Autor příspěvku, i mnozí zde diskutující, si pletou základní pojmosloví a zaměňují “formativní hodnocení” za “slovní hodnocení”. Zaklínají se zde léty praxe ve školství a oprašují zde známý koncept “to za našich mladých let…” Pokud mohu upozornit, s formativní hodnocením již pracoval i Jan Amos Komenský, genius pedagogiky a výchovy. A to se pohybujeme v polovině 17. století. Jak sám autor napsal na konci příspěvku, formativnímu hodnocení nerozumí. Což je zcela zjevné… Také dodal, že rozumět nechce. S politováním lze tedy konstatovat, že zde máme učitele, který nezná historiografii, metodologii a didaktiku svého oboru. A k tomu ani nejeví zájem se dále vzdělávat. Odkroucené roky nejsou záruky kvality!
A na závěr si dovolím můj oblíbený citát již zmíněného Komenského. “Jediným učitelem hodným toho jména jest ten, který vzbuzuje ducha svobodného přemýšlení a vyvinuje cit osobní odpovědnosti.“
Pokud, milí kolegové, máte zájem osvojit si principy a přístupy formativního hodnocení při práci se třídou, vřele Vás zvu do svých hodin.
Mladému chlapci chybí konstruktivní diskuze v tomto kraji, ale svým přístupem dokládá, že ani on sám toho není schopen. Text nevypovídá nic o kraji, ale o autorovi vypovídá mnoho. Dehonestuje kraj, obyvatele, kulturní identitu, ale jeho argumenty jsou ploché a vágní, bez znalosti kontextu, historické profilace apod. Opírá se o plochá klišé, která už nejsou desetiletí pravdou. Tak mě napadá, jak to, že šťastný, spokojený a uznalý člověk, kterým se autor domnívá, že je, má potřebu takového textu? Snaží se povýšit svou existenci a dokázat, že je nad věcí, ale každým dalším řádkem jen demonstruje, že se z tohoto kraje neodrodil ani náhodou. Lidé se totiž nekastují, podle kvality regionu, ale podle kvality ducha a lidství. Smutné je, že rubrika seznam medium nabízí neredigovaný prostor všem. A tak může neznalý čtenář nabýt dojmu, že tohle je relevantní článek, nebo snad dokonce realita. Není to však ani jedno, připojení k internetu a vlastnictví klávesnice z člověka nedělá antropologa, urbanistu ani historika. Takže jde jen o zmateného mladého muže.
Cetla jste co jsem psala? Nebo jen nechapete psany text ? Ano v kazde preci je i mnohonasobne vic nez dve hodiny tydne prace, ktera je zbytecna a mohl by ji udelat nekdo jiny a dany clovek by mnohem lepe mohl vyuzit cas... jen vy ucitele fnukate. Vy nevite kolik administrativy ma lekar... to zbytecne co v nasi profesi musim delat ja si ani nedokazete predstavit a jeste to musim delat ve svem volnem case a nenapsat si prescas...Proste jste naprosto neupouzitelni v jinych profesich a mate pocit, ze drete, kdyz nedelate ani pulku:)
Tak pojďte učit s námi 🙂 Chybí cca 6 tisíc pedagogů, stačí, abyste si ke svému VŠ titulu dodělala “pedagogické minimum”. A za krásné dva roky studia a 40 tisíc můžeme stát na dohledu spolu 🙂
jen pro představu - na naší škole na každého učitele druhého stupně vychází týdně 115 minut dohledů - dříve dozorů (malé přestávky, velká přestávka trvající u nás 30 minut, dohled v jídleně) - tedy téměř dvě hodiny týdně, které bych si dokázala představit strávené daleko smysluplnější prací pro žáky
Tak to máte vlídného zaměstnavatele. Já loni 190 minut dohledů a úvazek 24 hodin týdně. Byly dny kdy pro mě nebyla ani jedna volná přestávka. Z hodiny na dohled, z dohledu na hodinu a tak v kuse celý den. Nad to máme zaměstnavatelem přísně zakázáno na dohledu cokoliv dělat (jíst, pít, komunikovat s kolegy, nedej bože sedět), jsme namátkou kontrolováni oproti podpisu. Na jedné chodbě dokonce hlídám 70 žáků. Až jednou opustím školství a bude to brzy, bude to právě kvůli této absurditě.
Bc.; Mgr., Ph.D., různé kurzy a certifikáty v rámci DVPP, na které je opravdu ze strany zaměstnavatele tlačeno, aby se pedagog dále rozvíjel a vzdělával. Mimochodem Ph.D. studium se nezapočítává “nikde”, ani v rámci praxe (do tabulkového platu), ani v rámci odpracovaných let do případného důchodu. Doktorand je na univerzitě vázán stipendiem (tehdy bylo 6500 Kč) a všechnu práci (výzkum, konference, publikování, přednášení) nevykonává přes smlouvu nebo dohodu o provedení práce, ale je mu to vyplaceno skrz stipendium. Tudíž oficiálně “nepracuje”, rovná se, roky se mu nikde nezohlední.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pro autorku článku: Titul DiS. není akademický titul! Je to pouze titul neakademický, rozšiřující studium, váhou rovno takřka maturitnímu studiu. Dále když uvádíte většinu zkratek v latinském přepisu, bylo by záhodno uvádět titul Ph.D. také v latině, jako philosophiae doctor.
1 odpověď