Chápu to potud, že opravdu je lepší psát, než volat, pokud daná věc není naprosto urgentní, protože nikdy nevíte, co druhý člověk dělá. Může být v situaci, kdy se mu fakt nehodí zvednout hovor, a že takových situací je. I když má pracovní dobu a volám pracovně, může zrovna s někým mluvit osobně nebo se na něco velmi důležitého intenzivně soustředit.
Pokud mám na srdci něco obsáhlejšího (co není urgentní) a nechce se mi to rozepisovat, stále je lepší napsat "Zavolej prosím, až se to bude hodit" nebo "Můžu zavolat v půl třetí?". Obecně prostě, když už dojdu k tomu, že je lepší volat, je nejlepší si čas hovoru předem domluvit. Lidé, kteří bez předchozí domluvy volají každou chvíli jen proto, že si chtějí jen tak povídat, jsou mimořádně otravní.
Zase ale jsem přesvědčený, že ignorovat hovory, pokud mi nic důležitého nebrání je zvednout, je debilita. Může to být někdo blízký, kdo nutně potřebuje pomoc a volá z půjčeného telefonu. Nebo ano, v tragickém případě to může být i hovor z nemocnice nebo od policie, že se někomu blízkému něco zlého stalo. A pomůže něčemu, že budu odkládat moment, kdy se to dozvím? Nepomůže, jedině naopak.
Šmejdi...no, pokud je to předvolba z nějaké obskurní země, tak samozřejmě ignorovat (pokud v ní zrovna nepobývá někdo blízký). Ale pokud jde o české šmejdy, ono je to z většiny furt dokola pár stejných firem. Mně už téměř nevolají, co jsem jim začal vyhrožovat udáním na ČTÚ, pokud si nevymažou moje číslo. A poslat nějakého šmejda do... patřičných míst, to by snad měl zvládnout každý dospělý člověk, který si tak chce říkat.
Za mě je to rozporuplný člověk. Na jednu stranu obdivuji, že je self-made man, opravdu začal od nuly a vypracoval se vlastní pílí. A zároveň měl prostě dobré a inovativní nápady, nebál se riskovat a experimentovat, a zároveň měl i štěstí na správnou dobu. I se mi líbí, pokud to je pravda, že sám sebe zaměstnává jako generálního ředitele, platí si pevně danou mzdu, a jinak veškerý zisk investuje zpět do rozvoje firmy.
Na druhou stranu, nelíbilo se mi jeho přílišné paktování se s Babišem, a jak se za jeho vlády choval div ne jako ministr dopravy. Taky používal dumpingové ceny, ale ok, nebyl zdaleka jediný. Ani první. Neměl by ale potom fňukat, když je někdo používá proti němu, zní to pokrytecky. A co mi ještě nepřijde moc dobré, přístup jeho firmy k zaměstnancům. Nízké mzdy, systematické porušování zákoníku práce pokud jde o plánování směn a přestávky, a dovedení hesla "Zákazník má vždy pravdu" ad absurdum, trestání (strháváním osobního ohodnocení) zaměstnanců za jakoukoli stížnost zákazníka, sebevíc nepravdivou, nebo týkající se něčeho, co personál nemá vůbec možnost ovlivnit.
Myslím si, že výsluhy by existovat měly, je to projev vděčnosti zaměstnancům, kteří zasvětili svůj život ochraně společnosti. Ale ten současný systém je prostě totálně špatný od základu. To minimum 15 let služby je prostě málo, když někdo nastoupí do služby ve 20, a potom záměrně ve 35 odejde, tak začne pobírat rentu cca 30 let před důchodem. To je opravdu dost nepoměr. Navíc stát zaplatil jejich drahý výcvik, který potom zúročí v soukromém sektoru. Mělo by se to zvednout na minimálně 25, spíše i 30 let, aby to opravdu bylo jen pro ty, kteří státní službě zasvětili (téměř) celý svůj (profesní) život.
Další věc, mělo by se to počítat podle příjmů po celou dobu služby, nejen podle posledního roku, přesně proto, aby se zabránilo tomu švejkování, kdy dotyčný nikdy moc přesčasy nedělal, a v posledním roce je bouchá jak o život. A takovému "ruka ruku myje", kdy nadřízený je starý kámoš a povýší ho do vyšší hodnosti účelově právě ten rok před odchodem do civilu, aby mu to zvýšilo plat a tím základ pro výsluhu.
A v neposlední řadě, měla by být nějaká absolutní částka, řekněmě třeba 80 % průměrné mzdy, jako strop. Není v pořádku, aby nejvyšší "šarže" pobíraly přes 100 tisíc. Bohatě stačí, že se jim z jejich vysokých příjmů spočítá vysoký starobní důchod.
Za mě asi takhle: V první řadě by se férově měl chovat zaměstnavatel. Poctivě proplácet přesčasy, víkendy, svátky, nemocenské atd. A když se něco stane, v čem je řidič nevinně, postavit se za něj. Když firma vy**bává se zaměstnanci, nelze se divit, že zaměstnanci na oplátku vy**bávají s ní. Ale když firma splňuje výše uvedené, pak absolutně neexistuje ospravedlnění pro krádeže tržeb (a ano, nevydání jízdenky a peníze do kapsy je prachsprostá krádež), a mělo by se to velmi tvrdě postihovat, exemplárně, aby to odradilo i případné další zloděje z řad řidičů.
Pokud jde o to kouření. Je naprosto v pořádku, že se trestá v autobuse. A to i když v něm zrovna nejsou lidi, může to tam být nepříjemně cítit i pak. Ale proč by si proboha nemohl řidič zapálit na konečné o pauze mimo autobus? To už je absurdní šikana. A to říkám jako celoživotní nekuřák.
A co třeba celá ČR jako jeden obvod? Kraje dávají smysl jako samosprávné celky (ano, vím, Vysočina a Pardubický nerespektují zemské hrancie a měly by, ale to by byla jen otázka překreslení jejich hranic). Ale proč ty kraje mají sloužit jako volební obvody do Poslanecké sněmovny? Nedává to žádný smysl, už teď není nutná ani žádná vazba poslance /kandidáta/ na ten kraj, nemusí v něm bydlet ani s ním mít cokoli společného. A už teď, kdy lze volit na ambasádách a určuje se losem, do kterého kraje se tyto hlasy započítají, hraje roli, který kraj to je a není to fair.
Nejspravedlivější způsob by prostě bylo, kdyby každá strana sestavila jednu kandidátní listinu, a ta by byla stejná pro všechny voliče, nehledě na to, kdo hlasuje ve "svém" kraji, kdo na voličský průkaz v jiném kraji, kdo na ambasádě a kdo korespondenčně...
Samoobslužné pokladny používám v Bille a Albertu. Protože tam fungují tak, jak mají, tedy mi to šetří čas, a dává mi smysl ten deal mezi mnou a obchodníkem. Ta úspora času je benefit pro mne za to, že jim ušetřím náklady na práci prodavačů, když dělám práci za ně.
V ostatních řetězcích ze zkušenosti vím, že to nemá smysl, protože jejich pokladny nesplňují jedno nebo více z následujících kritérií:
PS: Chápu, že do určité míry je ta generalizace pravdivá, ale na obou stranách jsou výjimky. Je mi 26 a mám stejně starého kamaráda, který samoobsluzne pokladny kategoricky odmítá. Naopak moje 84letá babička je ráda používá.
Spočítat kolik celkem ten zásah policie a poničené vybavení stály, připočítat odškodnění pro zraněné nevinné, kteří se bitky nezúčastnili, a rozpočítat celkovou sumu mezi všechny zúčastněné.
A doživotní zákaz vstupu na všechny sportovní akce, při jakémkoli pokusu o porušení natvrdo do kriminálu. Co s takovým póvlem...
Chápu, že nějaká kontrola je potřeba, aby lidé nezneužívali nemocenskou. Ale zvonek? To je absurdní... Přeci snad každý zaměstnavatel má telefonní čísla na své zaměstnance, to je fakt problém zavolat na mobil, když nenajdu zvonek nebo ho dotyčný neslyší?
A druhá věc je špatně systémově. Omezení vycházení dává smysl u nakažlivých nemoci, aby je dotyčný nešířil dál, a aby odpočíval a nepřetěžoval se, což komplikuje léčbu. Ale proč by měl být několik týdnů zavřený doma někdo, kdo pracuje fyzicky a má třeba zlomenou ruku nebo nohu... To absolutně vůbec nedává smysl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No, na těch grafech příčin nehod v procentech mi přijdou ta čísla téměř stejná, plus minus pár desetinek, až na 2 výjimky. Totiž že muži mají více procent "Nezaviněno řidičem", a zhruba o tolik více procent mají ženy "Nedání přednosti".
Celkově takovýto průzkum nemůže být vůbec vypovídající, pokud nezahrnuje průměrný roční nájezd km u řidičů každého pohlaví. Něco mi říká, že muži mají v průměru nájezdy vyšší.
Ano, nepochybně je pravda, že muži bývají oproti ženám za volantem častěji agresivní, častěji přeceňují své schopnosti a častěji jezdí pod vlivem návykových látek.
Na druhou stranu, muži obvykle mívají rychlejší reakce, lépe /klidněji/ reagují na nouzové situace, a častěji mají snahu se v řízení zdokonalovat, brát ho jako důležitou věc a ne jen jako nutné zlo pro přesun z bodu A do bodu B.