Středoevropsko-balkánská směska.
Ukrajina má už asi 30 let plodnost pod 1,7 dítěte na ženu. Jsou na tom hůř než ČR. Poslat na frontu jedináčka a jeho následná smrt či doživotní následky prakticky znamená psychický a existenční rozvrat celé rodiny. Tenhle problém nikdy v historii nebyl v takovém měřítku. Proto ještě radit aby se snížil věk odvodový (a v podstatě lhostejno v míře dobrovolnosti) může jen ten kdo chce zničit ukrajince.
Základem není až tak předcházet povodním, ty jsou přirozené, jako hlavně nestavět v záplavových oblastech, což jsou u nás z 90% údolní nivy! Nivní půdy vznikaly sedimentací působením právě opakovaných záplav. Kdo si tam postaví barák neměl by nikdy mít možnost ho pojistit, pokud není speciálně ochráněn (stavba na pilotech apod..) Potom můžeme provádět nějaká opatření v krajině, ale spíš menší a ve větším množství, a to včetně lesů! Většina našich lesů má shopnost retence vody dost omezenou. K čemu je pak ohromný poldr když se po pár letech zanese půdou z okolních protierozně neošetřených polí a lesů.
Ještě bych přidal Citroen TA, měl přední náhon a celokovovou samonosnou karoserii již roku 33. Potom Trabant 500 - motor napříč (dobře, to měla už i DKV... ale ta byla na rámu) několik let před Isigonisovým Mini. A Tatru 11 jako první auto s nzávislým zavěšením všech kol, možná ještě s Lančou.
Zajímavé je na jaké úrovni byla automobilová produkce Francie a Itálie do 30. let minulého století a kde jsou dnes.
Bydlím na doslech od troubení jejich slonů, i když tato slonice se už moc neprojevuje. Vyrůstal jsem v tom, i ve škole jsme je slýchávali, budou chybět. Dnes když se dívám na nějaké safari filmy tak slyším volání domova 🙂
Nicméně tato zoo má poněkud nešťastné vedení, dělali si reklamu v půlce Evropy a nakonec návštěvníci nemají ani kde zaparkovat, stávají na našich pozemcích. Parkoviště pro pár aut, stejně jak v 60. letech, přitom ZOO nedávno rekonstruována a rozšířena.
Explorerem jsem se svezl. Velmi pohodlné vozítko, z kabiny je pěkný výhled, sedí se výš, podvozek komfortní... Jen ten motor tomu chybí, alespoň jako generátor kdyby do toho dali 🙂 Za milion auto s reálným dojezdem 250 kilometrů si koupí jen panička pro rozvoz dětí. Nicméně je to jistě nejlepší elektromobil který jsem měl možnost řídit (hlavně v porovnání s Enyakem a PSA výtvory), navíc reakce na plyn a odpich je i mezi elektromobily nadstandartní. Za 600 až 700 tisíc by to byla dobrá koupě.
Středoevropsko-balkánská směska.
3
Sledujících
0
Sleduje
Středoevropsko-balkánská směska.
3
Sledujících
0
Sleduje
„Bohužel současně navrhovaný systém u takzvaně mírně ohrožených půd jde nad rámec toho, co je standardem v Evropě."
To je moudro týdne. Jinde v Evropě nedošlo k tak masivní komasaci půdních bloků. A v rámci mírně ohrožených půd mohou být různé typy pozemků.