Jsem proti zálohování - proč něco nosit do obchodu když to lze doma vyhodit jako tříděný odpad ? Komu se chce nosit plnou tašku nezmačkaných lahví do obchodu, chlubit se s ní v tramvaji ? Jsem spíše pro zvýšení osvěty (nálepky na popelnice) co do které popelnice patří a nepatří.
Úplně na nic byl pro mě tento systém v Německu kde jsem cestoval na kole - 2x denně jsem kupoval 4 PET - když to shrnu tak jsem obsah vždy obsah přelil do lahví které mi velikostí vyhovovaly, hledal jsem automat na vrácení (někdy venku, někdy uvnitř) a protože ten lístek z automatu bere jen ten samý řetězec tak jsem ho hned šel vrátit ke kase = podruhé jsem stál frontu. Denně jsem takto přicházel o půl hodiny času který jsem se večer někde mohl koupat - za to ty 2 eura nestojí, příště je hodím do popelnice.
Takže něco létá. A v titulku se tvrdí že jsou to ruské vojenské drony - je to pouze domněnka inzerovaná za fakt. Hezká propaganda. Nedávno byl Ukrajinský dron někde u Murmansku, v našem článku mu tleskali za vzdálenost 2500 km od Ukrajinského území, já jsem ale přesvědčen že takový dolet nemá, že byl vypuštěn z moře. A teď mi začíná docházet čí drony by mohou být nad Německem. Takže je možná Němci sestřelit nesmí aby se neukázalo čí jsou, spíše ale věřím tomu že je sestřelit v tuto chvíli nejsou schopni.
Pan Zelenskij má nasazeno několikero růžových brýlí. Ukrajincům se povedlo překvapit, ale postupně budou tahat za kratší a kratší konec. U Pokrovska na Donbasu ztrácejí každý den, bez něj nebude koksovatelné uhlí = buď ho budou muset dovážet nebo se zastaví celý metalurgický průmysl. V Kurské oblasti prý byli zastaveni.
30 000 za měsíc - pěkné číslo. Ale podle Ruských zpráv Ukrajinské ztráty za poslední měsíc byly 60 000. I když ztráty protivníka budou spíše nadsazené tak Ukrajinci spíše jen dorovnávají ztráty. Na frontě jsou v defenzivě, ztrácejí cca 5 km čtverečních denně. Mají nějaké eso v rukávu ? Pokud ne proč bojují ? Aby vládli lidem kteří o jejich vládu nestojí ? Aby zbohatli papaláši ?
Úsměvné je že Zelenskyj prodává za svůj úspěch zmaření plánu který Rusové neměli - dobytí Charkova nebylo na pořadu dne řekl ještě během citelného postupu u Charkova Putin. Pak tam Ukrajinci přesunuli jednotky z Donbasu - fronta se zastavila, ale na oslabeném Donbasu Rusko místy pomalu postupuje - v průměru 5km čtverečních denně. To je dost málo, ani to není důležité, důležitější jsou kdo má jaké ztráty, to se časem projeví v postupu.
Konečně jim to po 2 letech došlo - že nebojuje HDP kde západ má drtivou převahu nad Ruskem, ale výrobní kapacity zbrojovek kde má hodně navrch Rusko. Co s tím ? Za kolik let opustíme blábol že důvodem Ruské agrese je imperialistická expanze ? Buď se s Ruskem dohodneme a najdeme kompromis - tím rozhodně nemám na mysli kolik Ukrajiny si budou moci ukousnout. Nebo zvedneme daně, budeme zbrojit a bojovat. A oni taky. Roztočí se zbrojní spirála kde v dlouhodobém horizontu bude mít západ navrch - pokud se k Rusku nepřidá Čína, o Severní Koreji nemluvě. Toto je příliš nebezpečné a drahé dobrodružství. Věřím že útok Ruska byl způsoben pocitem ohrožení - o tom lze jednat. Kde udělat hranici ? - je těžko obhajitelné nutit žít obyvatele v jiné zemi než chtějí - zastavit boje, udělat nějakou přechodnou dohodu a za nějaký čas (5 let ?) na sporných územích udělat referendum. Ať se během té doby Rusko a Ukrajina se západem předvedou kdo umí více zvelebit území pod svou správou - a přesvědčit voliče v referendu pod čí správou chtějí žít. V ekonomické obnově by měl mít západ díky ekonomické síle navrch. Ale obávám se že tupí západní politici se raději budou snažit vyrábět zbraně a ničit než tvořit něco užitečného.
A vyasfaltované parkoviště v poloviční vzdálenosti nevadí ? (Bývalý plácek s trochou štěrku se tam hodil více.) Potraviny (Norma nebývá hypermarket ani celé nákupní centrum) za silnicí by vadit nemusely - mohl by se udělat projekt aby stavba zapadla do okolí. Článek mi připadá hysterický na něčí objednávku.
150 km/h si umím představit tam kde jsou 3 pruhy. Kde jsou 2 pruhy a pravý plný kamionů je i 130 km/h dostatečných. Další parametr je spotřeba, stojí to za to ? Praha - Brno = cca 200 km dlouhá cesta, bez omezení a překážení pomalejších aut zbyde tak 100 km volna kde půjde jet rychleji. 100 km rychlostí 130 km/h se ujede za 46 minut, rychlostí 150 km/h za 40 minut. Rozdíl ve spotřebě u dobrého auta bude tak 1l. Stojí těch 6 minut za to ? Hlavní rozdíl podle mě je v pocitu nudné pomalejší jízdy.
O fous to nebylo, řidič černého auta odbočujícího na hlavní silnici správně zkontroloval jestli na hlavní někdo nepředjíždí. Určitě není dobré spoléhat na to že je tam zebra a předjíždět se tam nemá. Takže pozor - při odbočování z vedlejší na hlavní nestačí dát přednost těm z leva, ale i zprava tam někdo může předjíždět. Jednou jsem po hlavní předjížděl, přerušovaná čára, přes stromořadí ani nebylo vidět že je tam křižovatka s vedlejší silnicí a najednou se z ní proti mě napojilo auto - hned to vzal na krajnici až do trávy. Skoro je lepší před křižovatkou ani po hlavní nepředjíždět když tam není vidět.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě by zajímala hlavně dosažená průměrná rychlost. Kdyby byla třeba 60 km/h tak to není hodno obdivu, kdyby 90 km/h tak to. Taky jel ze západu na východ, takže spíše s větrem.
V 80-tých letech při eko soutěžích nejlepší dosahovali 2,5 l/100 km se Škodama 105/120/130 při průměrné rychlosti 60 km/h (to byla minimální povolená), tehdy se tedy v obci mohlo 60 km/h, nebyly kruhové objezdy.