Pokud se nepletu, tak podle platné legislativy rozhoduje o začátku vyučování svým rozhodnutím ředitel školy. Přitom samozřejmě přihlíží k místním podmínkám (dojezdové vzdálenosti, platné jízdní řády, ...) a požadavkům zákonných zástupců žáků.
Takže pokud někdo má pocit, že je vstávání na osmou hodinu ranní pro žáky nevhodné, má mnoho způsobů a cest, jak vyvolat jednání o změně. Nikdo a nic mu v tom nebrání.
.
Dovoluji si ale upozornit, že mnozí žáci například v odpoledních hodinách navštěvují také různé kroužky, tréninky, umělecké školy,... Na mnohých středních školách je běžné, že výuka jednou či dvakrát týdně končí až kolem 15.00 hodiny. Posun začátku výuky z osmé na devátou by znamenal, že konec výuky se také posune. Takže konec vyučování v 16 hod., při hodinovém dojíždění to znamená být doma kolem páté odpoledne. A pak ještě na trénink či do ZUŠky na klavír?
Pokud to takto někdo chce, má možnost toho dosáhnout, nebo alespoň přesvědčit ostatní rodiče, že je to pro jejich děti lepší. Já si tím tak úplně jistý nejsem.
Výjimečně se přidám do diskuze, jsem student střední grafické školy, ve 4. ročníku. Právě ze středních Čech. 2x týdně začínáme v 8 hodin a končíme 16:40. Ráno vstávám v 5:00. A po konci vyučování musím čekat hodinu na autobus, kterým jsem doma až v 19:00. Je pravdou, že 2x týdně začínáme až v 10, ale to opravdu není nic moc. Hlavně když se chtějí ještě nějaké výkony a úkoly doma. Myslíte, že tohle je fajn? Pro srovnání: Pracoval jsem jako skladník, kde jsem sice vstával celý týden ve 3:30, ale byl jsem doma v 15:00 a něco se ještě dalo stihnout...
Je to tu samý intelektuál,podle vyjadřování ,to se máme!?
A došlo vám, že jsem to napsal schválně obráceně, že? Pokud narážíte tedy na toto. A dle čeho soudíte, že je to tu samý intelektuál? Jeden komentář a vy děláte, jako bychom byli všichni hloupí a neuměli psát, nebo se vyjadřovat. 🙂 Myslím, že v mé bývalé třídě (maturitní) by se našlo více "intelektuálů," kteří jsou schopni napsat například BY JSME, místo BYCHOM. Ale jinak vše v pohodě. Intelektuálko :)
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Fajn to rozhodně není.
Otázka zní, zda by posun začátku výuky v něčem pomohl. Právě Vám možná ano, protože píšete, že odpoledne čekáte hodinu na spoj. Kolik dalších vašich spolužáků by posun první hodiny ocenilo a kolik naopak odmítlo, to nejspíš dokážete posoudit Vy mnohem lépe, nežli já.
Problém, který máte s dojížděním Vy, řeší mnozí tak, že si vyberou školu lépe dopravně dostupnou, nebo s internátem, popřípadě seženou ubytování v místě. Není to samozřejmě možné vždy. Ale vězte, že pokud jsou problémy s dopravou ve Středočeském kraji, pak mnohem horší je to v pohraničních okresech. Například mnozí starší žáci dojíždějí do školy autem a často sebou vozí i mladší spolužáky, protože spoléhat se na hromadnou dopravu není možné vůbec. A předpokládám, že když jste nyní ve 4. ročníku, tak jste asi před léty při podávání přihlášky věděl, že Vás takové podmínky čekají.
.
Ale abychom si rozuměli. Já nejsem nijak vyhraněně proti posunu začátku výuky.
Podle mého je ovšem zbytečné shánět argumenty, odkazovat se na všemožné studie a sepisovat litanie o tom, jak máme školství zastydlé v časech rakousko-uherského mocnářství, když změně začátku výuky s ohledem na místní poměry absolutně nic nebrání. Právě protože podmínky a požadavky žáků se mohou lokálně lišit, je toto rozhodnutí v kompetenci ředitele.
Jen je jaksi z logiky věci nezbytné, aby někdo inicioval jednání o potřebě změny.
To mohou být rodiče, žáci ve studentském parlamentu, školská rada, ...
Klidně i Vy sám.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Děkuji za odpověď.
Posun začátku výuky by rozhodně nepomohl. Mě nevadí si přivstat. Problém je spíš v tom, že naše škola zabere v celém týdnu 99% času a čas pro odpočinek je minimální.
Doprava je velmi nepříjemná součást studia, ale popravdě vzhledem k tolika učivu, co je potřeba probrat a omezenému počtu hodin v dni, bych asi úplně posunutí o 1 hodinu vpřed neschvaloval. Jak určitě mnoho pode mnou psalo, POSUNULA by se výuka o 1 hodinu, tzn. že bych domů přijel (v tomto modelovém případě) až v 8 večer. A to by mě upřímně zajímalo, kolik z čtenářů zde, by bylo ochotno hned po příjezdu domů v tyhle hodiny něco ještě udělat do školy a jít spát tak, abych měl naspáno 7-9 hodin (vstávám-li v 5). Tudíž bych měl jít ideálně spát v 9, 10 večer. To znamená 3 hodiny (s cestou domů) z celého dne bych měl pro sebe a přípravu do školy na další den. A druhý den znovu, třetí pro změnu končíme sice v 15:00, ale 4 ze 7 hodin (v kuse) máme učitelku, která jen nepříjemně rýpe do žáků.
Na váš komentář jsem pravděpodobně asi moc neodpověděl, spíš jsem to tu chtěl zanechat čtenářům, co si myslí, že všichni žáci prostě můžou jít spát brzy a ne pařit do 2 ráno videohry. Ano, souhlasím s tím, ale co si budeme, každý potřebuje relax a student/dítě holt omezí spánek na úkor volna.
Neříkám, že se to nedá zvládat, dá, ale dlouhodobě tomu jedinci prostě není a nebude dobře z takového režimu. A pokud k tomu přičteme například ne dobré vztahy v rodině, nebo jakékoli jiné problémy, řekl bych, že každý už může vidět, že někde problém je. ALE! Ne v času začátku výuky, spíš NÁPLNÍ VÝUKY.