• Jednou za 3 dny občas opravdu převlékám.. Ale proto, že se nám rádi naši dva pejsci (45kg) slézají po setmění do postele 😅 a kolik z nich opadá chlupů a špíny je neuvěřitelný🙊

  • Jako učitelka v Mš si dovolím těžce nesouhlasit. Většina školek má provoz 6:30-16:30, druhá na našem málem městě 6:15-16:45. Od kamarádek z větších měst vím, že mají i 6:15-17h. Milý rodiče, spočítejte si kolik je to hodin denně! I my jakožto učitelky máme nějakou pracovní dobu (31h týdně přímé u dětí), která nám musí vyjít na celý týden. Placené od státu máte dvě učitelky na třídu, jak tedy potom řešit překrývání učitelek, když chcete abychom tam byla každá ideálně 8h denně. Při dnešních počtech až 28 děti ve třídě včetně integrovanych dětí je to velmi náročná profese.. Jen ať si to někdo zkusí! Pokud je autorka tak naivní, že si myslí, že většina dětí je v mš nezbytně nutnou dobu, ať se někdy přijde podívat na realitu. Čím déle mají školky otevřeno, tím déle tam máme děti. Děti jsou tam 10h denně. Domů chodí jen spát a večeřet. Snídaně se v dnešní době nenosí. U oběda menší už usínají. Co takhle je tam dát ideálně i na noc, když má někdo noční? 😉 holt než si pořídim děti, tak musím zvážit kolik na ně budu mít času..

  • Samozřejmě s každým, ať už dospělým nebo dítětem lze jednat s respektem, ale dnešní doba produkuje děti, kteří měli tolik respektu a úcty až z toho nemají žádné hranice a úctu k ostatním. Všeho moc škodí a dítě které zas nonstop slyší ,, to dokážeš ", ,, jsi nejlepší" Apod si pak věří a myslí si to, aniž by takový byl. Není na škodu občas dětem taky ukázat pravý opak. Záleží jen na formulaci. Nejde ti to? Fajn zkus to znovu. Trénuj až ti to půjde. Nevadí, že něco neumíš, nauč se to. Jako učitelka mš jsem denně svědkem přehnaného sebevědomí některých dětí, kteří jsou průměrní, ale myslí si, že jsou borci. Kdo to v nich asi ukotvil..

  • Jako učitelka v mš mám pochopení pro oba tábory. Samozřejmě pro dítě je lepší být v kolektivu, zvykat si na režim, děti, být maximálně samostatné apod. protože některá výchova rodičů není schopna obsáhnout vše, co je pro dítě vhodné a co by mělo v daném věku umět a vědět. Pracující vs nepracující úplně nelze říct. Z mého pohledu je to spíše o tom, že některé matky s prominutím narvou dítě ve 2 letech do mš, abyste je poté pravidelně potkávali s kamarádkami u kávy, ve městě na nákupech a po obchodech. Když je dítě nemocné ještě se tváří, proč ho tam jako nechcete. To je poté zneužívání služeb školky. Maminky co mají doma malé miminka se samozřejmě nemohou plně věnovat i staršímu 4 letemu, který potřebuju už zcela jiný režim. Takové dítě má samozřejmě nárok na docházku do školky. Pro nás jsou spíše "osinou v zadku" maminky z azylovych a jiných domu, které nepracují, mš neplatí, neomlouvaji děti, jsou také doma s mladšími sourozenci, ale mají přednost před jinými, protože to jsou chudáci a často mají děti už starší než jiní, co se do mš hlásí prvně. Za naši mš mohu říct, že se většinou dostanou všichni, co mají 3 roky. Pod čarou bývají pouze děti mladší nebo podzimní/zimní