Nějak pořád nechápu, jak tohle chtějí banky řešit. Většina bank se teď svorně jako za jeden provaz, snaží přimět klienty používat mobilní smartbanking a používají k tomu i třeba zpoplatnění klasického přihlášení přes IB a SMS (viz. třeba ČSOB...). Přitom ale banky nedokážou garantovat bezpečnost tohoto přihlášení, resp. nedokáží ho zabezpečit tak, aby dokázalo detekovat oprávnění a neoprávněný přístup. Prostě tlačí "technologii", která je ale pro klienty a jejich úspory nebezpečná. Což ve mě vzbuzuje otázku, proč ?
Budanov je podle mnoha jeho vyjádření poměrně velký extremista. Ukrajině by prospěla výměna vedení země, za lidi s realističtějším pohledem na situaci. Je potřeba aby si vedení Ukrajiny uvědomilo, že trvání války bude mít pro jejich zemi ty nejhorší následky jaké si lze představit. Ukrajina nemůže proti Rusku vyhrát, pokud se válka nezastaví vyjednáváním, tak si nakonec Rus vezme Ukrajinu celou. Je nutné uvědomit si, že Rusko může vést válku výrazně déle než Ukrajina a to až do absolutního vyčerpání Ukrajinských sil. Nikdo přece nechceme, aby Rusko nakonec ovládlo celé území Ukrajiny. Ale k tomu bohužel zatím vše spěje.
U elektroaut je tolik záludností, že je lepší se jim opravdu vyhnout velkým obloukem. Říct že v elektroautě neni řada součástek jako ve spalovacím a tím je prakticky bez údržby, je teda hodně odvážné. Už jsem to tady v jedné diskusi psal. Majitel musí počítat s tím, že degradace akumulátoru je rychlá, stejně jako je rychlejší pokles hodnoty elektroauta proti spalovacímu. To všechno je potřeba započítat do nákladů na provoz, protože i to v konečném důsledku majitel zaplatí. To kolik stojí výměna obří li-on baterie by si měl při nákupu každý zjistit. Ty částky jsou naprosto omračující. Já mám elektromotorku Zero a jen do ní, stojí nový akumulátor 170.000,- a už po 30 tis. najetých kilometrech mám úbytek kapacity 14% a to nabíjim jen doma ze zásuvky 220V, takže k akumulátoru tou nejšetrnější cestou. Bohužel už ten pokles 14% je na dojezdu hrozně znát. Navíc platí to, co bylo řečeno ve videu, že degradace akumulátorů probíhá i postupem času samovolně, i když není akumulátor v provozu. A čim je akumulátor starší, tak ta degradace postupuje rychlej. Vzhledem k pořizovacím cenám těhle elektrovozítek, můžu potvrdit že jde opravdu o hodně drahý špás, který si příště odpustim. A rád bych inspiroval 10.000.000 zájemců o elektroauto, aby si jeho nákup rozmysleli. 😉
Jéžiš marjá, to je zase bludný článek. Jak by se asi tak Rus do Evropy dostal, když má problém udržet se na Ukrajině proti mnohem slabšímu protivníkovi než je Evropa. Pisatel asi tak nějak nebere v potaz, že Evropa má taky jaderné zbraně a ne zrovna málo. Plus samozřejmě sakra početnou a dobře vybavenou armádu o jaké si Ukrajinci můžou nechat zdát. Nechte už toho cílenýho strašení lidí. Jediný koho byste o týhle pitomosti mohli přesvědčit, jsou děti ve věku kdy ještě neumí číst. Zbytečná námaha soudruzi...
Švédové jsou hodně houževnatí a umí hrát pod tlakem. Český tým má s hrou pod tlakem problémy, většinou se zhroutí. Druhý problém našeho teamu je poměrně lajdácká hra, když je ve vedení. Neudrží koncentraci, opájí se vidinou "jistý" výhry a soupeři tim dává šanci na zvrat. Tipuju, že Švédové vyhrají.
Ten zákon pomůže hlavně dalšímu bobtnání státu. To číslo o volných 500 tis. bytech/nemovitostech je naprostá pitomost. Nikdo nenechává jen tak volně ležet nemovitost, když na ní může relativně snadno a dobře vydělat. Takhle to samozřejmě vůbec není. To je jen nějaký zástupný důvod, stojící na vodě bez jakéhokoliv reálného základu, natož jasně podaného důkazu.
Další "EXPERTKA", ale kdo ví na co vlastně 😄. Ta by si určitě dobře podrbala u kafíčka s Nerudovou, ta si taky myslí že věci víc než zřejmé, vůbec neexistujou. Putin určitě napsal i všechny ty články na seznamu o tom, jak si samotné ukrajinské velení a političtí představitelé UA, dokola stěžují na neochotu Ukrajinců bojovat a na dezerci. Women "EXPERTKA" asi mezi lidi moc nechodí. Ach jo, a tohle má právo se vyjadřovat v médiích. Bože za co...
Aby to mělo nějaký smysl, tak je ale potřeba zajistit vydávání povolaných na UA. Určitou cestou by mohlo být umožnění Ukrajinské rozvědce, fungovat v tomto směru na území ČR a policie by jim měla poskytnout součinnost, při pátrání po skrývajících se vojenských zbězích. Zbytek už můžeme nechat na nich.
Peksa: "S elektromobilem můžete jezdit za 0,50,- haléřu na kilometr, zatim co se spalovacím motorem jezdíte za 2,50,- na kilometr a to se prostě vyplatí". Teď místo pekso-blábolů, trocha reálných čísel. Běžný elektromobil s průměrným výkonem spotřebuje na 100km zhruba kolem 20kwh. Cena 1kwh na těch nejlevnějších pomalejších nabíječkách stojí teď zhruba 8,- korun, na rychlejších nabíječkách typu DC, je to už kolem 13,- a na nejrychlejších HPC kolem 18,- korun. Takže v nejlepším případě vyjde cena kilometru na 1,50,- až 1,60,- korun (pokud je člověk ochotný strávit nabíjením auta několik dlouhých hodin). To za prvé. Za druhé. Pořizovací cena elektroauta je zhruba dvojnásobná proti stejné kategorii auta se spalovacím motorem a pokles ceny elektroauta je výrazně rychlejší než u spalovacího. Když si člověk koupí elektroauto za 1 mil., ujede s ním za rok 50 tis., tak v tu chvíli je cena auta jako ojetiny na nějakých 700 tisících. Takže majitel za 1 rok používání a ujetí 50 tis. km přišel o 300.000,-, což je 6,- korun na kilometr. Teď spalovací auto. Pořizovací cena 500.000,- po roce provozu a 50 tis. najetých km, má auto hodnotu kolem 380 tis., což je ztráta 2,40,- na kilometr. Při spotřebě 8 litrů benzínu, pak vyjde kilometr na 3,20. Sečteno a podtrženo, 1 kilometr s benzínovým autem vyjde na 5,60,- a s elektroautem na 7,50,-
Ten Peksa je vážně exot k pohledání. Prej: "S elektromobilem můžete jezdit za 0,50,- haléřu na kilometr, zatim co se spalovacím motorem jezdíte za 2,50,- na kilometr a to se prostě vyplatí". Tak tomu jsem se upřímně zasmál z plna hrdla. Jsem majitelem motorky Zero (pro neznalé, Zero je výrobce čistě elektrických motorek), základní cena téhle motorky je stejně jako u elektroauta zhruba dvojnásobná proti motorce se spalovacím motorem ve stejné gategorii. Na motorce mám aktuálně najeto přesně 30 tis. km, pokles kapacity akumulátoru je přesně 14% (Zero má ukazatel stavu resp. poklesu kapacity akumulátoru v %). Ten pokles kapacity se zrychluje s počtem nabíjecích cyklů. To znamená že akumulátor nebude mít při 60 tis. najetých km, pokles kapacity jen dalších 14%, ale pravděpodobně to bude kolem dalších 20%. Takže při 60 tis. klesne o 34%. Na dojezdu je už i ten pokles 14% strašně znát. A teď nastává otázka co s tím. Repase akumulátoru není možná. Možná je pouze výměna akumulátoru a ta stojí 170 tis. Majitel spalovacího motoru je tohoto dost zásadního vlivu, který se samozřejmě pak promítá do ceny toho jednoho ujetého kilometru ušetřen. Pak tu máme rychlý pokles hodnoty elektroaut, který je vyšší než u spalovacích... Ale tak daleko Peksa není schopen vidět.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Kolikrát jsem tady už kurňa psal, že Rus si většinu vojenský síly drží v záloze (má 3,6 milionu vojáků vč. záloh) a jen Ukrajinu otesává, tak aby si tim na západu vynutil "pozornost" a přiměl nás přijmout fakt, že na uspořádání světa pod taktovkou jedný mocnosti, resp. spojenců se nebude jen tak koukat se založenýma rukama. Žádná rychlá akce v podobě ovládnutí Ukrajiny do 14 dnů nebyla v plánu. Kdyby to tak Rus chtěl, tak použil hned na začátku daleko větší vojenskou sílu a bylo hotovo. Tyhle pohádky kterýma nás tady kdo ví proč krmí, jsou vážně jen pro pohodlný publikum nebo děti. Rus držel Ukrajinu jako rukojmí, aby ho západ začal brát vážně a jako rovnocenýho partnera. Tady jde o daleko vyšší hru, než to vypadá. Přesně před tímhle varoval svět Henry Kissinger, ještě než navždy odešel. Rus nikdy nepřijme uspořádání světa a světový řád diktovaný jednou mocností. Kdo chce pochopit proč se věci dějí, tak jak můžeme sledovat, tak doporučuju nastudovat literaturu Henryho Kissingera. Je tam všechno, je to mozaika souvislostí složená z toho jak se vyvíjelo uspořádání světa. V mnoha ohledech je to taky téměř přesná předpověď věcí budoucích. Ta síla u hranic nemá za cíl primárně získat Ukrajinu, ale má nás přimět se na to vykašlat a sednou s Rusem ke stolu, kde bude Putin rozdávat karty a diktovat si podmínky. Přesně tohle chtěl Hitler, ponížit spojence, přimět je uznat, že nejsou všemocní a už vůbec ne nad ním. Je to jen opakování historie, obyčejná historická paralela už tolikrát vytesaná do kamene.
11 odpovědí