Nedělejte hloupého. Nesmyslna je spotřeba ID.3 přes 21 kWh/100 km a nesmyslná je cena přes 15 Kč/kWh... To můžete do benzinku započítat jízdu po dálnici na dvojku s nohou na podlaze a tankování Shell racing benzínu... Je to trapné.
Tohle jsou normální desinformace.
Nesmyslné jsou samozřejmě ty ceny a spotřeby. Dnes jsem mluvil s jedním uživatelem ID.3 a jezdí teď kombinovaně za 12,8. V zimě to samozřejmě poroste, ale 21 je nesmysl. Ceny ani nebudu komentovat, to si prostě našli nejvyšší cenu někde v roamingu a uplácali z toho článek.
Jinak u cen záleží co s čím porovnáváte. Pokud mknete na střední a vyšší střední třídu, tak BEV dražší už nejsou. V nižší střední to (zatím!) ještě platí, ale Tesla a Číňani to brzy pravděpodobně dorovnají i tam.
Ale vždyť je to blbost. Co jsou to za čísla...
Spotřeba 6,5 litru benzinu odpovídá jízdě devadesátkou po okreskách. Tam bude mít ID.3 spotřebu 16-18 kWh/100 km a ne 21,3 kWh/100 km.
Cena 331-425 Kč při spotřebě 21,3 kWh odpovídá 16-20 Kč/kWh. To taky nesedí. Doma teď nabíjíte za 4 Kč/kWh včetně distribuce (sazba D27d) a OZE. Pokud nemáte možnost mít wallbox, nabíjíte na veřejných AC nabíječkách za 8 Kč/kWh (PRE, ČEZ, E.ON stejně).
Takže reálná cena za 100 km po okreskách je někde mezi 64 a 144 Kč.
Nabití z 10 na 90 % trvá 6 hodin a vy toho opravdu nemusíte být. Jste doma nebo v práci nebo někde jinde, kde právě chcete být. Pokud tam chcete být jen dvě hodiny, nevadí. Při nájezdu 10 tisíc km ročně potřebujete nabíjet průměrně 3,5 hodiny týdně a je úplně jedno, jak si to naporcujete.
Rychlé nabíjení (na dlouhých trasách) je o něco dražší, třeba 12,5 Kč/kWh u EONu nebo 13 Kč/kWh u PRE. Když vyrazíte z domu s plnou baterkou na dálnici, máte spotřebu 22-23 kWh/100 km. Prvních 300 km máte za 90 Kč/100 km z domu a pak jedete za 280 Kč/100 km. A v této pro většinu lidí málo časté situaci se opravdu dostáváte na cenu benzinu.
Z Prahy dojedete na plnou baterii na většinu území ČR kromě Ostravska.
Reálné ceny podrobně zde: Odkaz 1
Díky, že jste to sepsal. Píšou naprosté nesmysly.
Má to jeden vážný nedostatek o kterém laici vašeho druhu neví.
Na celém světě není tolik mědi na výrobu vodičů k nabíječům.
Už nyní se vyšplhala cena 1 t mědi přes 9000 na burze.
A vaše sny o dostaku energie ze sítí je také z jiné planety.
Tím,že kvůli ekomagorům se vše předělává na elektro,
tak v celé Evropě bude tak obrovský nedostatek el.energií,
že se lehce může stát,že díky chytrým elektroměrům,podle kterých se dá poznat kdo dobíjí,tak vás dálkově omezí,nebo přímo vypnou.Ve Švédsku a Dánsku už dnes přímo blokují dobíječe a zakazují v některé dny dobíjet.
Nástup EV není tak rychlý, aby výroba energie nestíhala. Ale máte pravdu, budeme potřebovat kapacity navyšovat. Rozebírají to docela pěkně myslím třeba tady, kolik elektřiny bude potřeba: Odkaz
Že se omezuje nabíjení ve špičkách je myslím správně.
Hlavně ta ekologie,když EVčko je daleko těžší a má násobně větší otěr z pneumatik,které se musí konstruovat na daleko vyšší zátěž a přesto se sjedou daleko dříve.Nehledě k tomu,kolik stojí takové pneu oproti pneumatikám běžným.A kecy o nabíjení ze solárů je taky pro srandu králíkům.Přes den,kdy soláry dodávají,
tak auto jezdí,ale nedobíjí.A po práci už večer nedodávají,
takže smůla.A abyste dobil akumulátor v křápu,tak byste musel mít na dobití 40 kWh v autě,akumulátory u FV elektrárny
200 kWh.Jinak jsem si vyzkoušel v zimě zácpu na dálnici,
kdy jsme čekali 11 hodin na uvolnění průjezdu.Za mě elektrokřáp nikdy.
Evčka už jsou dnes často dokonce lehčí než podobné spalováky. Třeba základní Tesla 3 má lehce pod 1.8 tuny, asi o 50kg méně než BMW 330d (a má přitom o 50kw více). Otěr pneu samozřejmě je u výkonných vozů vyšší, ale záleží na stylu jízdy. Cena pneu je velmi podobná (oproti stejným kvalitním pneu).
5-10% degradace za JEDEN rok to je sen o kterém se Tesle může jenom zdát... P.S. nemůžete věřit všemu co výrobce napíše, zřídka kdy tomu, na co dává záruku...
Kupte si speciál Světa Motorů. Je tam o degradaci článek, kde ukazují graf, jak se degradace během let vyvíjí. Celkově napříč všemi EVčky je to cca 15% za deset let. Samotná Tesla je na tom ale lépe.
Mrkněte na květnové ceníky, automobilky se předhánějí v nabídkách. Konečně. Okolo 500 .000 lze koupit slušné auto. Hned jsem jedno objednal. Nemohu zde ale dělat reklamu. Motorizaci už dnes zřejmě není aktuální příliš řešit. Tedy pokud dodržujete dopravní předpisy.
Koukal jsem třeba na Oktávku a Hyundai i30, ale takhle nízko jsem se nedostal. S výbavou a motorem, co bych chtěl, to začíná tak na 650.
Já mám objednanou Teslu 3 🙂
Tak ať jste spokojený! 🙂
Soukromý zájemce žádnou dotaci na pořízení elektroauta nedostane. Proč by si měl pořizovat elektroauto za jeden milión korun, když se spalovacím stojí polovic. I ta dotace pro firmy má ovšem podmínky. Je také otázkou, jak jsou firmy na provoz elektroaut připravené.
Ta dotace je i pro OSVČ, dokonce i ty s pouze vedlejší činností. To je skoro 2mil soukromníků.
Za půl milionu dnes imho moc dobré nové auto už nekoupíte. Pokud chcete slušnou výbavu a motorizaci jste rázem na 700-800k.
Ve skandinávských zemích ale tato předpověď neplatí. Po skončení dotací lidé opět začali ve většině kupovat auta na fosilní paliva. A vlastně i v dalších evropských zemích, kde dotace na nová elektroauta skončila.
Skandinávie je bohužel zrovna ukázková dezinfo kampaň fosilního lobby 🙁 Ve skutečnosti v Norsku i po skončení dotací poměr nově prodaných EV dál roste a je někde nad 80%.
Tomu se dá věřit. A co nový majitel ojetého desetiletého ekektrického auta. Jak dlouho bude jezdit. Také deset let? Myslím, že tohle ještě nikdo moc neví.
Jinak doporučuji speciál Světa Motorů o EV. Je tam článek o degradaci baterií. Odhadují, že současná EV (kromě Leafu) dají celkem v pohodě 15 let. 20 let už by ale mohl být problém.
Proto jsem vám už na začátku psal, že to RS byla docela marná volba. Ani jedno z těchto aut není sportovní náčiní. Reálný a realistický příklad je, že pojedete po dálnici rychlostí 160-180 km/h, na to vám stačí daleko méně výkonné auto (i proto velmi často píšu, že výkon motoru/zrychlení od určité hodnoty už prakticky nikoho nezajímá) a rozdíl bude v tom, že při spotřebě okolo 25kWh/100 km pojedete klasickým BEV s kapacitou baterie někde okolo 80 kWh cca 2,5 hodiny maximálně. Moje dvoutunová krabice s aerodynamikou letící cihly při této rychlosti má spotřebu okolo 10 litrů nafty, přičemž má 70litrovou nádrž, takže prostým výpočtem zjistíte, že se budu tímto stylem pohybovat až 3x déle, bez nutnosti řešit tankování/nabíjení. Reálně jsem tak (když pominu problémy s dopravní situací) u Baltu za dejmetomu nějakých 5-5,5 hodin (cca 800 km). To prostě s BEV dnes nedáte.
Nakonec zjistíte, že BEV mají racionální smysl jen jako dopravní prostředky pro města a jejich satelity, případně jako volnočasová auta na zábavu.
Je to tak, po pár hodinách jízdy BEV musí nabíjet. Pokud se cesta dobře naplánuje, tak stačí zastávka třeba na 20min a můžete svištět dál. A i z pohledu bezpečnosti je takové zastavení fajn. Ale je pravda, že to vyžaduje trochu víc promýšlení...
Prodej nových elektrických aut o nějaké větší změně nesvědčí. Řada firem využívá kontroverzní dotaci, ale jsou to řádově stovky měsíčně. Soukromý sektor elektrická nová auta nekupuje prakticky vůbec. Kromě toho dotace na nákup nových elektrických aut jsou z dlouhodobého hlediska neudržitelné.
Velká skoková změna to není, ale celkově už po světě jezdí 1/5 aut na baterie a to procento stále roste: Odkaz
Ono je dobře, že to není skokově, protože infrastruktura by se nedokázala tak rychle přizpůsobit.
Dotace jsou potřeba pouze v ranných fázích, aby se nastartoval ten přechod, nasytil trochu trh s ojetinami atd. Odhaduju, že za 2-3 roky si začnou evčka kupovat už i mainstream soukromníci, protože to prostě bude výhodnější.
Spotové ceny jsou ale ekonomický instrument, který pouze reflektuje technologická úskalí. Ten problém je daleko hlubší a nabíjení přes den jednoduše nedává smysl (respektive nic neřeší), protože přes den naopak potřebujete to auto k ježdění - na dopravu ze satelitu do pracoviště samozřejmě to použít lze, ale tam zase tu spotřebu nenahoníte.
FVE, pokud se přestanou nesmyslně dotovat, umřou samy.
Jestli se nepletu, tak teď žádné dotace na FVE nejsou a stejně si je pořizuje spousta lidí. Pokud má člověk doma tepelné čerpadlo, tak to prostě dává smysl.
Průměrné stáří motorových vozidel v ČR jen dokazuje, že provozovat auta deset a více let stará, není problém.
Je to tak. Při koupi ojetiny je situace trochu jiná. Taky bych koupil radši 10let starý spalovák než evčko. Při koupi nového auta se ale situace myslím začíná otáčet.
Současnou naftu bych si osobně nekoupil ani kdyby byla s dotací🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mám jednu z těch 900 Tesel a upřímně moc netuším, co autorovi na těch autech vadí. Já jsem z něj naprosto nadšený a těším se na každé usednutí za volant.
Nějaké problémy s podvody a komunikací měly nebo mají v podstatě všechny automobilky.
Docela by mě zajímalo, co myslel těmi technickými detaily...