Bylo by skvělé doplnit metodiku, podle které se vozidlo do statistiky dostalo. Pokud má stejnou váhu totálka stejně jako poškrábaný lak, disk, rozbité přední sklo od kamínku, tak je ta statistika o ničem. BMW, Audi si kupují obvykle lidé, kteří jezdí svižněji, někdy až moc. Proti tomu typický zákazník Hyundai je klidnější, který si často koupí nový vůz o který se stará, aby mu dlouho vydržel. Tomu odpovídá defenzívnější styl jízdy, takže šance na nehodu se snižuje. N verzí se tolik zase neprodá. Věřím, že v té statistice také figuruji. Někdo mi v uvedené době někde na parkovišti najel do předního sdruženého světlometu denního svícení/blinkru tak šikovně, že poškození nebylo na první pohled nebylo vidět a zjistil jsem to až časem. Nárazník byl nepoškozený, na něm ani škrábnutí. Oprava šla přes havarijní pojištění a autorizák. "Nehoda" v rychlosti 0 km/hodinu, takže v konečném důsledku došlo akorát k výměně originálního dílu za nový kus. 🙂 Bez šance, že by časem něco degradovalo nebo byla dokonce ohrožena bezpečnost.
Šťastné pondělí jsem neviděl. Naše současná zbraňová legislativa je na vysoké úrovni. Povinné psychotesty by tragédii na UK nezabránily. Inteligentní psychopat jimi projde, protože ví, jak správně odpovědět. Navíc se duševní nemoc může projevit až po jejich absolvování. Zastavit inteligentního psychopata je značně problematické. Navenek spořádaný občan, který si v klidu bude akci plánovat a nikde se jí nebude dopředu chlubit. Hezky se na toto téma rozepsal Michal Rybka na PC Tuningu. Možná by pomohl zvýšený dohled nad osobami, které mají větší arzenál. Členové KVH jich však mají víc kvůli ukázkám a psychopaté to obvykle nejsou. Co je ještě normální a nenormální množství zbraní a zásoby munice? Podle mého názoru nelze takovýmto útokům nikdy 100% zabránit. Ani bezpečnostní složky nemůžou být najednou všude. Snížit počet obětí lze snížit jen osvětou a cvičeními, jak se chovat v krizových situacích. A tam, kde nejsou v danou chvíli k dispozici bezpečnostní složky, tak přijmout fakt, že špatnou osobu se zbraní zastaví jen trénovaná dobrá osoba s adekvátní zbraní. Bohužel... Nevím, kolik lidí si skutečně přeje dohled Velkého bratra jako od Orwella, nad kterým se vždycky po takových tragédiích uvažuje.
Když jsem hledal, jakou mírou znečištění se automobily podílejí, tak mi strýček Google vyhodil cifry 1-2% celosvětově včetně nákladní dopravy. Bavíme se o NOx a CO2. Kolik z toho asi tak může připadnout na evropské osobní vozy, s eko normami Euro? Problémem je už jen to, že násilně prosazuje výměna něčeho, co se na znečištění podílí jen v marginálním množství. Místo, aby se úsilí zaměřilo především na lidi, aby změnili styl žití, nekupovali zbytečnosti, neobměňovali elektroniku jen proto, že se nejedná o poslední model, atd. To jde ale proti ideám konzumní společnosti. Pak má ještě smysl především snížit dopad výroby v Asii na ekologii.
Co se týká aut, tak kromě známých problémů, je nutné mít na zřeteli, že zatím mobil, nebo notebook pohánět vodíkem, nebo jiným druhem plynu zrovna nelze. A na nějakou výraznou změnu to zrovna nevypadá. Takže spotřebováváme vzácné zdroje ve výrazně vyšší míře u elektroaut, kde alternativy existují.
Větší podíl elektroaut znamená nutnost výroby většího množství elektřiny, ačkoliv už nyní se Evropa potýká s jejím nedostatkem. Také je nutno vybudovat dobíjecí síť, posílit přenosovou soustavu. To vše stojí peníze (hodně peněz), zdroje, čas. Peněz se nedostává i na potřebnější věci, zdroje (vzácné kovy a spol.) jsou omezené, počet pracovníků také. O výrobních a dopravních kapacitách nemluvě.
Jak je pořešeno nabíjení v případě blackoutu? Lokální problémy s výpadky už známe, stačí malé tornádo nebo vichřice, větší území by trvalo obnovit ještě déle. Benzín, naftu lze tankovat i z kanystrů, nebo si pro ně dá dojet docela daleko...
To jsem zvědav, kdy ti, co o tom rozhodují, začnou zohledňovat i to, že řada lidí má 2 dávky očkování a Covid zároveň prodělala. Podle statistik se jedná o nejméně ohroženou skupinu. Také pochybuji, že vakcína, která se zaměřuje jen na jeden aspekt nákazy, je učinnější, než prodělání nemoci v plném rozsahu. To nějak z logiky věci nedává smysl.
Měli jsme 2 dávky, ty měly stačit, teď se doporučuje 3. dávka bez zohlednění prodělání nemoci, Izrael doporučuje dokonce 4. dávku. Při tom odbornící tvrdí, že víc jak 3 dávky mohou mít negativní vliv na přirozenou imunitu člověka.
Mám takový pocit, že se opět dělají opatření a restrikce, aniž by se ti, co o tom rozhodují, na tím zamýšleli do větší hloubky. :-(
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Od kdy 60% je každé šesté? Jak je uvedeno u BMW. Podle mě každé šesté je necelých 17%. Ale asi mám jinou školu, než autor.
1 odpověď