Jsem proti zálohování - proč něco nosit do obchodu když to lze doma vyhodit jako tříděný odpad ? Komu se chce nosit plnou tašku nezmačkaných lahví do obchodu, chlubit se s ní v tramvaji ? Jsem spíše pro zvýšení osvěty (nálepky na popelnice) co do které popelnice patří a nepatří.
Úplně na nic byl pro mě tento systém v Německu kde jsem cestoval na kole - 2x denně jsem kupoval 4 PET - když to shrnu tak jsem obsah vždy obsah přelil do lahví které mi velikostí vyhovovaly, hledal jsem automat na vrácení (někdy venku, někdy uvnitř) a protože ten lístek z automatu bere jen ten samý řetězec tak jsem ho hned šel vrátit ke kase = podruhé jsem stál frontu. Denně jsem takto přicházel o půl hodiny času který jsem se večer někde mohl koupat - za to ty 2 eura nestojí, příště je hodím do popelnice.
Takže něco létá. A v titulku se tvrdí že jsou to ruské vojenské drony - je to pouze domněnka inzerovaná za fakt. Hezká propaganda. Nedávno byl Ukrajinský dron někde u Murmansku, v našem článku mu tleskali za vzdálenost 2500 km od Ukrajinského území, já jsem ale přesvědčen že takový dolet nemá, že byl vypuštěn z moře. A teď mi začíná docházet čí drony by mohou být nad Německem. Takže je možná Němci sestřelit nesmí aby se neukázalo čí jsou, spíše ale věřím tomu že je sestřelit v tuto chvíli nejsou schopni.
Pan Zelenskij má nasazeno několikero růžových brýlí. Ukrajincům se povedlo překvapit, ale postupně budou tahat za kratší a kratší konec. U Pokrovska na Donbasu ztrácejí každý den, bez něj nebude koksovatelné uhlí = buď ho budou muset dovážet nebo se zastaví celý metalurgický průmysl. V Kurské oblasti prý byli zastaveni.
30 000 za měsíc - pěkné číslo. Ale podle Ruských zpráv Ukrajinské ztráty za poslední měsíc byly 60 000. I když ztráty protivníka budou spíše nadsazené tak Ukrajinci spíše jen dorovnávají ztráty. Na frontě jsou v defenzivě, ztrácejí cca 5 km čtverečních denně. Mají nějaké eso v rukávu ? Pokud ne proč bojují ? Aby vládli lidem kteří o jejich vládu nestojí ? Aby zbohatli papaláši ?
Úsměvné je že Zelenskyj prodává za svůj úspěch zmaření plánu který Rusové neměli - dobytí Charkova nebylo na pořadu dne řekl ještě během citelného postupu u Charkova Putin. Pak tam Ukrajinci přesunuli jednotky z Donbasu - fronta se zastavila, ale na oslabeném Donbasu Rusko místy pomalu postupuje - v průměru 5km čtverečních denně. To je dost málo, ani to není důležité, důležitější jsou kdo má jaké ztráty, to se časem projeví v postupu.
Konečně jim to po 2 letech došlo - že nebojuje HDP kde západ má drtivou převahu nad Ruskem, ale výrobní kapacity zbrojovek kde má hodně navrch Rusko. Co s tím ? Za kolik let opustíme blábol že důvodem Ruské agrese je imperialistická expanze ? Buď se s Ruskem dohodneme a najdeme kompromis - tím rozhodně nemám na mysli kolik Ukrajiny si budou moci ukousnout. Nebo zvedneme daně, budeme zbrojit a bojovat. A oni taky. Roztočí se zbrojní spirála kde v dlouhodobém horizontu bude mít západ navrch - pokud se k Rusku nepřidá Čína, o Severní Koreji nemluvě. Toto je příliš nebezpečné a drahé dobrodružství. Věřím že útok Ruska byl způsoben pocitem ohrožení - o tom lze jednat. Kde udělat hranici ? - je těžko obhajitelné nutit žít obyvatele v jiné zemi než chtějí - zastavit boje, udělat nějakou přechodnou dohodu a za nějaký čas (5 let ?) na sporných územích udělat referendum. Ať se během té doby Rusko a Ukrajina se západem předvedou kdo umí více zvelebit území pod svou správou - a přesvědčit voliče v referendu pod čí správou chtějí žít. V ekonomické obnově by měl mít západ díky ekonomické síle navrch. Ale obávám se že tupí západní politici se raději budou snažit vyrábět zbraně a ničit než tvořit něco užitečného.
A vyasfaltované parkoviště v poloviční vzdálenosti nevadí ? (Bývalý plácek s trochou štěrku se tam hodil více.) Potraviny (Norma nebývá hypermarket ani celé nákupní centrum) za silnicí by vadit nemusely - mohl by se udělat projekt aby stavba zapadla do okolí. Článek mi připadá hysterický na něčí objednávku.
150 km/h si umím představit tam kde jsou 3 pruhy. Kde jsou 2 pruhy a pravý plný kamionů je i 130 km/h dostatečných. Další parametr je spotřeba, stojí to za to ? Praha - Brno = cca 200 km dlouhá cesta, bez omezení a překážení pomalejších aut zbyde tak 100 km volna kde půjde jet rychleji. 100 km rychlostí 130 km/h se ujede za 46 minut, rychlostí 150 km/h za 40 minut. Rozdíl ve spotřebě u dobrého auta bude tak 1l. Stojí těch 6 minut za to ? Hlavní rozdíl podle mě je v pocitu nudné pomalejší jízdy.
O fous to nebylo, řidič černého auta odbočujícího na hlavní silnici správně zkontroloval jestli na hlavní někdo nepředjíždí. Určitě není dobré spoléhat na to že je tam zebra a předjíždět se tam nemá. Takže pozor - při odbočování z vedlejší na hlavní nestačí dát přednost těm z leva, ale i zprava tam někdo může předjíždět. Jednou jsem po hlavní předjížděl, přerušovaná čára, přes stromořadí ani nebylo vidět že je tam křižovatka s vedlejší silnicí a najednou se z ní proti mě napojilo auto - hned to vzal na krajnici až do trávy. Skoro je lepší před křižovatkou ani po hlavní nepředjíždět když tam není vidět.
Taktika nízkého příletu dává smysl, před vypuštěním bomb nabrat trochu výšku a pak co nejrychleji domů se snížením výšky = nabrání rychlosti a horší zaměřitelnosti. Takže kluci šikovný. Ale opět tu chybí informace o asi 3 zničených Ukrajinských MIG 29 za asi poslední týden (dle ruských zpráv) - něco bylo zničeno dronem na letišti, něco asi ve vzduchu. A nebo o zboření části budovy s 60 Ukrajinskými vojáky ruskou 3 tunovou klouzavou bombou. Tyto francouzské bomby mají myslím po 250 kg. Ale o této Ukrajinské akci se asi zas nedočtu u Rusů. Nelze sledovat zprávy jen jedné strany.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě by zajímala hlavně dosažená průměrná rychlost. Kdyby byla třeba 60 km/h tak to není hodno obdivu, kdyby 90 km/h tak to. Taky jel ze západu na východ, takže spíše s větrem.
V 80-tých letech při eko soutěžích nejlepší dosahovali 2,5 l/100 km se Škodama 105/120/130 při průměrné rychlosti 60 km/h (to byla minimální povolená), tehdy se tedy v obci mohlo 60 km/h, nebyly kruhové objezdy.