Já jsemjel z města domů a u parkoviště do mne naborala polka. Auto mi odhodila o metr do strany. Já jsem zastavil, ona chtěla vš řešit dohodou. N to jsem nepřistoupil a zavolal polici, která tuto situaci vyřešila. Zjistilmi její zástupní ppojišťovnu u nás a já jsem se o likvidaci následků u ní ppožádal. Mám auto staré 20 let a úpojišťovna mi sdělila, že úhradu škody bude řešit jen do hodnoty auta. Mi to připadá nesmyslné a budu muset někoho ppožádat o pomoc. Vždyť jsem to nezavinil a ona mi velice ppoškodila auto, když jsem projížděl po hlavní silnici a ona couvala z parkoviště. Já byl za ní a ona se ani nepodívala dozadu. To mám její nedbalost platit ze svého. Může mi někdo poradit jak na to,když oprava bude dražší než hodnota auta?
Nijak, pojištění je snad vždy do hodnoty auta. Pokud je oprava dražší, pojišťovna vyhlásí totální škodu a dostanete peníze v hodnotě auta. U 20 let starého hádám nižší desítky tisíc. (za tyto peníze byste měl být schopen pořídít jiné auto podobného stáří a nájezdu)
Cena emisí zohledňuje škody, které emise páchají- zničené zdraví, škody na majetku apod. Proto se jich vydá je omezené množství, a kdo chce špinavé věci vyrábět, musí si je koupit. Obchodují se tržně. Tzn čím víc bezemisních firem, tím je povolenka levnější. Dokud je poptávka po vypouštění emisí, budou i povolenky drahé.
No jestli je povolenek "omezené množství", tak aby to nedopadlo jako s penězi - prostě se vydají nové, další. Vedle finanční inflace budeme mít i tu klimatickou.
Kdo není zblblý marketingem a kriticky zhodnotí vylepšení grafiky oproti minulé generaci zjistí, že jsou ty rozdíly nejen kosmetické. Ještě je to v základu ta samá naleštěná bída. Není to ani nová generace grafiky. Zpocené tělo např. se leskne jak psí kulky, naprosto nerealisticky. Pohyby vlasů se nezměnily od dob geforce FX (5). Cokoliv živého nebude realisticky vypadat nikdy a stejně někdo tenhle nesmyslný závod podporuje.
Smysl to může mít pro někoho, kdo konzolu dosud nemá nebo má nějakou starou generaci. Jako upgrade původní PS5 to smysl nedává.
Máme obecně jako společnost krátkou paměť. Zapomínáme, kolik aut v zimě ještě před pár desítkani let ráno nenastartovalo. Byl to na sídlištích běžný stav. Tehdy se ale auta ještě mohly roztlačovat.
Tehdy stačilo baterii odnést domů, ohřát, trochu dobít a opět fungovala, aspoň do dalších mrazů. Dnešní baterie se prostě přeruší a konec, sběrné suroviny.
Přijde mi, že okolo baterie je pořád zbytečně moc humbuku. Ano, místo osmi let dnes vydrží jen čtyři. Ale nestojí jako půlka motoru, stojí asi jako pneumatika. Prostě ji vyměňte, jakmile se objeví první problémy a ušetříte za dobíječky, kabely, testery a startovací powerbanky.
Problém je chytit tu chvíli, až se objeví "první problémy". Dnešní baterie velmi často odchází náhle, úplně a bez varování - takže kromě toho, že auto nestartuje můžete také zjistit, že už nejde ani zamknout.
Jedině dobře!
Sama k otužilcům patřím, ale toto považuji za krajně nezodpovědné!
Takovéto akce se mají konat na místech kde nikoho neomezí, neohrozí a jsou dobře proveditelná!
Horská služba je určitě potřeba potřeba jinde, než hlídat lidi, co vyrazí do -5 dobrovolně svlečení, s nejbližší pomocí a cesto X kilometrů, kde zásah HZS u takového člověka, co přecenil své síly může vést k tomu, že někdo jin zůtane v úzkých zcela bez viny, ale proto, že složky se věnují někomu, kdo zcela nezvládl něco netradičního na nepřístupném místě!
Nemám nic proti tomu, koupat se v ledové vodě či válet ve sněhu, když máte 10 lidí a 5 aut na nábřeží okolo, a i ZS se ta případně dostane v mžiku, ale ne v nedostupné oblasti, odkud vás ani kamarádi nemají jak šanci dostat, a bez vrtulníku nebo rolby/skůtru vás prostě nevyzvednou!
Otužovací akci je nejlépe pořádat na pražském nábřeží v polovině května. Tam nemůžou nikoho ohrozit 🙂
Jasně, že to zaplatí pojišťovna, ale pojišťovny by se měli začít chovat jako zdravotní pojišťovny. Jasně, částky v řádech desetitisicu, i stovek tisíců, bych asi neřešil, ale třeba od 5 mega nahoru, tak by to už měl platit viník pruseru. Tím částečně narážím na toho borce, co zapálil obchoďák se škodou 50 mega. Jinak se s tím, že řidiči nečtou značky, setkávám skoro stále. A co víc, nejen řidiči. Chodci, cyklisti, ti také neumějí číst značky. Někteří ani kolikrát neznají význam. Cyklisti třeba, že je stezka pro pěší jen pro pěší.
A k čemu byste si pomohl? Viník si něco odsedí, pak se s XY exekucemi stane bezdomovcem nebo bude dělat načerno a nedostanete z něj vůbec nic.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jistě bys ho takto tituloval i v případě, že by šlo o tvé dítě?
2 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
A ještě by přidal za zničené kolo.