Jj, zufalo to nejede, hociktore 1.0TSI je sviznejsie 🙂
Svojho casu som meral "pruzne" zrychlenie i30 1.5 DPI, 80-120 obsadene 2 ludmi. Najkratsi cas sa nedostal pod 9 sekund, ked sa dobre pamatam. Taka Fabia IV TSI 81kW tu istu disciplinu zvlada za cca 7.5 sekundy (opat vlastnorucne odmerane cez OBD II). Napr. 120 kW Ssangyong Korando s pripravenym a plne natlakovanym motorom to vie za 6.8 sekundy. Moje byvale Mondeo 2.5T to vedelo za 4.5 sekundy. Aktualny S-Cross 4x4 MT za cca 7 sekund, ked je plna mHEV baterka. Vitara (takisto 4x4 MT) je o cca pol sekundy az sekundu rychlejsia, opat podla stavu baterky.
Suhlasim s tvrdenim, ze s atmosferickym motorom ked nemam otacky, tak nemam nic. Preto v takych autach treba v kazdom kopci podradit, nech si chlapci z for tvrdia co chcu. A prave preto take auta nemam rad.
Co je hrave na tom, ze pri prejazde horskym prechodom s rodinnym kombikom musim 200x preradit ako na rychlostke rally Monte Carlo, aby som udrzal maximalnu povolenu rychlost ??? Je to opruz.
Tak zoufale to rozhodně nejede, i když je naprosto logické, že výkonnější vůz bude mít vždycky větší zrychlení. I ta Fabia má díky turbu větší výkon v širším spektru otáček a má o cca třetinu vyšší krouťák. A také je lehčí. A o těch výrazně výkonnějších vozech ani nemluvě. To je asi jasné každému.
Jsou řidiči, kteří rádi řadí, rádi projíždějí zatáčky pod plynem, aby z nich mohli svižně vyjet a vychutnávají si zvuk motoru v otáčkách. Jsou hraví, rádi si hrají a užívají si to. Pak jsou ti, co mají auto jen za dopravní prostředek a ti si to moc užívat nebudou. To záleží na vkusu každého soudruha. Pokud vás toto štve, tak to si užívat nebudete.
O víkendu jsem byl v Tatrách a že bych třeba na silnici Pribylina, Podbanské, Smokovec musel furt podřazovat, to se nedá úplně říct. Ano, tam kde bylo omezení rychlosti, tam to bylo žádoucí, ale tam, kde platila 90, tam to třeba nebylo. Je fakt, že na 6 jsem do kopce se 4 lidmi a bágly autem nejel, ale držel jsem to na 5 v otáčkách. Víc mě brzdili řidiči, kteří ani ten limit nedrželi...
Jo to je vlastnost těchto motorů, to máte pravdu a funguje to jak popisujete. Ale!! S motorem co má třeba Mazda 2-2.5 l. Ne u této 1.5 l, tam je výkon i kroutak tristni. Ve čtyřech lidech můžeš podřadit, ano auto začne táhnout více ale jak?? Pomalu 😁Litrovej tříválec oturbeny tomu vždy ujede rozdílem téměř třídy. Ale nehanim ten motor na krátké trasy a jednou za čas delší trasy po dálnici se stim dá žít v pohodě
Jasně že něco výkonnějšího s turbem bude mít vyšší akceleraci. I když ne vždy. Pokud je řidič lama a dá plný plyn v nízkých otáčkách, tak i ten oturbený litr se trápí. Teoreticky máte pravdu, prakticky v provozu je většinou problém řidič, který začíná z nízkých otáček a netuší, co je to dát plyn na podlahu. Mě by se hodně líbilo, kdyby tam místo té 1.5 byl dvoulitr podobného stylu bez turba. Nějakých 150 koní, 200 Nm, to by bohatě stačilo. Ale díky EU nám není přáno...
Jsem rád, že jste spokojen se svým vozem. Nicméně jste psal, že máte atmosfru o podobném výkonu. Jestli máte nějaké lehké auto, proč ne, může to jet normálně. Ano, zrychlení není a výkon nejsou totožné pojmy. V případě, že ale má vůz hodnotu z 0-100 řekněme nad 10, tak skvělá jízdní dynamika bude značně subjektivní pocit.
To psal pan Cihla, že má podobný motor. Samozřejmě, že je subjektivně (i objektivně) rozdíl mezi silným vozem, který zvládne akceleraci pod 10 s a při ní vás do sedaček zatlačí a něčím slabším. Ale i ten slabší dokáže jet svižně (tedy ustálenou vysokou rychlostí bez ohledu na profil trasy).
Ani v těch otáčkách bohužel nic nebylo. Bud vytocena jednička do 6tis a nebo dvojka která spadla ze 4 na 1tis až zase člověk musel dat jedničku. Na dalnici úplně jedno jestli vytocena 4 nebo 6 na nižší otáčky…rychlost porad stejná. Auto dobry do mesta, kolem komína u nás v CR ale kopce ve Španělsku katastrofa.
Pokud jste zvyklý na turbo motor, bude pro vás zrychlení nedostačující. To by mě zajímalo, po jakých silnicích jste jel, aby jste je nebyl schopný projet na 2 ve 4000 otáčkách. Tipoval bych rychlost kolem 60 km/hod. ve Španělsku jsem s tím fakt nebyl, tak to nedokážu posoudit, jezdím okolí. Krkonoše, Jeseníky, Beskydy, Tatry, atd.
Auto bylo uvedené, dle dokladů, do provozu v červenci (vyrobené nevím) a já ho měl před cca 14ti dny. A byl to přesně ten, co je na obrázku - tedy ještě před FL. Ten po FL snad už nemá to divné denní svícení, jakoby za mřížkou, ale má ho integrované do světel.
Tak to by měla být ta verze po prvním faceliftu v roce 2020, 81kW. Ta se už řadu měsíců nevyráběla, protože v Nošovicích připravovali výrobu nového modelu. Ten se začal vyrábět v dubnu. Asi skladovka. Co se týká té jedničky a dvojky, má to poskládané jinak, než většina vozů. Ta 1 je hodně krátká, na druhou stranu umožňuje popojíždět v koloně na volnoběh rychlostí 5 km. Nezaručuji, že na konci výroby nebyla nějaká změna. Ale věřím, že to může překvapit někoho, kdo je zvyklý na jiné chování.
Vaší poslední větu potvrzuji (až na ten motor) ale já právě mám srovnání s jinými auty v reálném čase, navíc nejsem "zatížen" tím, že auto vlastním.
Osobně si myslím, že v porovnání cena/výkon je na tom Hyundai třeba lépe, než Škoda (teď mě tu budou schopni někteří ukamenovat).
Možná to bylo z části i tím, že auto bylo v podstatě nové, syrové, ale zase - mám srovnání i s jinými novými auty v podobné cenové kategorii...
Zatížen nejsem, naopak mohu srovnávat, když s jinými typy vozů jsem najezdil minimálně tisíce kilometrů. Zeptám se jinak, když jste s tím jel? Osobně mohu potvrdit, že to auto časem "zraje" a zajíždí se. Kdysi, před facelifttem v roce 2020 si lidé stěžovali na to, co vy. U té mé toto není a potvrzuje to i řada uživatelů. Letos je zase další facelift, ale ten motor má jen 71kW.
Lebo som s tym siel. Ked to nema 3000 otacok, tak to proste netahne. Uz to v tejto diskusii bolo spomenute niekolkokrat a z vlastnej skusenosti to mozem len a len potvrdit. Auto s rovnakym motorom mame v rodine, ma ho aj kolega, vsetci ho komentuju ako dobre ovladatelne, pohodlne no lenive a ako bez zivota.
Tak to asi budete vědět líp než já. Jezdím s tím (Combi) pouze 2 roky, mám najeto jen nějakých 20 000 kilometrů a v každém kopci při stálé rychlosti rozhodně nepodřazuji. Stejně tak, jako další vlastníci tohoto motoru a vozu (viz zkušenosti na Hyundai fóru)... Ano, pokud potřebujete předjet, je žádoucí pro zrychlení podřadit, abyste měl minimálně cca 3 500 otáček/min. Naopak řada lidí ho hodnotí jako zábavné a hravé. Tedy ti, kteří vědí, jak s takovým motorem zacházet.
Nemáte patřičné otáčky, chybí krouťák a výkon, podřadíte, otáčky máte, tak je i krouťák a výkon. To není chyba, to je vlastnost takového typu motoru. Buď to přijmete a podle toho s ním budete jezdit nebo budete nadávat, jak to zoufale nejede.
Já právě srovnání mám.
A myslím, že srovnávat krátkou i30 například s Peu 2008 smysl má (teď samozřejmě nemám na mysli spolehlivost motoru... I když...). Ta auta budou hmotností podobná.
Co jsem ale hlavně chtěl říct, a nikdo, kdo na můj příspěvek reagoval, to nepochopil, je to, jak uživatelsky nepřívětivý ten motor, s ohledem na to, co jsem popisoval, je.
Ano všichni máte pravdu, že je to atmosféra, navíc malá, takže se bude chovat jinak, než foukaný dvoulitr, ale chování tohohle motoru je opravdu ještě o několik levelů jinde, než mnou zmíněného Puretechu...
Ten taky "dole" (ovšem, co je dole? Všichni výrobci se snaží, aby motor co nejméně točil, kvůli emisím) nejede, ale není to tak strašně markantní, jako právě u i30.
Z vašeho původního příspěvku vyplývá akorát to, že jste s ním jezdil v dost specifických podmínkách. Na jedničku, kromě rozjezdů, jezdím akorát doma po dvoře, nebo po hodně rozbitých cestách. Na běžné silnici jsem se nesetkal s tím, že bych musel řadit míň, než 2 a to jen proto, abych měl otáčky ve výjezdu ze zatáčky, nebo na křižovatkách. S autem mám najeto skoro 20 000 kilometrů (ČR, SR, Polsko) od rovin po hory a nepozoruji žádné nekonformní chování motoru. S výjimkou přeřazování na vyšší stupeň ve vysokých otáčkách, což podrobně vysvětloval Martin Vaculík ve Světě motorů. Nikdy se mi nestalo, že by motor nečekaně zhasnul, ale takové věci, jako ho v zátěži trápit v 1300 otáčkách, nedělám. Běžná spotřeba se pohybuje kolem těch 6 litrů v závislosti na způsobu jízdy a trase. Jezdím už pár desítek let od nějaké 120 po dieselová výkonná SUV. Ani ten posilovač řízení se mi nezdá vůbec přeposilovaný, naopak je velmi příjemně nastavený a klade vzrůstající odpor s vyšší rychlostí. Podle mě má auto velmi dobrou odezvu v řízení a chová se značně předvídatelně. Neříkám, že to je nejlepší auto na světě, ale jako celek funguje velmi slušně za výborné peníze včetně toho motoru.
Tak tím to fakt nebude. Prostě z atmosféry s daným výkonem a krouťákem raketu neuděláte ani vy. Můžete tomu šlapat na krk, ale prostě to auto je zdechlina. A kdokoli s oturbeným nebo prostě silnějším motorem si vás namaže na chleba, když mu za to budete stát. To je prostě fyzika. Vždy u takového článku najdete někoho, kdo předjíždí ty výrazně rychlejší. Vždycky. Tenhle motor má z 0-100 za 12,6 a to je prostě moc.
Možná byste si tu fyziku mohl trošku zopakovat. Zrychlení a výkon nejsou totožné pojmy... 😉
Ono to skutečně jede. 90, 130, 150, 160 a třeba i více, akorát už jsme značně nad povolené rychlostní limity v ČR....
A ne, ten motor neřve. Zejména nad 5000 otáček má naopak moc hezký zvuk. 🙂 V běžných otáčkách je zase tichý.
Prijemne pruzne ? Podradovanie v kazdom kopci a pri kazdej poziadavke zrychlenia je prijemna pruznost ???
Na to jste přišel jak, že musíte podřazovat v každém kopci nebo při každém požadavku na zrychlení? Podřazuje se jen, pokud z něj člověk potřebuje dostat maximum výkonu. Což je typická vlastnost takového typu motoru. Je irelevantní, jestli podřazujete nebo ne, ale jestli ten výkon a krouťák z daného motoru nějak dokážete vůbec dostat.
VTi je bez turba, s turbem je označený THP (stejně jako bývaly EP motory).
Rozdíly mezi PSA a Hyu jsou pouze v tom, že jeden je 3 a druhý 4 válec. Oba jsou atmosféricky plněné, oba nepřímovstřikové.
A ano, podle parametrů by člověk čekal, že bude Puretech horší, ale není. Je to naopak.
Jak jste psal, člověk si zvykne a naučí se jezdit s čímkoliv, ale jak jsem psal já - tenhle styl , co jsem popisoval je jízdní styl minimálně 80 % potenciálních majitelů.
Tak to jsem měl zafixované, že VTi byla celá řada. Díky za upřesnění. Nejel jsem s ním, takže posuzovat nemohu. Ovšem nezdá se mi, že by 1.5 DPI měl být horší. Výkonu má víc, točivého momentu také. To Vti má maximálních 118 Nm v 2750 otáčkách, to DPI v 2000 má 120 Nm, maximálních 145 Nm v 3 750 otáčkách. Ovšem u takto slabých motorů je důležité, v jakých autech je porovnáváte. Zrychlení z 0 na 100 ta i30 Combi měla jako 1.6 Felicie. Ovšem ta Felda měla sice o dost nižší výkon, o něco málo nižší krouťák (max. 135 Nm), ale byla také o pár set kilogramů lehčí. A to hrálo zásadní roli. Ovšem ve vyšších rychlostech je živější ta i30.
A souhlasím s vámi, že většina řidičů moc netuší, jak s těmi motory jezdit, aby z nich vytáhli maximum při co nejdelší životnosti. Ovšem stále to je o řidiči a ne o motoru.
Ano, tak jsem váš příspěvek i pochopil, souhlasím s tím, mám podobné zkušenosti..a radí to i automechanici..a vypínat startup, jinak trpí baterie..
Souhlasím. 🙂 Stop.start tam naštěstí řeší jeden čudlík a vypínání hlídače v pruzích podržení tlačítka na 3 sekundy na volantu. Máte hotovo, než proběhne check systémů. Člověk se nemusí proklikávat různými menu, než u souputníků z koncernu.
Nemůžu souhlasit, rodiče mají nepřostřikovou 1.8ku a táhne i dole hezky, naše 3.5ka taky v pohodě a automat ji drží pod 1500 otáček celkem pravidelně.
Problém bych viděl v emisních limitech, díky kterým je tento motor přidušen víc, než by jinak bylo třeba.
Podle mě je mild hybrid k těmto stmosférám (viz třeba Suzuki, Subaru) ideál.
Emisní limity hrají určitě jistou roli. Což ty vaše motory asi nebrzdí. A pak tady máte rozdíl objemu motoru. Objem ničím nenahradíš, praví stará poučka. Nahradit se to dá turbem, ale už to není ono. Větší objem, větší hmota, výkon atd. bez obezliček. To samozřejmě bude táhnout lépe od nižších otáček, než Euro 6 splňující normu motor s nižším (proti 3.5 litru ani nemluvě). 3.5 je jiný vesmír, tam ta hmota dělá hodně... I těch 0,3 litru hraje určitou roli, zejména pokud ho euronormy neškrtí. Nevím, jestli ta 1.8 je také Euro 6 něco.
Tak samozřejmě, máte pravdu, nicméně kdo z "normálních" uživatelů, kteří vědí maximálně, kam do auta nalít palivo, dnes tohle ví?
Podívejte se, jak jezdí děda jednou za týden do Kauflandu.
A tohle je přesně ten styl, kterým to auto, pokud si ho někdo takový koupí, bude jezdit většinu jízd.
Navíc nejsem nejmladší řidič a na atmosférách (i karburátorových) jsem dlouho jezdil a chtěl jsem tím, co jsem napsal, říct, že u tohoto motoru je to už opravdu extrém. Jasně tohle naladění je z velké části způsobené nutným přizpůsobením se emisním normám, ale pokud jízdní dynamiku a projev porovnám, řekněme třeba s "povedeným" 1,2 VTi (dodnes nechápu to označení VTi u tohohle motoru) od PSA, tak ten Hyundai je mnohem, mnohem horší...
Tak pokud řidič neví, že benzínové motory na rozdíl od dieselů je třeba točit, aby z nich člověk dostal výkon, tak to asi nebude chyba motoru, že se chová, tak jak má, ale spíš ignorance řidiče. Nepotřebujete znát výkonnostní křivky, stačí vědět, od kolika otáček ožívá, držet plyn a když jste na hranci červeného pole, tak je třeba přeřadit. Ovšem kdo si to auto s tímto motorem koupí, ten většinou minimálně tuší, jak s ním jezdit.
Tam ale hraje zásadní role rozdíl otáček mezi 1 a 2. Jedničku musíte hodně točit, aby u 2 nespadly. Vlastnící vědí a naučili se s tím žít...
A jaké 1.2 VTi Puretech máte na mysli? Bez turba má jen 55 kW a 118 Nm. To ten 1.5 nemůže být mnohem horší. Jiné verze jsou s turbem, které pokryje nižší spektrum otáček, kde by jinak výkon chyběl i tomu Puretechu. Ovšem to porovnáváte 2 různé kategorie motoru. a ty se vždy budou chovat rozdílně.
Přesně, ano tak to je..Točit, točit, točit..a klidně i na jedničku..😄😄
Když autor není není schopný jet rychleji, aby v otáčkách držel vyšší rychlostní stupně, tak nic jiného nezbývá. S jinými auty byste dopadnul stejně. Tam se nedá svištět 90. Prostě jedete pomalu a není to motorem, ale těmi silničkami, co tam jsou. Jste rád, když tam kolikrát jedete 30-40. Rozjeďte to na dálniční rychlost a jedete na 6 v plné zátěži kopec ne kopec...
Tohle auto jsem měl před 14ti dny týden půjčené na dovolené.
Když jsem si ho bral, mělo najeto cca 500 km, takže vlastně nové auto. Najel jsem necelých 300 km.
Auto, jako celek není vůbec špatné, ale... Řízení je, jak už to u dnešních aut bývá, úplně tupé a občas bych ocenil slabší posilovač, karoserie se nijak zásadně nekroutí, ačkoliv na některých výraznějších nerovnostech, kdy se dostane do křížení, dokáží zavrzat lehce dveře.
Hluk od pneumatik do interiéru proniká víc, než by se mi líbilo (byly obuté letní Nexen), ale celkově hlučnost docela v snesitelná.
Infotainment nepatří k nejrychlejším, ale funguje, konektivita i se starším telefonem v pořádku.
No a teď ten opěvovaný motor.
Jasně, měl najeto 500 km, takže člověk nemůže čekat zázraky. Kopcovitý terén (Zakynthos) a úzké silničky jsou vyloženě jeho nepřítelem. Na můj vkus bylo až příliš často potřeba řadit za jízdy z dvojky na jedničku. Motor prostě v nižších otáčkách nefunguje. Při sebemenším podtočení nemá absolutně problém s tím, aby nečekaně zhasnul (a to už třeba ve 1300 otáčkách)...
Pokud po něm člověk v tomhle terénu něco chce, tak ho musí držet nejlíp 3000 ot+ a to už není problém průměrná spotřeba 11 l/100 km (auto jsem vracel s průměrem 9,8 l/100 km).
Takže, jak jsem psal, jako celek špatné není, ale konkrétně tenhle motor bych si v něm osobně nepředstavoval...
Motor v nízkých otáčkách nefunguje, protože je to nepřímovstřikový benzín. Ten je třeba točit, aby měl výkon. To není chyba, ale typická vlastnost takového typu motoru. Pokud chcete výkon, musíte ho držet v otáčkách. Nejvyšší kroutící moment má v cca 3500 otáčkách, kde má ale jen asi 66 KW, maximální výkon je až před omezovačem. Další věc je zpřevodování, jednička je geniální na kolony, ale je krátká a na 2 máte rozdíl cca 1800 otáček. Uvedené silničky jsou úzké s velkým převýšením, tam se nedá jezdit moc rychle. Navíc ve vedru je výkon nižší díky váze vzduchu. Podtáčet takový motor pod 1 300 otáček není nejšťastnější, tím benzíny dost trpí a snižuje se jejich životnost, resp. živostnost rozvodů. Pod 1500 otáček by se nemělo jezdit, ideálně mezi 2000-4000, při předjíždění točit ještě více.
Ono to nemusí být až tak daleko od pravdy, slyšel jsem od technika z STK že občas neprojde ani "nové" auto, které jde poprvé na STK, takže po čtyřech letech, i když je naprosto v pořádku. Současné normy jsou až tak tvrdé a stanovujíse v laboratoři, kde je mimo jiné čistý nasávaný vzduch.
Tak se toho technika zeptejte, kolik těch aut, co neprojdou po 4 letech jsou diesely a kolik benzín. To je hodně zásadní rozdíl. A toto je navíc nepřímovstřikový benzín, který pevné částice prakticky negeneruje. Ekologická stránka takového typu motoru je jeho silnou stránkou. Nevýhoda je vyšší spotřeba (s dokonalejším spalováním, než u přímého vstřikování) a menší výkon proti přímostřikovým motorům s turbem.
Nejsem mechanik, abych posoudil to ci ono. Ale, kdyz vidim jak se vsechny zeme klepou z green deelu a kazdou chvili upravujou metodiku mereni nebo bojuji proti spalovakum, nic jineho mi z zoho nevyhazi, nez ze to budou chtit z neprovoznit a vnucovat tzv. cistou energii v doprave.
Tak to by se netýkalo konkrétně tohoto motoru, ale všech spalováků. S naftou na prvním místě. Tady Korejci nemuseli stanovovat přesně definovaný rámec podmínek, kdy emise odpovídají normě, jako má teď průser VW u určitých TDI. Na 1.5DPI to přiškrtili na výkonu, ale stejně je to auto na daný typ motoru stále příjemné pružné.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Není Kamiq 2020, tam to ještě nebylo..hurá
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Tak to máte dobré, že to tam ještě není. U Octavie to nebyla taková hitparáda. Akorát že Kamiq je úplně jiná kategorie, než i30, tak to se úplně porovnávat nedá. Možná tak s krátkým hatchbackem. I30 je někde mezi Scalou a Octavií. Většina lidí kupuje praktičtější Combi, které má blíž Octávce. I když ta je ještě o kousek prostornější.