No, třicítka dává smysl na užších a méně přehledných komunikacích, obvykle se takzvaně "na zrcátka" nedá ani rychleji jet. Výkřík vyargumentovaný úplnými kravinami pro celoplošnou třicítku je absolutní nesmysl. Vtipné je, že obvykle odborníky na dopravu bývají lidé bez řidičáku. Nicméně celkové nastavování společnosti podle různých srábků, neumětelů a zlodějíčků je nebezpečný trend. Za chvíli každý motorista bude potencionální vrah a každý podnikatel potencionální zloděj. No a loajální pitomci opět převezmou otěže 🙂))) a všechny nás zavřou do bezpečného vězení plného zákazů, příkazů a třicítek. Místo výchovy morálky a ohleduplnosti, zákazy, ach jo. Proti zbabělostí by se mělo bojovat, ne ji aplikovat na všechny......
Jen taková malá úvaha: co když tenhle pro nás zdánlivý chaos jaksi bystří mysl a nenutí nás prostě za volantem fungovat a dívat co se děje kolem nás? Intuitivní jízda je, byla a bude vždy bezpečnější a zábavnější, než robotické dodržování předpisů, které nám mnohdy ani nedávají smysl. Dejme si otázku co je pro dopravu prospěšnější, zdali plynulost, byť chaotického provozu, nebo robitická přesnost dodržování (leckdy hloupých) pravidel. V Rakousku si tuto otázku moc klást nemusím, jelikož jsou předpisy nastaveny tak, že jejich dodržování naopak plynulosti pomáhá (běžná 80km/h v přehledných obcích). Na té 80tce jedou všichni 80, pouze zbloudilý Čech občas 60kou u prostřední čáry se štrůdlem za zády. Tohle u nás neplatí a pomalejší neplynulá jízda mimo jiné způsobuje i větší spotřebu paliva a tím je i méně EKO (srovnejte si spotřebu v Rakousku a u nás, a ne neni to palivem) . Stovky míst, kde 50km/h nedává absolutně smysl a ještě jsou tyto úseky osazené radary. Typicky české - jedeš jako idiot nelogicky, neplynule, ale dle předpisů, nedostaneš pokutu, zkusíš-li to intuitivně, plynule - nedoplatíš se. Správné nastavení předpisů, jaksi vede k jejich dodržování. Ve srovnání nehodovosti jsme na tom obecně v Evropě dost neslavně. Ve výše zmíněné Itálii třeba jedete po dálnici povolený 120km a najednou vám vyskočí značka 60km/h. V Čechách by to často znamenalo smrťák, jelikož většinu místních řídičů by nenapadlo nic lepšího, než šlápnout na brzdu. Ital tím pouze dostane informaci, že by měl sundat nohu z plynu. Za mě ušetřeno X dopravních značek na postupné zpomalení pro "robůtky.
Místo v kempu pro karavan na 3 noci za 8tis?????????????? tywoe to je severomoravské podnikání, nebo co? Přeju vám málo hlupáků a prázdný kemp. Na Booking dám v datumech Colours pro dva lidi v Ostravě 3500,-Kč se snídání, nemusím kupovat karavan a vynášet sračky 🙂))) Tak good luck a hlavně to nezapomeňte přičíst fialové vládě 🙂))))
Zdravím,
no mě udivuje, kolik lidí bere tento článek za bernou minci. Ze svých zkušeností to vidím uplně jinak. My tu totiž žijeme oproti zbytku světa v nějaké rovnostářské bublině. Mám zkušenosti s dlouhodobým bydlením z Londýna (2,5roku) a Madridu (4roky) a s tímto článkem absolutně nesouhlasím. Jedna věc je operovat se statistikami (oblíbenost současnách geeků) a konfrontace s realitou. Nepamatuju si, že nájem slušného samostatného bydlení třeba v Londýně utáhne průměrně zaměstnaný člověk sám. Docházelo, dochází a docházet bude k podnajímání pokojů ve větších bytech. Jeden pokoj ve slušném bytě v centrálním Londýně se pohybuje kolem 1000,-GBP měsíčně. Malý byt od 2000GBP nahoru. S výdělkem 2-4000GBP tohle rozhodně není lepší situace než v Praze. Když si v Praze (ne na okraji) koupíte byt za průměrnou cenu tuším 150tis/m2, stojí vás dvoupokojový byt 60m2 cca 9miliónů. Vezmete-li si hypotéku na 30 let (dají-li vám jí vůbec), zaplatíte s úroky cca 32tis/měsíčně + poplatky a energie. Jsme někde na 40tis/měsíc. Kdybyste se nedejbože dostali do potíží a museli tento byt pronajmout, dostanete max 25tis + poplatky. Když jsme koupili byt v Madridu, stál nás přibližně stejně jako v Praze. Okamžitě jsme ho poronajali (za výhodnou cenu) za 1900EUR/měsíc. Jinými slovy, udělali jsme transakci, uložili peníze a vzali na sebe riziko. Byt se nám pohodlně splatil a ještě zbyly peníze na opravy a rekonstrukce.
Takže jinými slovy, brek nad nedostupnosti bydlení v Praze a ochraně nájemníku mi přijde jako totální blábol. Chránit by spíšm potřebovali ti, co riskují hypotéku.
Za mě problém netkví toliko v rychlé, jako v nebezpečně pomalé jízdě, kdy se stáváte překážkou provozu. Kdyby jsem zvýšili povědomí řidíčů o existenci zpětných zrcátek, bylo by lépe. Třeba systém, který vás upozorní, že na rovném přehledném úseku, kde je povolená rychlost 90km/h bychom měli v rychlosti 60km/h zajet na odpočívadlo a kolonu nechat přejet. Jízda 60km/h u prostřední čáry je největší zlo na silnicích. Né však sama o sobě - každý by měl jet dle svých možností, ale chybí ohleduplnost vúči ostatním řidíčům, kteří nemají proč za takovýmto řidičem jet půl hodiny v kilometrové koloně, když je po cestě spousty míst k zastavení a nechání kolonu přejet. Zde mnohdy nastává problém, že v případě nehody za ní může rychlá jízda řidiče, který se snaží tohoto zoufalce co nejdříve předjet...... Například vzorově fungují řidiči v Rakousku - neporušují pravidla a rychlostní limity. Jedete-li na povolené rychlosti 100km/h (max povolená na okrskách), všichni jedou mezi 90-100km/h a není potřeba předjíždět. Jedete-li zde nižší rychlostí v koloně, můžete si být téměř jistí, že ve předu jede český turista.....Takže za mě bych volil systém opačný - upozorňující na bezohledně pomalou jízdu 🙂))
No super čeští moralisté na téma dodržování pravidel. Na ceremoniál přijedu rychlostí 90km/h po dálnici v levém pruhu, okříknu kvůli porušení pravidla režisérku, které tvorbou nesahám ani po kotník a která má mimochodem zřejmě co říct a po ceremoniálu si jdu dát lajnu na WC a případně pobleju záhon před Rudolfínem. Typický český "papež". Jsem osobně rád, že se téma mít děti a filmařina otevřelo. Nějak se níže v "odborných diskuzích" zapomíná, že filmařský den má 12h a točí se 6 dnů v týdnu. Být u toho rodičem je Mission impossible! Mluvím z vlastní zkušenosti a to nemám dělohu a tudíž na mě není dítě v kojeneckém věku toliko fyzicky závislé. Se ženou jsme oba filmaři, vychováváme u toho dvě děti a to, že jsme to doteď dokázali nějak (rozhodně ne ideálně) sladit beru jako zázrak.
Bohužel stavíme lež pouze na úroveň morálky - jsem nemorální - můžu lhát. Tím nemorálnost stavíme jako standart. Buhužel od dob Zemana a Babiše se lež povznesla na legitimní nástroj. Co takhle postavit lež, ať vědomou nebo nevědomou (ve veřejném prostoru si musím ověřit co do něj vypouštím) prostě mimo zákon? Vím, dostaneme se tím na tenký led. Demokracie ale není anarchie. Byť je nutné vnitřně vždy připouštět, že by věci mohli být jinak, postoj na kterém jsme se consesuálně dohodli ohledně našich zájmů, by měl být svatý, obvláště v krizových situacích, jako je agresivní válka vedená proti autonomní evropské zemi. V krizových situacích je důležitá jednota. Relativizace je vždy zbraní nepřítele. Příklady jasně konsezuálně přijatých faktů: Rusko napadlo ukrajinu (tečka). Je to tím pádem agresor (tečka). V minulosti i náš okupant (tečka). Podpora Ukrajiny je v našem zájmu (tečka). Jakákoli podpora Ruska je proti zájmům ČR. Rusko se oficiálně deklarovlo jako náš nepřítel (tečka). Veřejná podpora nepřítele je vlastizrada a kolaborace (tečka). Weby s neprokazatelnou strukturou příjmů, nebo prokazatelně podporované lidmi s vazbami na Kreml okamžitě mimo zákon (tečka). Lidi s ními spojené tresně stíhat (tečka) Toto není z jiného světa, stačí mít koule a demokraticky se na tom dohodnout. Nejvíce se demokracie dovolávají stoupenci diktátorských a nedemokratických režimů, proč asi? Pro určité lidi je laskavost slabost, a k těm je prostě nutné se chovat stylem, kterému rozumějí a občas vyhnat s "holí v ruce". Připomínám, bavíme se o veřejném prostoru, ne o ostravské knajpě 🙂))
No nějakou dobu se veteránům a newtimerům věnuji. Škoda favorit, z meritu věci, auto nízké kategorie, by tuto hodnotu nemělo ani v jednom vyrobeném kuse originál z výroby. Dvacet tisíc km taky nic moc. Na světovách trzích nejenže není níčím zajímavé, ale absolutně bez šance na prodej. Upravených modelů zajímavějších značek v jednom provedení je nespočet. Bavíme se tedy jen o našem českém rybníce. Jestli je někdo schopen vrazit peníze do nostalgie a ne do realně hodnotného new-timera, tak tohle je jeho příležitost. Limituje se však se svou investicí spíš na "s-bazar než mobile.de", nadneseně řečeno 🙂 Hodnota věcí se odvíjí pouze něčí schopností ji příjmout. S tímhle kouskem good luck! :-)
Je rozdíl mezi bytem na krátkodobý pronájem, třeba do jednoho roku a na dobu neurčitou. Tyto dva druhy pronájmu by měly být i rozdílně zdaněny. V prvním případě hledáte dočasné útočiště. Zde by pravidla měli fungovat podobně jako třeba v hotelu, nebo penzionu, zkrátka měli bychom mít větší právo si jako pronajímatel diktovat podmínky, možnost rychle ukončit nájem, ale zároveň odvádět více na daních. Tyto byty by se dostali tímto i do jiné cenové kategorie. Ve druhém případě by se jednalo o dlouhodobě nájemní byty se smlouvou delší než třeba jeden rok. Zde jsme již někde trochu jinde. Nájemník počítá s dlouhou dobou nájmu a s možností si zde vytvořit takzvaně "domov", což už je určité duševní vlastnictví a hodnotově je to na jiném stupni. Tento člověk se zde tedy chce cítit jako doma a má mít právo na určité svobody s tím spojené. Zde by neměli fungovat rozdílná pravidla, jako utřeba městských nájemních bytů. Právo pronajímatele si vybírat nájemníka by mnělo být i za těchto okolností svaté. Nicméně na rozdíl od prvního případu by jeho vystěhování za marginální pochybení mělo být složitější.
Chápu, že lidé se v reakcích vždy chytají extrémních případů. V základu platí ale pravidlo, že nájemník chce bez problému v klidu žít a nájemce to samé. Podnikám-li v čemkoli, je logické se snažit eliminovat rizika, jenže vaše svoboda začíná tam, kde svoboda jiného končí. A to platí v tomto oboru obvzlášť.
Omlouvám se, ale asi jsem nepochopil situaci. Všichni lidé, kteří potřebovali jet trolejbusem nastoupili, ale nastal problém s vystupováním. Hledáte viníka? Co takhle neomalenost? Bublina bez zpětných zrcátek, ve které žijeme? Řiič evidentně kašlal na zájmy cestujících, nendal jim dost času na vystupování. Vystupování trvalo všem déle, jelikož nepočítali s tím, že mimo nich z autobusu vystupují a nastupují i jiní lidé. Obávám se, že s Vaší stížností Vás lze maximálně odeslat zpět do edukativního systému a zařadit do něj "chování ve veřejných prostorech". Někdo, méně sobecký, to má z hůry dáno a holt někdo potřebuje před použitím zatřepat 🙂)
Opět hloupé strašení Bruselem pro ty, co si neumějí informace ověřit. Jen pro info "Member States will have the possibility to exempt certain categories of residential and non-residential buildings from these obligations, including historical buildings or holiday homes." Nevím, zda-li autor neovládá angličtinu, nebo záměrně mlží, ale tahle věta (mimochodem v odkazech pod článkem) znamená, že členské státy z toho můžou mimo jiné vyčlenit historické budovy a chaty.
No ono to bude asi trochu jinak. Nejde o to, že by někdo nechtěl platit 30kč, nýbrž nemůže, jelikož nenajde místo. Poté uvidí prázdnou dobíjecí elektrostanici pro dvě auta, nechá tam auto a jde si vyřídit potřebné. Myslím, že bychom se k sobě měli spíš chovat slušně, nevytvářet nesmyslné historky o bezohlednosti a nevolat na sebe zbytečně polici. Milé čtenářce bych doporučil vyzkoušet si den s člověkem, která musí jezdit autem a zařizovat drobné záležitosti na různých místech. Věřte, že MHD to vždy opravdu nejde stihnout ani logisticky pokrýt. Třeba by byla schovívavější.....
Pane Jandourku, vite jak se bezpečně pozná blb? Má totiž pocit, že ví. Inteligentní člověk neví, nýbrž připouští. Překvapuje mě, jak bezpečně víte, že některé výroky jsou jen žvásty. Zajímal by mě Váš hluboký náhled do lidské psychiky, do lidské duše. Zřejmě toho spoustu víte a znáte pravé příčiny a důsledky všeho o čem píšete. Není Vám více, než závidět. Nebudou žvásty spíše názory těch "co bezpečně ví"?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Opět zavádějící titulek. Ach jo.....