Ochranku zavolat mohl, to je pravda. Ale ty rádoby chytré knihy nechte radši spát, tolik chytraků rádi jak a co dělat správně, zatím vidím že je to čím dál horší.
Naopak knihy nenechám spát, vzdělanost nás posunuje. Kdyby byl důchodce vzdělaný, nechová by se jako v pravěku. Měli bychom byt homo sapiens, ale pokud budeme propagovat násilné řešení nepravosti, budeme jen zvířátka. Máme na víc jako lidstvo... Nebo možná právě že nemáme na víc, než na násilí. Kde je nejvíce násilí? Tuto otázku je potřeba si položit. U vzdělaných lidi nebo nevzdelanych. U lidí s nadhledem a toleranci nebo u primitivů. Bohužel starý pán jednal primitivní. Co facka vyřešila? Vůbec nic. Jen si vylil své negativní emoce.
Ježíš já nevím jestli ty lidi jsou vážně tak blbí nebo..ty samoobslužný tam nejsou proto abyste dělali za pokladní, ale abyste nemuseli čekat na pokladně kdo nechce. Jakej intous muže furt blejt takovýhle kecy
A proč čekáte na pokladně? Protože tam asi není dost pokladních. Např. u nás ráno v Tescu je jedna a zbytek stojí frontu na samoobslužné pokladnu. Zkuste zapojit hlavu... Jasně že tím šetří peníze. 🤦 Nebo proč myslíte, že lidi stojí frontu na to aby se o sloužili sami?
Kolego Václave (nebo kdo vlastně jste), lopokud pracujete na zkrácený úvazek máte dostatek volného času k opakovaným diskuzím s jedním žákem na jedno téma. Ale pozor na individuální pohovory s žákem nevyrovnaným (což je vzhledem k věku pochopitelné) či nevychovaným (což je vzhledem k věku hůře pochopitelné - zřejmá disfunkce rodiny) po vyučování či ve svých volných chvílich! Vše dobré by mohlo být chápáno a vysvětlováno jinak....
A učitel by si měl udržet autoritu ve výuce, jinak se v-v proces rozloží na molekuly, možná atomy, a dosti složitě, pokud vůbec, se vraci na vybudované pozice.
Kolego, vy ani náznakem netusite, co je přirozená autorita. Tragedie
Sám jste uvedl, že vulgarismus nebyl určený vám. Žák pouze zpracovával pro něj nepříjemnou situaci. Rozměr, že se vás snažil urazit a ublížit vám, jste svou reakcí do situace vnesl až vy. Tím jste to celé posunul úplně jinam. Z vnitřního konfliktu žáka nad špatnou známkou jste vytvořil konflikt mezi žákem a učitelem. Kdybyste to neudělal, žádný by nebyl. Pokud vám jeho reakce přišla nepřiměřená, mohl jste říct, že chápete jeho frustraci, ale vulgárně mluvit a mlátit do lavice ve třídě není vhodné a pokud chce, můžete si o tom promluvit později. Učitel by měl být tím, kdo řídí, co se ve třídě děje. Osobní problémy jednotlivých žáků by se ale neměly řešit před ostatními. Rovněž to není kdo z koho. Autorita je učitel a nepoměřuje ji před třídou s jednotlivými žáky. Pokud se nějaký žák snaží před ostatními vyvolat konflikt s učitelem, aby se před ostatními ukázal, učitel na takové poměřování sil v žádném případě nesmí přistoupit. On není na stejné úrovni s žákem. Tento žák ani nic takového v úmyslu neměl. Měl jste pouze štěstí. Situaci jste zbytečně vyhrotil a žák také mohl reagovat vulgarismem, tentokrát ale mířeným přímo na vás. Pak byste udělal co? Takovou situaci učitel konfrontačně nemůže vyhrát. A je to přesně ta situace, která může vyústit ve fyzické napadení jednoho či druhého. Kolika učitelům, kteří si mysleli, jak jsou dobří, už v takové situaci ujela ruka?
Závěr, jestli jste situaci vyřešil dobře, tedy zní ne, nevyřešil. Měl jste dát najevo, že o ní víte, ale přejít to, nechat opadnout emoce, vrátit se k tomu později a promluvit si s žákem v klidu o jeho pocitech.
Moc hezky komentář. Problém našeho školství je ten, že tam působí takoví nevzdelanci v oblasti pedagogiky a psychologie, že vše co zák řekne berou jako urážku a útok. Bohužel pan autor článku je chudák, který neví, jak jinak získat autoritu. Představují si situaci, že by takto jednal řidič autobusu, prodavačka, průvodci...a musím se smát, i když to k smíchu vůbec není. Ono to totiž vypadá, že nejméně výchovné povolání je učitel.
Základ "normálního" vývoje každého dítěte je ve fungující rodině. Škola nemůže suplovat rodinnou "zdravou" vychovu. Bohužel někteří rodiče se nevěnují výchově a následně i vzdělávání svých potomků . Své nedostatky i nedostatky svých dětí pak obhajují, hlavně ve školách, a útočí na učitele. Aby děti nic doma nedělali, žádné domácí úkoly, žádná četba, za nic nenest odpovědnost...
Vážení rodiče, umetáním životní cesty svým dětem jenom škodíte, pak se z nich stávají jedinci, kteří nic sami nedokážou překonat a máma hotel je drahá věc. Když nemáte čas na své děti, neměli jste si je pořizovat, nebo si je učte doma a i levnější by byl domácí mazlíček, kterého můžete kdykoliv odložit do útulku (ne do školy).
Svým jednáním jenom nezřídka degradujete práci škol, učitelů, kteří (většina) má ještě zájem něco kloudněho z vašich dětí vydolovat.
Škola a učitelé nejsou nepřátelé vás a vašich detí, ve které je svým jednáním mnohdy zařazujete.
No, učitel s vašimi názory celkem škodí, kudy chodí.
Vy dolujete? Pak byste měla změnit povolání jít tam, kde se doluje a to je do dolů.
Protože školství je o něčem úplně jiném. Takoví učitele si opravdu nezaslouží být oceňování.
Vaše frustrace z vassame dosáhla takové hodnoty, že píšete o školství tam, kde o něj vůbec není téma článku.
Zkuste udělat co radit... Neumíte být přínosem, běžte dolovat jinam. Uvidite, jak vám to půjde.
Úplně normální člověk, pokud dítě ví proč ten pohlavek dostalo. Je jasné pokud bude bito pořád tak je to špatně. Já taky pár schytala a věděla jsem za co. Žádný násilník že mě nevyrostl.
Už to že schvalujete násilí na dětech, což jsou osoby, které vzhledem k věku neumí pracovat s emocemi, které se neumějí bránit, je na pováženou. Facka nic neřeší, je pro dítě frustrující a zanechává zranění. Tohle schvalujete?
Doporučuji Vám knihy o výchově dětí- Vaníčková-Prevence násilí ve výchově nebo některou knihu autora Matějíčka. Pochopíte, že facky nejsou tou správnou výchovou. A nějaký dědek v obchodě si myslí co? Že má na cokoliv právo. Proč nezavolal ochranku? To by bylo správné řešení situace.
Násilí plodí vždycky jen násilí.
výchovny pohlavek je fyzické násilí? můj první pohlavek si dodnes pamatuji (bylo to za to že jsem trucoval a křičel) byly mi 4 roky a dostal jsem ho od mě prababičky která mě hlídala věřím že mi to pomohlo si alespoň trochu uvědomit mé chováni. dodnes ji za to děkuji.
Ano, takže když vám dám výchovný pohlavek, že jste překročil rychlost v obci, bude to za vás v pořádku. Myslím si, že do slušné společnosti takové praktiky nepatří. Takže malé děti, které se nemohou bránit můžeme pohlavkovat a dospělé, kteří se bránit umí už ne? Za co bychom ještě mohli pohlavkovat, aby si někdo něco uvědomil? Snad nejsme zvířátka.
Nechápu proč v ČR mají tyto pseudoekologocké organizace 100x víc moci vše blokovat než v jiných zemích. Chyba je na straně státu že jim dovolí takto škodit špatnými zákony.
Každopádně obyvatelé kteří bojovali proti přehradě si svůj osud sami zvolili. Stát by se měl starat o infrastrukturu a ne darovat blbcům lepší pozemky.
Protože je tak nastaveno právní prostředí. V Rakousku se veřejně prospěšná stavba projednává půl roku, jsou zapracovány připomínky dotčených orgánů, po této době se záležitost uzavře a začne se stavět. Staví státní firma a šetří se čas na vyberka. V průběhu stavby se vykupuji pozemky. U nás? Účastníci řízení neustále mohou cokoliv namítat, odvolávat se, podávat žalobu. Pokud soud zjistí formální chybu, jsme po 2 až 3 letech na začátku. Víme politiky, ne aktivisty. Ti jen využívají svého práva.
Kolik dává stát dotací na tyhle ekology, děti Země 🙈jak může společnost pár rádoby ekologů mařit stavby za miliony a nic jim nehrozí za zbytečný obvinění že tam umřou 4 žáby? hrozný v tomto státě
Právní prostředí je chyba. Oni jen využívají svá práva. Zákonodárci by museli přemýšlet o zákonech... To fakt nechtějí.
Nechat tyhle aktivisty zaplatit škody které zářiová povoden způsobila kvůli jejch protestům.Třeba i exekutorsky.Možná že by si pak rozmysleli blokovat obecně prospěšné stavby.
Není chyba aktivistů, jak je nastaveno právní prostředí. Nedělají nic nezakonneho. Již v roce 2010 dostali poslanci do rukou podklady, zpracované kolektivem právníků, jak se veřejně prospěšné stavby povolují v Rakousku, Německu, Francii, Holandsku. V Rakousku se ke stavbě vyjadřují dotčené orgány půl roku, může se měnit zadávání projektu. Po půl roce se proces uzavře... Bez účastníků řízení. Zájem veřejnosti je nadřazené zájmu veřejnému a začne se stavět. Nelze se odvolat, nelze podat žalobu. Státní zakázky staví státní stavební firma, čímž se ušetří čas na vyberka. V průběhu stavby se v kupují pozemky. To je správně nastavené právní prostředí. Ale poslance to nezajima. Jak je to u nás? Nejdřív se veřejně prospěšné stavby projednává při stanovení územního plánu. K tomu se vyjadřují všechny dotčené orgány. Po zdlouhavé procesu se projednává stavba. A znovu SR vyjadřují stejně dotčené orgány jako u územního plánu. Navíc máme účastníky řízení, kteří mohou namítat cokoliv Navíc máme aktivisty, kteří mohou namítat cokoliv. Po vydání rozhodnutí se mohou odvolat. Pokud se nevyhovi, podají rozklad ba ministerstvo. Pokud nevyhovi, podají žalobu k soudu. Ten najde formální nedulezitou chybu A po cca 2 až 3 letech jsme na začátku.
Ve škole se zkrátka nekouří. Podobné to je i v dalších veřejných budovách. Důtka ředitele školy za kouření ve škole je trest nutný. Víte jak by to v takové škole vypadalo, kdyby si žáci mohli beztrestně potahovat byť z vapky? Při organizaci mimoškolních akcí si škola určuje, kdo se pro své problematické chování nezúčastní. Můžete si s dcerunkou doma potahat z vapky.
Proboha pubertacka se chtěla ukázat. A vy byste ji nejraději dala trest odnětí svobody na doživotí. Co kdyby učitelka působila výchovné a promluvila si o kouření o tom, že to prakticky každý z nás v pubertě zkusil a chtěl vypadat dospělé... Jenže to by nemohla ukázat kdo je tu panem. To by bylo příliš pedagogicke a na to naše školství přece nebude dělat, že?
Já bych požádala o informaci podle zákona 106/1999 o svobodném přístupu k informacím, požádala o kopii vyjádření právního zástupce zrizovatele(myslíte že platili právníka? Lež jako věž) kopii vyjádření dalších právníků. Nic ředitel určitě nemá a píše si co chce. Řekli mu, ve tě ji, ať je klid. Tak nějak to probíhalo a probíhá i jinde.
Byl jsem, do 5. třídy zcela určitě, ADHD. Pak bych ty vlastnosti (10 - 80) nazval iniciativa, rychlost, dochvilnost, akceschopnost a superodvážnost. Až nyní (80+) došlo ke zmouzdření, jsem pomáhající, čilý důchodce, zase tím až otravný. Měl jsem mnoho úrazů, mnoho zaměstnání (ostatní kolegové nestíhali). Pišme ale i o klidných, mírných, poslušných (lenivých, pohodlných?), kteří se celoživotně na té káře, kterou dodnes tahám(e), jenom vezou a z nudy píšou a píšou o ADHD.
Jaké odborné články jste na toto téma četl? A to jste se diagnostikoval sám na ADHD, když je vám 80+? A to jde diagnostikovat se zpětně? A jaké máte vzdělání a praxi v oboru psychologie a psychiatrie? Co věta, to hloupost. Tu jste si nediagnostikoval?
Podle mého názoru je to tím, že dítě potřebuje pozornost od rodičů, rodiče chodí do práce aby uživili rodinu zaplatili hypotéku a ( pak jsou tu rodiče kteří čumí do mobilu) místo aby si hráli s dětmi takže žádné ADHD není
A můžu se zaptat na vaše odborné vzdělání v oboru psychiatrie a psychologie. Nebo jste jen takový "brouk pytlík" co se narodil v kině a tak musí všechno vědět a všemu rozumět 🤣🤣🤣
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stavba je v Prostějově, pod Magistrát města Prostějova spadaprostejovsky stavební úřad, který nemá s olomoucký stavebním úřadem nic společného. Autor by se měl vrátit na základu do zeměpisu.
Legislativa je pro takového černého stavebníka bezzuba. Máme zvláštní kulturu. V té pod článkem není odsouzení člověka, který si dělá co chce, není odsouzení politiku, kteří neudělali takovou legislativu, aby se tohle nedělo. Například naší sousedé na Slovensku udělali takový zákon, že stavět bez povolení je trestný čin. Ale koho obviníme? Úředníka, je to jednoduché, nemusíme se moc zamyslet, navíc novinář nejde do hloubky ale clanek splní účel, který je jasný. I novinář musí platit složenky, a to je celý cíl.