Chce-li vláda posunout ČR mezi top technologicky vyspělé státy EU, měla by se zamyslet nad tím, jak začít znovu “produkovat” lidi jako Baťa, Heyrovský, Wichterle, Holý, o kterých ještě dlouho po jejich smrti mluví celý svět a žije z jejich vynálezů (to se Fialovi nepoštěstí, i kdyby byl 10x profesor).
Namísto všeobecných lyceí produkujících maturanty druhé kategorie, by měl začít sypat peníze do lepšího vybavení technických lyceí, a zamyslet se nad tím, jak technicky zdatné “koumáky” neodradit od dalšího studia tím, že jim češtinářka na ZŠ lpící na tečkách, čárkách, pravopisu …, bude házet klacky pod nohy.
Máte pocit, že nám někde chybí všeobecně vzdělání lidé?
Chybí nám řemeslníci, doktoři … - zato politologů, právníků, sociologů je tolik, že si každý může vybrat svého. Že ho nepotřebujete? Ani já je nepotřebuji. Proto jich bude ještě dvakrát tolik.
A taky chybí elektrikáři, projektanti všeobecně, strojaři ... Lycea takové odborniky nepřipraví. Průšvih zvaný české školství pokračuje...
Asi šok, kolikrát i pro rodiče, kdože s nimi chodí do třídy. Odpovídá složení populace, většinou jednodušší a i neomalení hulváti. Nejednou jsme dusili smích nad příspěvkem rodiče, ale bohužel i kantora..
Hláška zkušené pedagožky na třídní schůzce 1. třídy. Já na ně musím křičet, ony mě jinak nevnímají. To byl pro mne šok, k čemu ten peďák má,když nezvládne zaujmout skupinu dětí.
S tím křikem je to často tak, že je hrozně těžké odnaučit děti na sebe vzájemně ve třídě ječet, skutečně pak učitelka asi musí na chvíli zakřičet, aby si jí v tom řevu všimli. Zaujmout je pak to je zase něco jiného.
Pořád to řídí v EU lidé s humanitnim vzděláním neustále opakující své naučené fráze. Nic neví o termodynamice, proudění a energetice. Nemají ani středoškolské znalosti fyziky. Nejdříve tam byl neschopný bludný holanďan a v současné době tohoto šílence nahradila fanaticka proti jaderná Španělka
To je dnes bohužel skoro pravidlo. V čele EU i vlád jsou lidé, co neumí ani počítat, přírodní vědy neuznávají, nerozumí financím ani ekonomice ...🙁.
V případě uvolnění místa starším osobám bych měl jednu jedinou, malou připomínku: povinnost přijmout nabizené místo starším by mohlo mít jednu věcně oprávněnou výjímku. Pro některého staršího občana, kterého při pokrčení bolí kolena může být opravdu pohodlnější a méně bolestivé, když nabízené místo na ty dvě staníce nepřijme. I když jde o zjevný prohřešek proti etiketě. Myslím, že rozumný mladý člověk za tím nebude hledat nějaké hrdopyšství, neurazí se kvůli tomu a nepřestane své místo dále nabízet.
Však může říct, že si raději nesedne, protože se mu špatně vstává.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
To je právě ten průšvih dnešní doby, nevzdělaní aktivisté a nejen oni, s nimi asi i všichni, co vymýšlí nesmysly v EU. Těm všem chybí vzdělání v oblasti přírodních, technických věd a matematiky, protože si ani nespočítají, jaké dopady jejich rozhodnutí budou mít. Oni svou hloupost samozřejmě nevidí, a ještě se považují za ty "vzdělané" , protože mají jakýsi titul.
Neustále ve školách klesá podíl matematiky a přírodních věd, většina lidí chce studovat humanitní vědy, a stát vůbec nereguluje to, kolik kde studentů bude mít. Přitom navíc neustále čtete, jak je matematika k ničemu. Lidé by si fakt měli uvědomit, co je živí. Technicky vzdělaní lidé nám skutečně chybí, firmy, které přinášejí peníze do státního rozpočtu, nemají koho zaměstnat, zahraniční odcházejí, nebo u nás radši ani neinvestují. Kdy už to někomu z těch nahoře dojde? Ale všem je to asi jedno. Mít titul z politologie je přece snazší než z VUT.
Samozřejmě, že dva cizí jazyky. Sama učím Aj, Nj, případně RJ, španělštinu bych taky už zvládla. Většina dnešních dětí, když nejedou přes Erasmus do světa, tak jedou do těchto mluvících zemí na dovolenou, brigády, atd. Aj je dnes už podmínkou, v dalším cizím jazyku jsou nutné aspoň základy. I když se používají překladače, není nad to, když dítě ví, jak s cizím jazykem pracovat a zdokonalovat se v něm. Kvalitu dítě získá stejně jen jejich používáním, a to nejlépe v dané zemí či díky kamarádům z těchto zemí..z časových i jiných důvodů je škola jen pomocníkem jazykového posunu dětí...je nutné to dětem aspoň umožnit, výuku, a ne tak praktickou věc jako jazyky jim blokovat...na úkor mhody nesmyslných předmětů
Ale v kterém cizím jazyku mám získat ty základy? Když budu dělat němčinu a přitom budu cestovat po Střední Americe? To mi bude k ničemu. Problém je v tom, že žádný další jazyk není univerzální.
Chtěla bych si přečíst nějaký silný argument, proč učit povinně další cizí jazyk. Angličtina je univerzální, další jazyk ne. Dejme tomu francouzštinu využijete jen ve Francii, protože tam se s vámi třeba někteří Francouzi odmítnou anglicky bavit, i když to umí. Ale kolik procent lidí se do této situace dostane? Škola by měla poskytnout obecné znalosti, a z tohoto pohledu je druhý cizí jazyk jen koníček. Proč není povinný předmět finanční gramotnost?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kterých vysokoškoláků? Inženýrů máme fakt málo. Proto už tady některé firmy ani nemohou fungovat a stěhují se jinam. Důsledky si vyvoďte sami. Humanitních máme více než potřebujeme.