Neustále ve školách klesá podíl matematiky a přírodních věd, většina lidí chce studovat humanitní vědy, a stát vůbec nereguluje to, kolik kde studentů bude mít. Přitom navíc neustále čtete, jak je matematika k ničemu. Lidé by si fakt měli uvědomit, co je živí. Technicky vzdělaní lidé nám skutečně chybí, firmy, které přinášejí peníze do státního rozpočtu, nemají koho zaměstnat, zahraniční odcházejí, nebo u nás radši ani neinvestují. Kdy už to někomu z těch nahoře dojde? Ale všem je to asi jedno. Mít titul z politologie je přece snazší než z VUT.
Chtěla bych si přečíst nějaký silný argument, proč učit povinně další cizí jazyk. Angličtina je univerzální, další jazyk ne. Dejme tomu francouzštinu využijete jen ve Francii, protože tam se s vámi třeba někteří Francouzi odmítnou anglicky bavit, i když to umí. Ale kolik procent lidí se do této situace dostane? Škola by měla poskytnout obecné znalosti, a z tohoto pohledu je druhý cizí jazyk jen koníček. Proč není povinný předmět finanční gramotnost?
Paní Slejšková nemá pravdu, když uvádí, že problémové chování žáků umíme řešit. Neumíme, a důkazem jsou situace běžné v ZŠ, kdy právo na vzdělání je upíráno žákům kvůli přítomnosti třeba jen jediného agresivního jedince ve třídě, nezvládnutelného ani učitelkou ani asistentem. Vím o konkrétních případech, kdy se situaci škola snaží řešit, ale žádné možnosti tady prostě nejsou.
Myslím, že každý chápe, že technologický vyspělá společnost bude i bohatá společnost. Podle článku Čekejme nárůst meconomy od Julie Mahlerové (a spousty dalších článků) je zřejmé, že Česku kriticky chybí technicky vzdělaní zaměstnanci. J.M. ale nezmiňuje příčinu, t.j. to, že dnes jde tyto školy studovat zlomek studentů ve srovnání s dobou dřívější. Důvod? Jiné školy jsou prostě lehčí, jejich nabídka je obrovská, stát vše platí, aniž by reguloval množství těchto oborů. Regulace je přitom potřebná, protože je celkem zřejmé, které obory pak přispívají do státního rozpočtu a určují bohatství státu. Není možné tady podle mě ponechat úplnou volnost výběru. Z naší země technické a technologické firmy odcházejí a investují jinde (nemají kvalifikované zaměstnance). Posílení matematiky by navíc mohlo znamenat, že pro studenty nebude už tak těžká a budou více směřovat na obory, které mají budoucnost. Tím, co jsem napsala, nezpochybňuji důležitost jazyků, jen mi přijde, že dva povinné jazyky v době nastupující AI už nejsou tak nutné. Bojím se totiž, že se hodiny zase vezmou jiným předmětům, jako už se v minulosti v případě matematiky a fyziky stalo. Stát by si měl víc ohlídat příjmovou stránku rozpočtu (tj. trochu ohlídat, zda školství připraví studenty na budoucnost a umožní vznik a existenci firem, které nás uživí) aby nepříznivý trend ekonomického propadu naší země nepokračoval. Jenže to je běh na dlouhou trať a pochybuji, že to politici volení na 4 roky vůbec chtějí řešit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kterých vysokoškoláků? Inženýrů máme fakt málo. Proto už tady některé firmy ani nemohou fungovat a stěhují se jinam. Důsledky si vyvoďte sami. Humanitních máme více než potřebujeme.