravdu dost málo.
A pak vypnuli proud...
Upřímně řečeno mě tahle "tradice" štve už dlouho. Pokaždé na konci dne vidím v kádích kapry břichem vzhůru. Prasátko nebo býka taky před Kauflandem neporážíme... Nehledě na to, že jsem každoročně v práci slyšel že toho kapra kupuji hlavně kvůli dětem🙄, které potom do něj dvakrát dloubnou a nechají ho na talíři. Ani moje děti, když byly malé, žádným nadšením pro rybu plnou kostí nehořely. Následně vidím nesnědených porcí plné popelnice. Ryby jim, včetně i kapra, ale z uvedených důvodů rozhodně ne na Štědrý den.
A proč to dětem nutíte? Náš mladý si dá smažák a my ostatní si na kaprovi pochutnáme i druhý den k večeři.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Bohužel, ani všechny nakradené peníze jí zdraví nevrátí. Smutný příběh.