To bylo u nás taky. Paradoxně to odnesl dům, který jako jediný v okolí má hromosvod. Jenže majitel po čase doplnil střechu FVE a hromosvod se změnil ve smrtelné nebezpečí.. Ono je potřeba to oznámit firmě co dělá hromosvody aby provedla změnu..
není potřeba nic oznamovat, kdyby si majitel domu nechal udělat FVE od seriozní elektro montážní firmy, tak by to udělali komplet od projektu, posouzení rizik až po úpravu bleskosvodu. Bohužel většinu fve montují dotační rychlokvašky a podle toho to vypadá.
Milá autorko, dělám manuální práci a lidem z kanceláří opravdu tu práci nezávidím. Naopak často slyším opak, že závidí někdo práci mě, protože mám čistou hlavu a s čistou hlavou přijdu i domů. Že by byli úspěšnější si nemyslím. Každý ať si dělá co chce, co ho baví. Dnes už není vzdělání zárukou slušného ohodnocení.
když jezdím domů ze své kancelářské práce okolo golfového hřiště, občas závidím chlápkům co vidím za plotem jak jezdí se sekačkami a udržují golfové hřiště, jakou mají pohodovou práci na čerstvém vzduchu a chodí domu s čistou hlavou.
Nedodržují? Tak to asi znamená, že je bezpečné jet více? Když to dělají všichni a nic se neděje ...
Já asi jezdím po jiných dálnicích ... podle mne dvě třetiny lidí jezdí 100, část lidí 130 a občas někdo více.
V hustém provozu všedního dne se o moc rychleji než 130 jet nedá. Ale zkuste si někdy který po dálnici o víkendu, rychlosti 150-170km/h jsou v levém pruhu běžné
Jediný tank na přehlídce. A to historický kus T-34. Jinak obrněná vozidla a dalšího nic moc. Mně to docela překvapilo, že ani na přehlídku do Moskvy nebyly schopni techniku v počtu pár desítek kusů zajistit. Jenom loni na Rudém náměstí pochodovalo na 11 tisíc lidí a 131 kusů vojenské techniky. To se nezdá tak moc.
Že z důvodu bezpečnosti (ehm, ehm) rušili přehlídky v okresních městech jako Omsk, Kursk anebo Bělgorod nikoho asi nepřekvapí. Když člověk uváží, kolik techniky Rusko prokazatelně ztratilo (tj. prokazatelně videi, fotografiemi nebo satelitními snímky), tak je dost pochopitelné, že Rusko nebude mít dostatek vojenské techniky k dispozici na pořádání přehlídky v každém větším městě. Nicméně že ze zbývajících přehlídkových vozidel Kreml nesestaví (anebo nechce sestavit) alespoň pár desítek pro slavnostní defilé je dost zarážející.
Možná kdyby rusové shromáždily dost techniky na jednom místě pro vojenskou přehlídku tak by to bylo docela lákadlo pro ukrajinu aby jim nad moskvou udělali dynamickou leteckou ukázku hejna dronů plných výbušnin.
To je ale blábol. Opravny byly vždycky. Rozdíl je v tom, že dřív byl drahý výrobek a levná práce, dneska je to naopak.
Další nostalgik se selektivní pamětí jak za socíků bylo všechno super, ale to že třetina televizí byla nefunkční po dovezení z obchodu nebo se porouchala do 10 minut od prvního zapnutí v důsledku odfláknuté výroby a nulové kontrole kvality to už si moc lidí nepamatuje. Rozdíl je taky v tom, že dnes je výrobní cena nové televize je nižší než náklady na 1 den práce opraváře. v minulosti televize stála jako měsíc práce opráváře. Představte si kdyby dneska jste byl postaven před volbu jestli si za 6000 koupíte novou televizi nebo za 5000 necháte opravit starou televizi(z toho je 1000Kč DPH, třeba 1000kč za materiál, 1500Kč odvody, 1500 dostane opravář výplatu) Bylo by sice pěkné kdyby i jiná elektronika prošla podobnou standardizací a byla jednoduše opravitelná jako třeba stolní počítače ale nemyslím si že se to stane, modulární výrobky budou dražší a ukazuje se že spotřebitelé preferují nízkou cenu před kvalitou.
Stejně je to drahá sranda. Za deset let odejde modul, výměna bude stát tak do sto tisíc (50 tisíc materiál a do 50 -ti tisíc práce dvou techniků na den) a to bude mít zákazník v autě pořád již opotřebovanou baterku s jedním novým modulem, takže auto bude mít nižší dojezd a další podobné opravy baterie budou následovat. Takové auto se snad ani nevyplatí opravovat. Maximálně tak kdyby byla druhovýroba schopna dodat celou novou baterku řekněme za nějakých 150 tisíc.
vzhledem k poklesu cen baterií, zvyšování kapacity výroby a tomu že zbývající funkční moduly ze staré baterie ještě můžou posloužit jinde, a i to co nejde použít tak pořád obsahuje kovy které jdou recyklovat, tak bych se vůbec nedivil kdyby za 10let byli výměny baterií při vrácení staré baterie reálně dostupné za 150 tisíc. Obával bych se pak trochu bezpečnosti, v prvovýrobě si kvalitu baterií automobilky hodně hlídají, ale jak kvalitní články se dostanou do baterie z druhovýroby to je otázka.
Tohle jde v USA. U nás by jste naráželi na množství vyhlášek a nařízení. Ale je docela zajímavé srovnat svobodu a náš profízlovaný, vyhláškami sešněrovaný stát. Už jenom to u nás dostat do provozu by bylo téměř nemožné.
I v česku je spousta kutilů co přestavují dodávky na obytná auta. Pokud si jako základ vyberou prosklenou dodávku a nepřidávají tam plynové topení, tak se nic neschvaluje, auto dál jezdí jako dodávka. Kdo si dodělává okna, plyn, připojku na elektřinu tak si vyřizuje přestavbu na obytné auto. stačí revize na plyn a elektro a bez větších problémů to jde zapsat legálně do technického průkazu.
Ideální je německý model to už je dávno vymyšleno a prověřeno letitou praxí- motorové vozidlo na úřadě odhlásím. Přitom přímo tam (mají tam na to stojanovou vrtačku) z registračních značek odvrtám plakety TUV a vozidlo musím mít na svém pozemku, nesmí na veřejné komunikace a mohu ho kdykoli komukoli třeba po 50 letech v zemi i do zahraničí se stále platnými (odhlášenými) doklady prodat , a kdekoli v EU toto znovu po absolvování STK přihlásit. důležité je nikdo mne nenutí můj zakoupený majetek někomu dát na sešrotování -dokonce i ty odvrtané značky si můžu nechat protože jsem si je zaplatil. nevím proč naši zákonodárci vymýšlí svoje paskvily když to jinde funguje a mohou si vzít příklad jinde.
jsem si představil podobnou situaci s vrtačkou na českém úřadě. To by bylo keců proč to zrovna nejde protože úředník "nemá školení na práci s vrtačkou", "vrtačka má propadlou revizi", nebo "nemáme vrták, ale do 90 dnů možná budeme mít"
Mám 2 auta se značkami v depozitu, První je skutečně na renovaci, druhé je hromada náhrádních dílů na to první. 3. auto je sezoní u něj mám pojištění dle ujetých km.
Ano, líbí se mi varianta zrušení depozitu a nechat si spz celý rok, nicméně pak by bylo vhodné, aby pojištění platilo na řidiče ne na auto (tak jako to mají třeba v USA). pokud má jeden člověk 5 aut, těžko s nimi zpusobí 5x víc nehod než by způsobil jedním autem se kterým by najel stejnou porci kilometrů a není moc důvod proč by měl platit pojištění 5x.
Vétřieska je pravěk, to je pravda, ale zatím ji nikdo pořádně nepřekonal. Jak tady psal pan Šustala, na opravu stačí pár klíčů. U Tatry si prdne jeden čip a už se nerozjede. A neviděl jsem, že by někdo v době války, někdo kontroloval nějaký emise!! Byl bych za její modernizaci, ale aby zůstala její jednoduchost. Lépe vybavit kabinu, dodat nezávislé topení, pořádné sedačky, možná synchronizovanou převodovkou. Motor trošku posílit ale hlavně, ať zůstane všechno mechanické, bez elektroniky.
Docela by mě zajímalo jak často se porouchá "jednoduchá mechanika" z důvodu chyby uživatele (třeba zapnutá uzávěrka předního diferenciálu při najetí na zpěvněný povrch) která by se u moderního auta s elektronikou stát nemohla a jak často se porouchá elektronika která by znehybnila vozidlo (neberme euro 6 které se vojenských aut stejně netýka, kde je start blokován když by auto mohlo mít vyšší emise).
Navíc i když se porouchá mechanika, tak kromě banalit typu zavzdušnění palivového systému s klíčem bez náhradních dílů stejně nic moc neopravíte, když bude potřeba vyměnit nějaké těsnění, ložisko nebo jiný díl, stejně přijede pojízdná dílna se zásobou náhradních dílů a taky diagnostikou.
Lidé si nostalgicky pamatují jak u starých škodovek měnili na cestách prasklé klínové řemeny, čistili karburátory a svíčky a po této opravě auto dál jelo, ale to že moderní auta se vstřikováním nezanáší svíčky, neucpávají se karburátory, není potřeba nic seřizovat ať jedete v létě k moři nebo v zimě do hor a moderní klínové řemeny rozhodně nepraskají jen tak náhodou uprostřed cesty to už si moc neuvědomují. Navíc ty polní opravy můžou vyústit v nižší spolehlivost v budoucnu. vůbec bych se nedivil kdyby v i servisní příručce k v3s byli předepsány utahovací momenty šroubů nebo kam dát lepidlo na závity. to že to v praxi nikdo nedělal z auta něco každých 500km upadlo jim nevadilo, ale sami byli za hrdiny co to dokázali klíčem opravit.
Kdyby radsi6 zdokonalili přepis vozidel a jasně určili že kupující je povinen vozidlo přepsat pod sankcí.
Zrušení velkého technického průkazu je první a nezbytný krok k tomu aby se dal řešit přepis auta bez návštěvy úřadu. snad v brzké budoucnosti umožní přepisy na každém checkpointu nebo rovnou online
Pokud tam není značka zákaz stání s doplňkovou tabulkou, navíc se je to nalinkovaný na parkovišti je to parkoviště.
Pokud to "elektrikáři" chtějí mít rezervovaný pro sebe, musí dojít buď ke změně zákona (jako to maj rezervovaná místa pro invalidy) Nebo tam musí stprávce komunikace nebo majitel parkovišně nechat nainstalovat značku rezervační nebo zákaz stání s dodatkovou tabulkou pro koho neplatí.
Teď toto není nijak ošetřeno.
Takže majitel normálního auta tam stojí naprosto legálně, nic neporušuje a baterkáři mají holt smolíka.
Když venkoncem mají na to aby si koupili tak drahý auto na baterky, mohli by si koupit o malou elektrocentrálu a tu mít v kufru. Pak nebudou závislí na nějakých nabíječkácha pro "elektriku" si můžou skočit ke každý pumpě a těch máme všude dost.
Vzhledem k tomu, že moje auto má zásobu energie na 1100km ( i s topěním v -15°C a klimou v létě), nemusím toto tak často řešit. (prostě dost velká nádrž na naftu)
Typický přístup k právu v česku. Chování které z pohledu zdravého rozumu nedává smysl (parkovat se spalovacím autem u nabíječky), ale v česku budeme roky čekat než na to někdo vymyslí zákon, prováděcí vyhlášku, značku, a vyrobí a namontuje desetitísice zbytečných dodatkových tabulek ...
Ještě drobná připomínka k vaší poslední větě , např. ten superb nebude zdaleka nákladnější jak zde uvádíte , bude a je mnoho použitých orig. dílů za třetinové ceny , jiná je relace ceny práce v servisu , ta je úplně stejná u malého i luxusního vozu třeba u VW. Viz. moje osobní zkušenost. Takže limity k udržitelnosti vozu v dobrém technickém stavu nebude příštích dvacet let nikterak tragicky nedostupné.
Rozdíly v ceně jsou hlavně u "spotřebního materiálu" - větší pneumatiky, brzdové kotouče, destičky, tlumiče, ramena podvozku, delší výfuk,... a hodinová sazba bude u vesnického servisu sice stejná ať dělá na fabii nebo superbu ,ale vyměnit třeba zadní tlumiče na superbu s nezávislým zavěšením bude trvat víc hodin než na fabii s jednoduchou torzní nápravou v zadu. Jasně když si půjdu na vrakoviště koupit světlo nebo volant tak to bude stát +- stejně na fabii i superb.
Vaše reakce uvažuje pouze z jedné možnosti půjčit si auto , kde si půjčí vozidlo občan na vsi? Nikde ! Tak tohle je realita a bude ještě mnoho let. Víte kolik je v Česku víkendových nemovitostí ? Totéž. Ideál sdileného vozidla neexistuje , lidé chtějí věc vlastnit nikoliv si ji půjčovat , to je taková lidská vlastnost , kterou si neseme celou generaci lidstva na Planetě , tohle z lidí nevytlučete , nemají to v genech !
Rozhodně jsem v původním příspěvku to nemyslel tak že, bych něco namítal proti vlastnictví auta jako takového, bylo to myšleno tak, že je podle mě lepší koupit si takové auto jaké využiju každý den (menší) a když občas potřebuju tak si to větší auto půjčit. Půjčovna aut to nemusí být jen hertz u pražského letiště, třeba některé hobby markety a prodejny stavebniny nabízí možnost půjčit si dodávku nebo přívěs na pár hodin. A když jsem nedávno hledal dodávku k půjčení na hoppygo tak nejlevnější nabídka byl starší transit z malé vesnice.
Něco jiného je když někdo staví dům, rekonstruje chalupu a v průběhu pár let potřebuje velké auto velmi často.
Já chápu že je pohodlnější mít všechno svoje a nemuset si nic půjčovat, ale co si mnoho lidí neuvědomuje, tak je ekonomická nesmyslnost vlastnit všechno co potřebuju párkrát za rok. U aut to není pár korun, protože armotizace, povinné ručení, STK, servis... a přestože jde o (deseti)tisíce, tak málo kdo si udělá tabulku a porovná si nezaujatě obě možnosti, spíš zaslepen emocemi zavrhne možnost občasného využití půjčovny a místo fabie, fiesty, vw polo nebo renaultu clio který by mu na cesty do práce a nákupy stačil, tak si koupí starý superb, passat nebo bmw 5 v kombíku a pak je nepříjemně překvapen, že servis starého auta vyšší třídy stojí 2x víc než servis malého auta.
Česko je celkem chudá země , zde je tradice být samostatný a šikovný , z tohoto důvodu lidé zde preferují větší vozidla kombi , odvezou jimi to , co by museli dráze zaplatit spediční firmě. Např. doveze si náklad cementu či pračku...Přesně tohle je důvod nemít zájem o mikroauta jen k přepravě osob. Začíná tím období člověka necestovat daleko od bydliště , tím vznikne nová sociální většina a jiné komunitní organizované zvyklosti. Stačí si prohlédnout několik scifi filmů , tam uvidíme svoji budoucnost celkem realisticky.
a pak nezřídka tihle lidé brečí nad servisními náklady těch 20 let starých passatů nebo dojíždění pneumatiky pomalu na dráty protože na to stojí pneu 2x víc než na fabii a se brzdami a tlumiči je to podobné. Tady vydím obrovský prostor pro růst sdílených aut. Půjčovat si sdílené auto každý druhý den na cestu na nákup je nesmysl, ale půjčit si sdílenou dodávku 1x za měsíc když je potřeba odvézt cement nebo pračku? to je daleko výhodnější než udržovat "dodávku" vlastní.
A s cenou dopravy, mám kolem sebe spoustu lidí kteří jsou schopni říct že zásilkovna/balíkovna je za 60Kč drahá a raději si jedou zboží osobně vyzvednout do města, projedou 100Kč a ještě je to stojí hodinu času.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Víte co mě na fotkách z těchto kontrol příjde vtipné a smutné zároveň? že pokaždé když měří tak tam mají nastartovanou benzínovou elektro centrálu která určitě katalizátor nemá. Sice to zas takový emisní průser není, ale bylo by tak nějak přijatelnější kdyby kontroloři jezdili elektrickou nebo alespoň hybridní dodávkou a měřící přístroje napájeli přes měnič z baterie.
1 odpověď