Řízení na boso bylo hazard možná před x lety, kdy auta neměly tak účinné brzdy. Dneska při běžném brzdění nebo přibržďování mi dokonce stačí jen palec u nohy a při nouzovém brzdění jsem se nikdy nedostal do problémů. A že díky osobákům a cyklistům jich už bylo.
Naopak, když jsem musel jet autem od kolegy, který se nezouvá nedokázal jsem brzdit s citem.
Dokonce instruktoři "eko jízdy" radí jezdit na boso, protože člověk má větší cit.
Jezdím kamionem už 20 let a nikdy při žádné kontrole nebyl problém.
Dokonce jsem zažil i policajta, který se vyzul když mi kontroloval kabinu, aby mi tam nenamarasil.
Nedokážu si představit trávit 13 nebo 15h v botách a pak si jít lehnout do postele plné prachu a špíny, která se díky ventilaci dostane z podlahy všude v autě.
Jezdím do Anglie s kamionem už 13 let, někdy i 2x za měsíc.
Neznám lepší zemi k ježdění.
Jen bych doplnil pár drobností.
Když zaparkujete na dálničním odpočívadle, tak při vjezdu vás automaticky sejme kamera a pokud tam stojíte delší dobu, obvykle nad dvě hodiny, už je potřeba zaplatit. Může se stát, že vás to později může stát i několik tisíc. Odpočívadla totiž patří soukromým firmám. Jsou ale bohatě vybaveny, restaurace, obchody.
Dalším úskalí je, že v noci je velké riziko uzavirek silnic. Výměny asfaltu, svodidl a podobně totiž dělají v noci, kdy uzavřou cestu a znacena objížďka je kolikrát i 50km kvůli uzavírky 1km.
A k těm kruhákům ještě bych doplnil, že pokud má kruhák více výjezdů, tak je potřeba se už před ním zařadit do správného pruhu, který vás plynule prez kruhák vyvede. Maji to ale krásně značené.
Jo a neznají značku zákaz předjíždění pro kamiony. Viděl jsem ji možná jen 3x.
Ono by možná stačilo dát před ten most zástěrky, které by byly ve stejné výšce s mostem.
Kamion by o ně škrtnul střechou a to by ho včas upozornilo. Podobné mají před jedním pojezdem třeba v Budějovicich v odbočovacim pruhu před nim. Kdysi jsem o ně zavadil, protože jsem byl ve špatném pruhu. Jsou to jen gumové válce nebo co, ale i při nízké rychlosti to dá slušnou ránu do plechu. A autu se nic nestane.
Nebo snímač výšky a světelnou signalizaci. Jako to je v Praze třeba před tunely na R0
Měl jsem 1991, 2.0 EFI, červený liftback.
Bylo to moje první auto. Kupoval jsem ho někdy v roce 2000.
Svezení bylo skvělé, velký kufr, pohodlné sezení.
Měl jsem ho asi dva roky a pak šlo pryč, protože hnilo před očima.
Pak s ním prý jezdil hospodský někde ve Fulneku nebo kolem.
Dneska potkat Sierru je docela vzácnost.
Za poslední rok jsem potkal asi jen 5 kousků.
V Anglii jsem ale viděl dvoudveřový kombík. Ani jsem nevěděl, že se dělal. Ale bylo vidět stopy polepů pošty, tak možná nějaká verze pro ně.
Jezdím hodně do F a UK.
Tam je běžně, že když vyjíždím prvním výjezdem bliká se už před kruhákem.
Když se vyjíždí až za polovinou, bliká se celou dobu "do středu kruháku" a výjezd se oznamuje až před výjezdem.
V Anglii jsem si často všiml, že se bliká jako u klasické křižovatky, první výjezd levý blinkr, poslední výjezd, pravý na kruhaku a levý před výjezdem.
A když jedou kruhák rovně, tak blikr skoro vůbec nepoužívají. Ale je pravda, že v UK mají kruháky jinak řešené. Pokud má kruhák více výjezdů, tak před kruhákem bývá více pruhů a auto se podle výjezdu řadí už před kruhákem.
Budu se opakovat, ale vláda by si měla setřít tu indulonu z hlav díky které lezou snadneji lidem do zardele.
Osobně bych byl pro anglický styl.
Místo zvyšování max rychlosti na 150km/h snížit na 110 a kamionům povolit 90km/h. V Anglii to funguje pěkně. Tam dokonce mají kamiony povolenou 96km/h a jak se tam krásně jezdí. A to mají některé úseky dálnic i 5 pruhů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co by kluci policajtský v tu chvíli dali za tři kamiony vedle sebe někde ve stoupání.
1 odpověď